Як і чому бренди піклуються про екологію

Найбільшої шкоди природі завдає нафтопромисловість, але не всі знають, що друге місце у цьому рейтингу посідає легка промисловість. Під час фарбування тканин часто використовують токсичні хімікати, які потім потрапляють у воду. Задумайтеся: у 2015 році продано 62 мільйони тонн одягу! За прогнозами експертів, до 2030 року ця цифра досягне 102 мільйонів тонн. Дешеві речі з поліестеру, які втрачають свій товарний вигляд, розкладаються, як пластик, а це значить, що светр, який ви викинули у смітник, буде отруювати ґрунт найближчі 150-200 років. Така статистика мотивує нас реорганізувати своє ставлення до шопінгу. Що ж ми можемо зробити для екології зараз?

  • Свідомо, а не емоційно ставитися до покупок та інвестувати кошти в якісні речі з натуральних матеріалів: вони слугуватимуть довше і легко поєднуватимуться між собою. Орієнтуватися можна на образи блогерів, які беруть участь в Instagram-флешмобі #30wears, мета якого – скласти хоча б 30 різних комплектів з певним атрибутом гардеробу.
  • Доглядати за одягом і взуттям, ремонтувати речі, а не купувати нові.
  • Давати речам зі свого гардеробу друге дихання: перешивати, дарувати друзям чи віддавати на благодійність, наприклад, в магазини, які забезпечують одягом нужденних чи продають його, а кошти передають у спеціалізовані фонди. Серед найбільш відомих благодійних магазинів такого формату Charity Store в Києві та «Шафа добра» в Харкові.
  • У пошуках наряду для особливого випадку (випускний, весілля подруги, червона доріжка кінофестивалю) заходити в магазини та маркети вінтажних речей та брати сукні напрокат (деякі українські дизайнери створюють колекції спеціально для Oh My Look!).

Якщо ви не можете відмовитися від сезонного шопінгу, зверніть увагу на марки, яким небайдужа доля нашої планети. Головними fashion- еко — активістами досі вважають Вів’єн Вествуд і Стеллу Маккартні. Наприклад, Вів’єн знімає короткометражки про жахи консюмеризму, фінансує програми з захисту навколишнього середовища, регулярно бере участь у мітингах Greenpeace і навіть власні покази перетворює в акції протестів, привертаючи світову увагу до проблем кліматичних змін.

Ідею sustainable fashion активно просуває американська марка Reformation, шанувальницями якої є Ріана, Карлі Клосс, Емілі Ратаковскі, Кендалл Дженнер, Кайя Гербер і герцогиня Сасекська Меган. Усі магазини і виробничі приміщення Reformation побудовані з екологічно чистих матеріалів, компанія інвестує в програми з захисту водяних та лісових ресурсів, використовує вішаки з переробленого паперу та багаторазові полотняні сумки, а колекції шиє з етичних тканин із використанням сучасних технологій, що дозволяє мінімізувати витрати води та викиди вуглекислого газу в атмосферу.

Варто зазначити про соціально відповідальний данський бренд Carcel. Дизайн мінімалістичних колекцій розробляє креативна команда в Копенгагені, а шиють ці речі ув’язнені в Перу й Таїланді жінки. «Серед головних причин жіночих злочинів – бідність. Найбільш поширені такі злочини серед молодих одиноких матерів з низьким рівнем освіти та прибутку. Carcel допомагає їм освоювати нову професію та забезпечує достойну заробітну плату», – кажуть представники компанії.

На виготовлення однієї хлопкової футболки потрібно більше, аніж дві тисячі літрів води, а на одну пару джинсів — понад сім тисяч літрів.

 Перероблювання (ресайклінг) і повторне використання матеріалів (апсайклінг) – ще один спосіб мінімізувати шкоду для навколишнього середовища. З 2015 року Adidas випускає кросівки з переробленого пластику, яким переповнений Світовий океан, а особливо популярний такий формат виробництва у скандинавських країнах. Це популяризують не лише локальні екобренди, а й міжнародні компанії. Уже вісім років шведський гігант мас-маркету H&M випускає лімітовану колекцію Conscious Exclusive з інноваційних матеріалів. У цьому році альтернативою для натуральної шкіри стали тканини, виготовлені з волокон ананасового листя, а також шовкові тканини з відходів виробництва цитрусового соку, а також вторинно перероблені скло та пластик. Зі слів генерального директора H&M Карла-Йохана Перссона, компанія планує повністю перейти на екоматеріали для всіх лінійок до 2030 року.

Попит породжує пропозицію, і якщо ми, покупці, зробимо свій вибір на користь свідомої моди, то брендам не залишиться іншого виходу, як перейти на більш етичні форми випуску колекцій.

POST A COMMENT