Заради блогу

Beauty-блогери сьогодні зайняли панівну позицію на арені косметологічної індустрії. На їхню думку зважають навіть найвідоміші бренди. Тисячі підписників довірливо чекають саме оцінок блогерів щодо новинок. Але чи справді вони такі неупереджені? Спробуємо розібратися разом!

Якби 10 років тому топ-менеджерам Givenchy чи Dior сказали, що у процесі створення маркетинг-прогнозів вони повинні будуть враховувати думку юної візажистки, яка нещодавно взяла до рук пензлики для макіяжу, то просто посміялися б у відповідь. Тоді ніхто й гадки не мав, що модні тенденції будуть створювати дівчатка та юнаки з невеликих міст, а точніше – їхні акаунти в Instagram та Youtube-канали з сотнями тисяч підписників. Блогери стали непереборними авторитетами та зірками. Ці люди в курсі усіх тенденцій, не знають заборон, відкрито висловлюють свою думку й тестують засоби у прямому ефірі. Чи перемогла інтернет-демократія на платформі beauty-індустрії?

Рушії торгівлі

Завдяки соцмережам ми можемо гарантовано донести свої проблеми до виробників: наші коментарі бачать, цінують та враховують. Наприклад, L’Oréal Paris під тиском Instagram-спільноти повернули на вітрини магазинів зняту з вироб- ництва туш Telescopic. Про існування багатьох засобів ми дізналися також від блогерів. Представники Chanel зізнаються, що їхній крем для рук у формі яйця став лідером продажів тому, що фото з ним в Instagram не виклав тільки лінивий. І навпаки, якщо продукт невдалий, милосердя в інтернеті годі й чекати! Є навіть спільнота в Instagram @esteelaundry, де на чисту воду виводять марки, які обманюють покупців чи крадуть чужі ідеї.

Раніше розвитком індустрії краси займалися тільки професіонали: власники брендів, маркетологи, дерматологи, візажисти тощо.

Друга сторона медалі

Раніше розвитком індустрії краси займалися тільки професіонали: власники брендів, маркетологи, дерматологи, візажисти тощо. Щойно з´явилися соцмережі, то покупці почали отримувати інформацію з незалежних джерел: на форумах жіночих сайтів, пізніше – у Facebook, потім завдяки каналам на YouTube та всемогутньому Instagram. Неочікувано саме ця соцмережа з картинками перетворилася на окрему планету, яка притягує широкі маси завдяки можливості зазирнути за таємну ширму чужого життя. І якщо знаменитостям достатньо викладати пости про своє життя, то простим смертним зацікавити аудиторію простіше завдяки привабливим фото. Це лише додало неабиякого зацікавлення до макіяжу та makeup-технік. Ті, хто їх осягнув, стали ділитися досвідом та улюбленими засобами. Поступово сформувалася каста авторитетних блогерів. Марки спочатку на них уваги не звертали. Проте скоро почали помічати зростання продажів звичайних засобів: коричневого олівця для очей Bobbi Brown, рожевої помади Lancôme, праймера для повік Nars чи пензлика Make Up For Ever. Після опитувань покупців продавці дізналися, що певний продукт похвалив один із популярних блогерів.

Комерційна площина

Раніше розумні маркетологи зрозуміли, що соціальні мережі стали новим джерелом інформації, яке майже рівносильне пресі. А потім вирішили залучити цих гуру до просування засобів – це й стало початком кінця незалежної блогосфери. Менеджери відправляли інфлюенсерам безкоштовну косметику, запрошували їх на презентації, а ті повинні були писати похвальні пости. Блогери усвідомлювали: якщо не буде зворотного зв’язку, то їх просто проженуть. Щоправда, блогерів з великою кількістю підписників санкції не лякали. І тоді за пости їм стали платити. Причому немалі кошти.

Пост в Stories у популярного блогера з кількома сотнями підписників – невідомо, реальними чи накрученими – коштує чимало. Вагома причина задуматися про об’єктивність та мінімальну зарплатню у нашій країні!

Парадоксальна ситуація

Багато хто з блогерів знімає топ-новинку у себе на бюсті чи на сідницях та робить велику кількість помилок у текстах. Вони не відрізняються спеціалізованими знаннями та експертизою, а підписників приваблюють яскравими картинками. Чому ж бренди продажу продовжують працювати з цими дилетантами? Тепер ситуація досить парадоксальна: раніше поняття блогу означало незалежність та особисту неупереджену думку. Інтернет-героїні звинувачували журналістів у заангажованості і продажності, начебто вони пишуть про певну марку тому, що вона дає рекламу в журнал. Однак в пресі рекламні та редакційні матеріали досі розділені. А в beauty-відділах працюють справжні фахівці з великим досвідом, які допомагають покупцям орієнтуватися в косметичних засобах.

Варто брати до уваги цікаві пости beauty-блогерів, однак не забувайте зважати на власну думку про продукт та не замовляйте його наосліп через інтернет. Тим паче, що шкіра та смаки у всіх різні: те, що викликало шквал емоцій у вашого улюбленого блогера, може просто не підійти вам. І пам’ятайте: чесний інфлюенсер завжди зробить позначку під рекламним постом. Сьогодні beauty-блогосфера населена різними героями, тому доводиться довго шукати, щоб знайти достойного.

POST A COMMENT