Червона помада: минуле й теперішнє найвідомішого засобу в історії

Кожна жінка в душі – художниця, а перші кроки у мистецтві вона робить, коли фарбує губи червоною помадою. Досконало нанесена червона помада – це шедевр, який вартий неабияких компліментів!

Дослідження Манчестерського університету підтвержує, що чоловіки затримують погляд на жінці з червоною помадою для губ на 7, 3 секунди, з рожевою помадою – на 6,7 секунди, і на 2, 2 секунди – на дамі з ненафарбованими губами. Використання червоної помади справді перегукується з мистецтвом, тому спробуємо відстежити, який слід легендарний засіб для губ відтінку Red залишив в історії мистецтва.

 

Древні час: Єгипет, Груція, Рим

 

Ще у давні часи усі жінки хотіли і вміли себе прикрашати. Щоправда, робили вони це не завжди безпечно, адже краса потребує жертв. Красуні з берегів Нілу віддавали перевагу бордовим відтінкам, які отримували з червоної охри та натуральних оксидів заліза. Легендарна дружина фараона Ехнатона Нефертіті обирала помаду з перламутру морських молюсків. Можливо, саме це і був перший люкс макіяжу. Єгиптянки старалися не збільшити, а, навпаки, зменшити розмір губ. Такими були канони краси.

У Древній Греції і не менш Древньому Римі з червоною помадою також все було прекрасно. Підтверджують ці факти знамениті Фаюмські портрети, які знаходяться в різних музеях світу. Незважаючи на те, що ці шедеври відігравали ритуальну роль, їх клали на мумії замість обличчя, вони, безперечно, виділялися яскравими губами. Античні красуні користувалися жирною глиною та зберігали свої косметичні скарби в маленьких золотих скриньках (ніхто навіть і не подумає, що знаменитий тубус з губною помадою існував завжди?).

 

Чоловіки затримують погляд на жінці з червоною помадою для губ набагато довше.

 

Середньовіччя

 

Середні віки – найгірший час для жіночих примх. Будь-яка спроба навести хоча б якийсь марафет закінчувалася або катуваннями, або вогнищем. Полювання на відьом перетворилося на полювання на красу. Єдиним способом вижити стало «безлике» існування.

Однак навіть в такі темні періоди найвідважніші жінки робили все можливе, щоб досягти яскравості губ. Наприклад, просто кусали їх. У красунь на полотнах Ель Греко іноді трапляються виразні червоні відтінки. А молода принцеса на картині Пізанелло демонструє акцент на губах.

 

 

Саме під знаком Red Lipstick суфражистки відстоювали можливість робити те, що захочеться, і фарбувати губи в червоний колір

 

Ренесанс

 

Епоха Відродження повернула жіночу красу на її законне місце. Неабияку роль у популяризації червоного кольору відіграла англійська королева Єлизавета І, яка фарбувала губи сумішшю з соку інжиру та яєчного білка. Саме так вона вигідно підкреслювала аристократичну блідність свого обличчя.

Німецький художник Лукас Кранах на картині «Портрет принцес Сибілли Емілії та Сидонії Саксонських» виразно підкреслює індивідуальність героїнь за допомогою відтінку губ. Ну, а з «Портретом куртизанки» Джорджоне і так все зрозуміло. Яка ж куртизанка без червоної помади!

 

VIII – XIX століття

 

У французьких дворах помадою користувалися не лише дами, а й кавалери, які прагнули виділити губи на фоні вус та бороди. Слово «помада» походить від кардинала Рішельє, який настільки любив яблука, що постійно мав їх під рукою. Для нього виготовили помаду з яблучним ароматом, якою кардинал із задоволенням змазував верхню губу, щоб насолоджуватися фруктовими нотками. Ось і від французького слова pomme (яблуко) і розпочалася нова історія.

 

ХХ століття

 

Тут з’явилися суфражистки і зробили червону помаду символом боротьби за права жінок. Саме під знаком Red Lipstick вони відстоювали можливість робити те, що захочеться, і фарбувати губи в червоний колір. Під час маршу феміністок в 1912 року в Нью-Йорку губи більшості учасниць палали яскравим червоним кольором. Так вони демонстрували право вибору. Це можна побачити на картинах Тамари Лемпицької, де практично всі героїні спокушають своєю красою за допомогою макіяжу.

«Наша героїня» пережила різні періоди, але в 2000-х знову тріумфально заявила про себе усьому світу. Схоже, вона не збирається здавати позиції, адже кожного сезону з’являється в нових відтінках та текстурах.

POST A COMMENT