Фантастична четвірка. 4 головні столиці моди

Тиждень моди – подія, що збирає навколо себе тисячі людей: журналісти, дизайнери, моделі, інфлюенсери, блогери, редактори модних глянців. Усі вони не можуть пропустити подію, що в різний час проходить в чотирьох містах, які не дарма вважають столицями fasion-індустрії.

Двічі на рік кращі дизайнери світу визначають обличчя моди на прийдешній сезон. З січня до березня модельєри презентують свої осінньо-зимові колекції, а з вересня до листопада – весняно-літні колекції.

Колекції, як правило, готуються за кілька місяців до показу, щоб у баєрів і журналістів була можливість заздалегідь побачити їх, укласти попередні договори, розповісти в пресі про модні тенденції майбутнього сезону. Модні покази зазвичай починаються з Нью-Йоркського тижня моди, потім Лондонський та Міланський. Завершуються модні тижні у всесвітньо визнаній столиці моди – Парижі.

Нью-Йорк

Єдиною визнаною столицею моди за межами Європи є Нью-Йорк. Тиждень моди тут проводять у лютому та вересні щороку. А от перший Тиждень моди в історії Нью-Йорку відбувся у 1943 році. Через Другу світову війну на деякий час американська публіка залишилася без новинок європейської моди. Модні редактори в Нью-Йорку не змогли поїхати в Париж, щоб побачити останні кутюрні колекції. Тоді французька журналістка Елеонора Ламбер організувала так званий Тиждень для преси, щоб показати оглядачам модних журналів кращі роботи американських дизайнерів (покупці на шоу не запрошувалися). Тиждень для преси відбувся настільки успішно, що модні журнали (такі, як «Vogue»), які зазвичай були заповнені французькими моделями, стали публікувати все більше зразків саме американської моди. А споживачі – її купувати. В середині 1950-х назва Тиждень преси змінилася на Тиждень моди в Нью-Йорку. Впродовж майже 50 років покази проводили в різних локаціях міста. Причина зміни – катастрофічне шоу Майкла Корса 1991 року, коли шматок стелі впав на модель під час показу. Тоді організатори вирішили, що доцільно збирати всіх дизайнерів в одному місці.

Зараз Нью-Йоркський тиждень моди носить ім’я спонсора – Mercedes-Benz Fashion Week. Проходить він двічі на рік: у вересні-жовтні дизайнери демонструють весняні та літні колекції, а в січні-лютому – осінні та зимові. Вхід на модні покази здійснюється винятково за запрошеннями.

Якщо у вас виникне величезне бажання відвідати Нью-Йорк у період Тижня моди, то необхідно спочатку дістатися до Манхетену, а звідти уже на таксі дістатися до місця призначення. Не забудьте про візу, бронювання квитків та проживання. У періоди таких заходів популярність готелів у місті неабияк зростає, так само як і ціни на них. А готелі на Манхетені будуть переповнені, тому шукайте житло в районах, де курсує підземний транспорт.

Лондон

Знамениті дизайнери відвідують Лондон щонайменше двічі на рік – у лютому та вересні. Виставка International Fashion Showcase, організована спільними зусиллями Британської Ради та Британської ради моди, демонструє роботи молодих талановитих модельєрів з усього світу. Часто Тиждень моди у Лондоні визнають наймасштабнішим: якось на ньому було представлено роботи 110 дизайнерів із 30 країн! Виставка супроводжується програмою публічних лекцій і подій. Крім того, вона передбачає програму підтримки дизайнерів, у межах якої академіки та дослідники Лондонського коледжу моди допомагають дизайнерам підготуватися до виставки, пропонуючи менторську підтримку та семінари з розвитку бізнесу.

Лондон має довгу історію у ролі законодавця і лідера в світі моди, а останнім часом він відіграє роль першої модної столиці світу. Переважна більшість членів Міжнародного модельного агентства відкрили свої головні офіси в Лондоні, а це, в свою чергу, стало основою для роботи сотень модних фотостудій, зокрема кращих фотографів для глянцевих журналів. Тижні моди проходять в Лондоні щорічно, починаючи з 1983 року. У вересні дизайнери презентують колекції весна/літо, а в лютому – осінь/зима. Головні заходи – виставка і модні покази – проходять в лондонському Музеї натуральної історії. У виставці беруть участь понад 200 кращих британських дизайнерів одягу і аксесуарів.

Щоб потрапити на виставку, потрібно пройти реєстрацію на сайті заходу. На модні покази вхід можливий тільки за запрошеннями, відповідно зв’язуватися потрібно з прес-службою того модельєра, на чий показ ви хочете потрапити. Крім того, в цей період модні Будинки організовують безліч закритих заходів – коктейлів, обідів, а також афтепаті тощо. Модельєри можуть подати заявку на участь як в загальній виставці, так і в спеціальних розділах: Estethica (для дизайнерів одягу з екоматеріалів) або New Generation (для початківців-модельєрів). Учасників у модному видовищі обирає організатор заходу – Британська рада моди.

Мілан

Мілан має довгу історію в царині моди, текстилю і дизайну в цілому. Протягом кінця XIX століття місто було великим виробничим центром, що користувався своїм статусом однієї з видатних економічних і промислових сил країни. Мілан не дарма бореться за право на статус наймоднішої столиці моди – тут розташовані штаб-квартири найбільших культових марок – Prada, Giorgio Armani, Roberto Cavalli, Emilio Pucci, D&G і ін. У 2009 році Мілан був оголошений головною економічною і медіастолицею моди.

Міланський тиждень моди вперше відбувся 1958 року на вулиці Гаттамелата. Згодом заснували Національну палату італійської моди (некомерційна асоціація, яка займається дисципліною, координує і просуває розвиток італійської моди і відповідає за проведення модних заходів і шоу Мілана). Однак, тоді місту було складно вибороти офіційний статус модної столиці. Дизайнери представляли свої колекції й в інших містах Італії, зокрема в Римі, який відвернув увагу від Мілана.

Уже наступного десятиліття італійські дизайнери вирішили запустити масове виробництво своїх колекцій. Більшість фабрик працювали на півночі Італії, що стало причиною переїзду багатьох брендів у Мілан. Саме з цього моменту Міланський тиждень моди став одним з найважливіших міжнародних подій, а міланський дизайн відомий своєю простотою, елегантністю та практичністю став популярним у всьому світі. Сучасні представники модного простору міста (від Dolce & Gabbana, Gucci і Missoni до Prada, Versace, Armani і Jil Sander) – головні модні Будинки всього світу.

Париж

Паризький тиждень моди визнають одним із найбільш масштабних і розкішних, адже тут свої колекції презентують популярні дизайнери та Будинки мод. Тиждень моди в Парижі і бренди, що представляють свої шоу у його межах, є незаперечними лідерами трендів вже протягом десятиліть. Дизайнери у Франції демонстрували свої колекції під час модних презентацій ще задовго до того, як Paris Fashion Week набув офіційного статусу,

Паризький тиждень моди (в сучасному форматі) почали проводити з 1973 року. Тиждень моди в Парижі кардинально відрізняється від показів в Мілані не тільки складом учасників, але й емоційним забарвленням. Париж завжди демонструє моду в іпостасі високого мистецтва. До слова, в Парижі завжди велика кількість дебютантів. Наприклад, перші покази індійських і китайських дизайнерів відбулися саме на паризькому тижні. До того ж Паризький тиждень моди проходить в найвишуканіших місцях: від будівель легендарного університету Сорбони до не менш легендарного кабаре Мулен Руж.

Мабуть, серед усіх членів «Великої четвірки» Тиждень моди в Парижі можна справедливо вважати найвпливовішим. Романтична столиця повертала собі авторитет всупереч неблагополучним обставинам: і конкуренції з Нью-Йорком, і постійному суперництву з Італією. Початківці і професіонали з усього світу з’їжджаються саме до французької столиці, щоб досягти успіху в модній індустрії. Це відбувається і сьогодні, відбувалося і 20 років тому, коли британські дизайнери почали активно мігрувати в Париж. До слова, на відміну від інших столиць моди, в Парижі насправді проходять два Тижні моди (якщо не брати до уваги покази чоловічого одягу) – откутюр і прет-а-порте, що тільки підтверджує статус та впливовість цієї модної столиці.

POST A COMMENT