I’M A BARBIE GIRL: еволюція стилю та канонів краси

Всі (або майже всі) люблять Барбі. Її створили, щоб надихати кожне нове покоління дівчаток. Барбі «зробила кар’єру» у понад 200 професіях: від астронавта до хірурга і навіть була кандидатом у президенти. У неї були всі права і можливості ще до того, як вони з’явилися у реальних жінок. З цією лялькою в руках маленькі дівчатка могли мріяти про що завгодно і уявляти себе у будь-яких ролях. Ексклюзивно для наших читачів Space Magazine розповідає про еволюцію стилю та трансформацію канонів краси Барбі.

 

9 березня 1959 року лялька Барбі вперше з’явилася на Нью-Йоркському ярмарку іграшок у чорно-білому смугастому купальнику, сонцезахисних окулярах та туфлях на шпильках. Тому саме 9 травня можна вважати днем народження Барбі.

 

Кожного тижня у світі продається понад мільйон ляльок, кожну секунду – дві ляльки. В американської дівчинки віком від 3 до 10 років є 8 ляльок, в італійки – сім, у німкені та англійки – по п’ять.

 

Часто Барбі засуджували і жалілися на її зовнішній вигляд. Її фігура з першого дня стала об’єктом критики і символом «чоловічого» погляду на жінку. Натомість батьки фанатів ляльки хвилювалися, чи не сприяє Барбі неправильній думці про те, що жінка повинна мати саме такий вигляд.

 

Коли Рут Маріанна Хендлер в 1959 році вперше показала світові Барбі, в індустрії іграшок впевнено домінували «чоловічі типи». Золотоволоса кралечка стала першою «модною» лялькою з трьома наочними статевими ознаками дорослої жінки. Це було бомбезно! Зі слів Керол Спенсер, дизайнерки, яка найдовше (з 1963 до 1998 року) шила для Барбі наряди, у чуттєвих формах цієї ляльки все було продумано до найменших дрібниць. «Я не сказала б, що вона виходила за межі. Просто це мало б дивний вигляд у зменшеному масштабі. Окрім цього, це була іграшка, а іграшки повинні пробуджувати фантазію, що Барбі, власне, і робила», – зауважує дизайнерка.

 

Роками Барбі характеризувалися довгими стрункими ніжками, округлими стегнами, тонкою талією та привабливим бюстом. За підрахунками батьків, якби такі пропорції були у реальної жінки, то це був би 99-сантиметровий бюст, 46-сантиметрова талія і 84-сантиметрові стегна. У житті уявити таку фігуру – просто неможливо.

 

Однак сприйняття краси постійно змінюється та еволюціонує, відтак Барбі також розвивалися разом із суспільством. У 2016 році Mattel Inc (рідний і навіть родинний будинок Барбі) презентували мініатюрні, високі та пишні версії ляльок. Тоді компанія додала 7 нових відтінків шкіри та 24 нові зачіски. У контексті колекції Shero (she+hero), Mattel Inc показав Барбі в хіджабі, за образом американської фехтувальниці мусульманського походження Ібтіхадж Мухаммад. Мета цих нововведень – дати можливість кожній дівчинці знайти свою ляльку. І заодно підвищити популярність бренду: за період з 2012 до 2014 року продажі компанії скоротилися на 20 відсотків.

 

9 березня 1959 року лялька Барбі вперше з’явилася на Нью-Йоркському ярмарку іграшок.

 

Хоч і ці зміни здавалися очевидними і закономірними, модифікувати ляльку і презентувати її в новому амплуа – зовсім нелегка справа. Трансформування потребувало колосальних коштів. Адже йдеться про реорганізацію цілої системи, яка функціонувала 56 років. У дітей були ляльки, які поміщалися в автомобілі, у ліфті, у літаку. І коли змінювалися об’єми та габарити, з’являлася потреба змінити всю схему гри і переробити велику кількість атрибутів.

 

Попри ці труднощі, бренд презентував четверту версію ляльки – з невеликим бюстом і менш округлими стегнами. І це ще не все! Зовсім нещодавно з’явилася Барбі в інвалідному візку (цей варіант став мегапопулярним!), а також Барбі з протезом замість ноги. Команда дизайнерів працювала з Дитячим госпіталем UCLA Mattel і консультувалася з фахівцями щодо інвалідних візків, щоб зробити все максимально точно. Золотоволосі кралечки стали більш реалістичними. «Нові ляльки прекрасні, і прекрасні своєю особливою красою, – каже Керол Спенсер. – Вони стали більш реалістичними, а саме за таким трендом майбутнє».

 

До 60-літнього ювілею Mattel Inc готує максимально різноманітне барбі-меню, в якому є ляльки з різноманітними відтінками шкіри, кольором очей, текстурою волосся. Зовсім скоро з’явиться ще 20 нових героїнь віком від 19 до 85 років. Серед них буде Наомі Осака, чемпіонка Японії з тенісу; Яра Шахід, американська акторка; Адвоа Абоа, британська супермодель і засновниця Girls Talk; Діпа Кармакар, гімнастка з Індії і багато інших.

 

Барбі досі залишається найкращою іграшкою для дівчаток. Завдяки їй можна приміряти на себе різноманітні образи, опановувати нові професії, подорожувати світом та вигадувати цікаві історії. Адже сьогодні Барбі – не лише блондинка з ідеальною фігурою.

POST A COMMENT