Вірити чи ні? — Головні маркетингові міфи

 

Зволоження протягом 24 годин? Захист від поту 3 дні? Без консервантів та парабенів? Ви точно бачили або чули такі голосні заяви багатьох косметичних брендів, які вони активно поширюють через рекламу. Але чи справді всі ці обіцянки – реальні? Ми замислились над змістом багатьох маркетингових слоганів та вияснили, які з них правдиві, а які – ні!

Без SLS і парабенів

SLS (sodium lauryl sulfate) – це ПАР, тобто поверхнево-активні речовини. Основа ПАР – лаурилсульфат натрію. Це те, що утворює піну у косметиці. Лаурилсульфат натрію додають до складу шампунів ще з 1930-х років, коли їх ввели як заміну звичайного мила. ПАР можуть бути агресивними і навіть дратувати шкіру, але вони не викликають рак – таких доказів немає. Щоб уникнути агресивного впливу на шкіру, краще вибирати косметику, де SLS не зазначений в перших трьох позиціях списку інгредієнтів. Парабени добре вивчені і безпечні. Вони взагалі невиправдано потрапили в чорний список любителів органічної та натуральної косметики. Парабени служать протигрибковим консервантом.

Гіпоалергенна косметика

Будь-який компонент може викликати алергію (навіть безневинні протигрибкові парабени). У косметичній індустрії немає визначення терміна «гіпоалергенний», немає таких компонентів і немає офіційних стандартів, які б цього стосувалися. Такої косметики загалом не існує. Для виробника «гіпоалергенність» означає безпеку і надійність. Позначаючи це, бренд має на увазі, що в продукті немає інгредієнтів, що викликають алергію. Наприклад, немає ароматизаторів, барвників і агресивних ПАР. Якщо вам потрібна «гіпоалергенна» косметика, то краще звернути увагу на лінії аптечних брендів.

Звужує пори

Пори звузити неможливо, але їх можна зробити візуально меншими. Наприклад, за допомогою лазерних методик, щоденного використання в’язких засобів, кислот і чисток. Обійти маркетинговий тиск можна, але це складно. Досі в суспільстві переважає думка про те, що люди повинні відповідати шаблонам. Вважається, що зморшки, пори, пігментація тощо – це погано. І на кожне таке «погано» є рішення у вигляді крему. Якщо не залякувати людей і не говорити, що пори – це погано, то не вийде продати засіб. На жаль, більшість людей все одно намагаються покращувати себе різними способами і засобами. Така ситуація – це, здебільшого, вина реклами.

Миттєвий ефект

Дуже сумнівна історія. Миттєвість можуть гарантувати лише продукти з декоративного сегмента, коли результат дійсно видно відразу ж, наприклад, від тонального засобу. З масками, кремами, сироватками та іншими видами догляду це фактично не працює. Якщо ж ви навіть і знайшли такий диво-продукт, то результат буде помітним всього кілька хвилин. Наприклад, після зняття маски може дійсно візуально стягнути пори. В усіх інших випадках засоби, на яких нанесений напис «миттєвий ефект після першого застосування», можуть і далі залишатися поза вашою увагою.

Для чоловіків

Сегмент чоловічої косметики в останні роки активно розвивається. Це вже не просто грумінг-засоби, а й декоративна продукція, зволожувальний і очищувальний догляд. Чоловіча шкіра несильно відрізняється від жіночої: вона більш жирна через гормони і товстіша. Бренди виграють на цьому, але в реальності текстура продукції та її склад рідко відрізняються від жіночої. У базовий набір сучасного чоловіка входять, як правило, полегшені версії засобів для зволоження з матуючим і заспокійливим ефектами (вирішуємо відразу дві проблеми – жирність і роздратування від гоління), захист від сонця і функціональне очищення «3 в 1» на зразок «маска-скраб-гель». Найпростіше маркетингове рішення – це мінімалістичне упакування  і типові «чоловічі» запахи продукції. Ми проти гендерних стереотипів та гендерного маркування косметики зокрема, тому приставка «for men» – це не більше, ніж маркетинговий прийом. Кожного разу у магазині на ваше запитання: «Чим  відрізняється косметика для чоловіків від косметики для жінок?», – ви почуєте відповідь консультанта на зразок: «Компоненти засобів для чоловіків зазвичай більш концентровані, тому що чоловіча шкіра грубіша і активним інгредієнтам важче потрапити всередину». Чи варто говорити, що ніякої різниці в складах практично немає? До того ж, якщо дотримуватись цієї логіки, то всі жінки повинні користуватися «чоловічою» косметикою, адже так ефект від неї буде набагато помітнішим.

Детокс-ефект

Ми багато разів писали про те, що неможливо очистити шкіру «зсередини». Навіть під час інтенсивного догляду косметолог працює тільки з порами, очищаючи їх. Як правило, їхній вміст – це окислене шкірне сало та мікрочастинки відмерлих клітин, пилу чи бруду. Це не токсини, які вимагають детокс-очищення. Тому детокс-косметика – це ще один маркетинговий прийом. Якщо хочете покращити стан своєї шкіри, то потрібно комплексно працювати над цим: правильне харчування, косметика, яка спрямована на комплексний догляд, регулярні відвідування косметолога та відсутність шкідливих звичок.

100% натуральний склад

Це неможливо. Якби косметика була на 100% створена з натуральних компонентів, то зберігалася б виключно в холодильнику і всього кілька днів. Принцип такий ж, як у кулінарії: приготована вами страва навряд чи буде довго зберігатись. До того ж, такий натуральний б’юті-продукт був би дуже сприйнятливий до розмноження у ньому різноманітних бактерій. У будь-якій косметиці є консерванти та парабени – це нормально. Маркетингові заяви бувають різними (і правдивими теж). Наприклад, «вітамін С допомагає усунути пігментації» – це доведений факт. «Ретинол допомагає від зморшок» – теж. В більшості випадків все написане на косметиці – це перебільшення, але не брехня. Наприклад, на засобі може бути зазначено, що в ньому міститься вітамін С, який освітлює шкіру. Таке твердження буде правдою, але цієї речовини в цьому конкретному засобі може міститися настільки мало, що користі від нього не буде ніякого. Є дуже велика різниця між фразами «засіб освітлює шкіру» і «засіб містить речовину, яка освітлює шкіру». Це потрібно усвідомити і навчитися критично відноситися до усього, що вам говорять консультанти, блогери та реклами різноманітних брендів.

10 в 1

Все і одразу. Ви не одноразово бачили засоби «2 в 1», «3 в 1», «4 в 1» і так до нескінченості. Виникає відчуття, що одним тюбиком можна вирішити безліч завдань: і шкіру очистити, і зволожити, і посуд помити, і іржу вивести. Насправді такі «супергерої» не більше, ніж просто красивий міф. Кожен засіб (маска, скраб, гель, крем, сироватка, тонік) має свій унікальний склад, який спрямований на вирішення певних проблем. А тепер уявіть, яка гримуча суміш повинна бути у засобі «3 в 1: маска, гель для вмивання, скраб». Мода на такі трансформери вже давно минула, але, на жаль, ці засоби й досі стоять у нас на полиці.

Завдання маркетолога – привернути увагу будь-якими методами. Якщо проаналізувати сучасний ринок б’юті-індустрії, то можна спостерігати сумні і не надто приємні тенденції. Дедалі частіше люди купують засіб не тому, що він їм потрібен і він дійсно приносить якусь користь, а тому, що його порадив якийсь всесвітньовідомий блогер. Люди готові віддавати сотні доларів за косметику від світових знаменитостей, вони без роздумів хапають з полиць популярні бестселери, купують те, що по суті їм не потрібне. Не дивлячись на таку сумну картину, світ починає змінюватись. Суспільство культивує розумне використання, спрощення, екотренди, натуральність та відкритість. Дедалі більше стають популярними бренди, які стверджують, що їхній крем максимум добре зволожить шкіру та захистить її від ультрафіолету, а не омолодить всього за одну ніч на 30 років.

POST A COMMENT