How it`s made: як створюють парфуми

Парфуми є у кожної людини. Вони стали невід’ємною частиною нашого життя, тому декому важко уявити свій день без декількох крапель улюбленого аромату. Але що стоїть за невеличким флакончиком дивовижної рідини, яка ввібрала у себе найрізноманітніші сполуки, есенції та екстракти? Ми підготували 6 цікавих фактів про парфумерне виробництво, які відкривають завісу цієї таємниці.

 

  1. Називати парфумами будь-яку парфумерну продукцію допустимо, однак не зовсім коректно. Парфуми складаються з композиції масел, розчинника (спирту) і невеликої кількості води. Залежно від концентрації масел виділяють парфумовану (11-20%) і туалетну воду (5-10%). Парфуми містять до 20-30% концентрату, тому одного флакончика вистачає на кілька років.

 

  1. Люксові парфумерні будинки випускають лінії-продовження своїх знаменитих ароматів. Наприклад, у бренда Gucci є серія Flora, в якій є кілька різновидів. Перший парфум з такої колекції називають Pillar Fragrance – так званий аромат-флагман, який стабільно користується популярністю і є найбільш впізнаваним в асортименті бренду. Щоб залучити аудиторію до нових покупок, до знаменитого аромату додають продовження – так з’являються аромати фланкери, наприклад, Gucci Flora Gorgeous Gardenia.

 

  1. У компанії не завжди є власний штат парфумерів. Найчастіше бренди замовляють формули у великих концернів, чиї імена менш відомі на ринку, а на себе беруть повну розробку упаковки та рекламної кампанії. Так працюють Chanel, Caron і Hermes. Іноді бренд запрошує іменитого парфумера для співпраці, і цей факт стає однією з частин рекламного просування. Виняток – будинки селективної (нішевої) парфумерії: через складність та унікальність композиції завжди розробляються на власному виробництві.

 

  1. Щоб створити аромат, замовник (чи то приватна особа або великий виробник) створює «технічне завдання». У документі детально описують аромат: як він повинен звучати, які відчуття і емоції викликати, з якими почуттями асоціюватися – і обов’язково вказують орієнтовну собівартість парфуму.

 

  1. В середині нульових трапився своєрідний бум в зоряній тусовці, і знаменитості почали випускати свої парфуми: хтось створював колаборації з люксовими будинками, а хтось запускав власні компанії. На ринку з’явилися аромати від Мадонни і Авріл Лавін, Брітні Спірс і Антоніо Бандераса, Наомі Кемпбел, Селін Діон та інших селебриті. До слова, це не єдина масова тенденція: колись кожен прагнув заснувати бренд одягу (Дженніфер Лопес, Вікторія Бекхем), а зараз зірки захоплюють косметичну індустрію – компанії заснували Ріанна (Fenty Beauty), Леді Гага (House Lab) і Віра Брежнєва.

 

  1. Парфумерію вважають сферою, де робот ніколи не замінить людину, проте в компанії IBM вирішили оскаржити це твердження і продемонстрували Philyra – систему для створення парфумів з урахуванням індивідуальних особливостей людини. Штучний інтелект вивчає існуючі аромати, потім аналізує переваги клієнта, потім цільової групи, зіставляє результати – готово! Ароматичну і клієнтську базу Philyra надав німецький парфумерний гігант Symrise. Перші композиції протестували на фокус-групах, і люди оцінили «машинний аромат» вище, ніж ті, що створені парфумерами бренду!

 

POST A COMMENT