This is Balmain: історія бренду

Коли йдеться про високу французьку моду, бренд Balmain згадують не одразу. І даремно! Це бренд, історію якого складно відділити від біографії засновника. Це бренд, який пережив кризу після смерті засновника та відродився завдяки таланту останнього спадкоємця Модного будинку Balmain. Space Magazine розповість про еволюцію бренду та основні віхи його розвитку.

 

Доля великого П’єра Бальмена була визначена ще з народження. Геній французької моди народився у сім’ї торговця тканинами та власниці невеликого бутика. У спадок від батька П’єр отримав мануфактуру. Його змалку надихали образи елегантних жінок, а пізніше він став звертати увагу на світ моди загалом.

 

У 1933 році захоплений модою П’єр вступив до Паризької академії мистецтв, де вивчав архітектуру. Водночас із навчанням він підробляв, малюючи ескізи для дизайнерів. Після армії П’єра запросив кутюр’є Люсьєн Лелонг, під час роботи з яким Бальмен сильно здружився зі своїм колегою Крістіаном Діором.

 

П’єр довго трудився для того, щоб у 1945 році відкрити власний Модний будинок Balmain, який пізніше став культовим паризьким Будинком високої моди.

 

На початку своєї діяльності Бальмен вирішив представити на суд публіці у страшний післявоєнний час грайливі подовжені спідниці-дзвіночки з вузькою талією (помітний вплив міцних дружніх взаємин із Діором), блузи вільного крою і широкі посмішки моделей. Однак його характерною відмінністю було використання декору ручної роботи. Сукні, топи, блузи були щедро оздоблені камінням, стеклярусом, бусинами, перлами та золотом – публіка просто закохалася у таку блискучу та розкішну магію!

 

Перша колекція Бальмена була надрукована на сторінках одного з випусків Vogue. Реакція модних редакторів і критиків була саме такою, про яку мріяв сам П’єр Бальмен: «Це красивий одяг, який ви насправді хочете носити», – написав один із журналістів. Імперія П’єра росла на очах.

 

 

У 1951 році Бальмен почав розвивати свій бренд у Америці, де за перші тижні майже всю його колекцію продали! Він стає популярний за океаном завдяки співпраці з кіноіндустрією: він був костюмером таких фільмів, як «І Бог створив жінку», «Дебютантка мимоволі», «Чарівна Джулія» та інших. Одяг розкуповували з шаленою швидкістю! Навіть такі зірки, як Марлен Дітріх, Кетрін Хепберн, Бріжіт Бардо, Вів’єн Лі надавали перевагу нарядам Balmain. У 1960-му П’єр отримав ексклюзивне замовлення: повністю створити гардероб королеви Таїланду Сірікіт для її туру Америкою.

 

Цікавий факт: П’єр був у журі конкурсу молодих талановитих дизайнерів. Саме там великий французький геній помітив цілеспрямованого переможця змагань і покликав маленького генія до себе на роботу. Так розпочалася історія успіху ще одного генія світу моди Карла Лагерфельда.

 

У 1993 році пост креативного директора будинку зайняв Оскар де ла Рента. За 10 років роботи у паризькому Будинку йому так і не вдалося повернути колишню славу бренду. У 2002 році цю посаду обійняв Лоран Мерсьє, який також, на жаль, не став доленосним керівником для Balmain. У 2005 році з’явилася надія, що Будинок нарешті зможе отримати друге життя, бо на пост креативного директора призначили Крістофа Декарнена, який зміг правильно зрозуміти філософію французького бренду: на зміну пишним сукням прийшли мінімалістичні зручні сукні, вишивки залишилися незмінними. Богемність, шик, елегантність і блиск знову вплелися у нову, вдосконалену ідеологію будинку.

 

У 2011 році Декарнен покинув пост, залишивши після себе неабиякий слід в історії Модного будинку. Новий дизайнер, Олів’є Рустен, став автором багатьох інноваційних fashion-ідей. Він почав прикрашати речі шипами та елементами панк-декору. А ще Олів’є не приховує своїх симпатій до зірок сцени, наприклад, до Кім Кардашян, а «дівчиною Balmain» дизайнер називає Ріанну, яка стала рекламним обличчям марки. Очевидно, що з творчим запалом, демократичним підходом, працелюбністю цього креативного директора бренд готується до довгого і щасливого життя на модному п’єдесталі. Олів’є зберігає традиції – це видно на модних показах, де бальменівські наряди зі стразами-кристалами, різноманіттям вишивки, рельєфним мереживом відроджують шарм і жіночність, однак тепер уже для сучасних модниць.

 

Сьогодні Balmain – один із найбільш розкішних французьких брендів. Зараз він такий популярний, як і у 40-50-х роках минулого століття.

POST A COMMENT