ЗМІНИ ДЕСЯТИЛІТТЯ: як змінювалась beauty-індустрія останні 10 років

Розпочалось 3 десятиліття 21-го століття! Не помітили? Нам теж в це важко повірити, але це так. Прийшов час підсумувати та проаналізувати зміни в індустрії краси за останні 10 років. Новинки, технології, засоби, процедури та підхід до краси загалом – згадуємо важливі моменти, які визначали хід подій.

 

 

  1. Макіяж VS Догляд. Якщо перша половина «десятих» була ознаменована пристрастю людей до декоративної косметики, то друга половина пройшла під знаком Skincare. У 2019 зростання продажу косметики вперше сповільнилося порівняно з ростом продажу засобів для догляду за шкірою. Можливо, тренд зародився на нью-йоркських показах 2012 року, коли моделі виходили на подіум з чистим обличчям – це був не «макіяж без макіяжу», а справжній bare face.

 

  1. No More Antiage. Головний редактор американського Allure виступила в 2013 році із заявою про те, що журнал припиняє використовувати термін anti-age – боротися з віком безглуздо. Заява, яку спочатку сприйняли як епатажну, швидко створила новий тренд. Сьогодні в попиті інші терміни, наприклад, smart ageing. А замість позначки «антивіковий» або «проти зморшок» на кремах обіцяють сяйво і свіжість шкірі.

 

  1. Skintellectuals. З’явився новий клас людей, які називають себе skintellectuals – вони вникають в суть процесів, що відбуваються на шкірі, намагаються розібратися в складах засобів, захоплюються хімією і становлять величезну аудиторію подкастів і блогів про косметичну хімію.

 

  1. Склад косметики. З розвитком інді-марок гігантам індустрії довелося відповідати на виклики, які поставив час. Це виразилося не тільки в покупці косметичними концернами колишніх «малюків» (як це трапилося з покупкою The Ordinary концерном Estee Lauder), але і в новому підході. Великі марки перестали робити ставку на екзотичні та рідкісні компоненти, зібрані на східному схилі сплячого вулкану в повний місяць. Тепер Священний Ґрааль – інгредієнти з доведеною ефективністю. Формули засобів для догляду стають більш лаконічним, але ускладнюються технологічно.

 

  1. Домашній догляд. Засоби для домашнього догляду переживають бум популярності. Спочатку марки обережно додавали в комплект до електричних епіляторів для домашнього застосування електрощітки для вмивання. Сьогодні ж у вільному продажі (і користуються попитом) всілякі б’юті-ґаджети, від фотоепіляторів до LED-масок для обличчя. Звукові зубні щітки, іригатори для порожнини рота, високотехнологічні масажери зі звуковими вібраціями, масажери з мікрострумовим впливом – всі ці прилади оселилися в ванних кімнатах.

 

  1. Патчі. Маски-аплікації стали новим божевіллям мілленіалів і джензерів. Аналітики стверджують, що для цього є кілька причин: по-перше, пристрасть до догляду, по-друге, швидкий результат, до якого прагне нове покоління; по-третє, фотогенічність патчів – часто вони нагадують інстаграм-фільтри; по-четверте, реальна ефективність. У якийсь момент люди стали використовувати патчі в літаках, за кермом, на роботі і на вулиці. Але на хвилі екологічної відповідальності виникло нове питання: наскільки етично використовувати патчі?

 

 

  1. Ековідповідальність. Ековідповідальність стала головним напрямком, в якому вважають за краще розвиватися бренди, щоб не просто подобатися споживачам, а й глобально робити світ кращим. Косметичні гіганти люксової косметики полегшили свої упаковки. Баночки засобів виготовляють з переробленого скла; інструкції більше не випускають на папері (їх можна завантажити з QR-кодом, розташованому на упаковці). Самі упаковки роблять з полегшеного картону. Багато марок, наприклад, Yves Rocher, роблять свої упаковки з переробленого пластику, а порожні флакони приймають в своїх магазинах. Guerlain почав партнерство з ЮНЕСКО: будуть спільно розвивати бджільництво в біосферних заповідниках (в Україні такі теж є) і збільшувати популяцію бджіл.

 

  1. Ін’єкції краси. Від гіпертрофованих, роздутих скул і губ – до більш природнього зовнішнього вигляду. Саме так еволюціонували потреби споживачів. З’явилися нові виробники і препарати; нові техніки введення, які дозволяють досягти природного результату без замороженої міміки.

 

  1. Брови. За останні десять років брови пережили кілька революцій. Все почалося з Наталії Водянової і Кари Делевінь, які фактично ввели тренд на об’ємні, густі брови. З початку десятих років брови були ключовим елементом образу: їх освітлювали і відбілювали, як на показах Givenchy; їм надавали гіпероб’єм, як на шоу Marc Jacobs. Їх зачісували наверх, промальовували кожну волосинку, випрямляли і надавали їм брутальний вигляд. В Україні прижилася культура грумінгу, з’явилися броу-бари. Засоби для брів били рекорди продажу, їхній асортимент вражав уяву: тіні, пудри, перманентні барвники, хна, гребінці і веретеноподібні щітки, гелі, воски та помади. Нарешті, останній гучний тренд – Soap Brows.

 

  1. Манікюр. Головний винахід минулої декади – гель-лаки, стійкі покриття, які треба сушити під лампою і які тримаються тижнями. Люди швидко звикли до того, що відразу після манікюру можна діставати ключі і кредитки з кишень джинсів – лак від цього анітрохи не страждав, як бувало раніше. Майстри з манікюру стали новими інстаграм-інфлюенсерами, а салонів, що спеціалізуються на манікюрі, з’явилася незліченна кількість. Втім, зараз можна спостерігати нову хвилю: відмова від стійких кольорових покриттів на користь природних нігтів.

 

  1. Б’юті-інфлюенсери. Тут трапився неймовірний бум. Б’юті-блогери стали головними героями епохи. Завдяки бурхливому розвитку соцмереж і власному таланту незалежні візажисти отримали світову славу, заснували власні б’юті-марки. Так сталося, наприклад, з Худою Каттан, Кет фон Ді і Джефрі Старом. Б’юті-бренди швидко зрозуміли, що інфлюенсер на чолі косметичного підрозділу – це практично запорука успіху, тому й стали запрошувати на роль креативних директорів інфлюенсерів з помітною аудиторією в соцмережах. Так було з Lancome і Лізою Елдрідж, з Max Factor і Пет Макграт. Сьогодні інстаграм-акаунт є у всіх креативних директорів марок макіяжу. Ліза Елдрідж, до слова, заснувала власний бренд косметики за прикладом Пет Макграт. Обидві марки дуже популярні. А Пет Макграт займає почесну посаду Beauty Editor in Large в Vogue UK. Цікаво, що промо б’юті-запусків зараз все частіше відбувається через інтернет: Fenty Beauty, Pat Labs, KKW Beauty, а багато б’юті-трендів (gym skin, glass skin, контуринг, стробінг, дрейпінг тощо) приходять з Instagram.

 

  1. Diversity. Канони краси змінюються. На подіумах і в рекламних кампаніях все більше різних людей. Сьогодні головне – це індивідуальність. Неймовірну популярність завоювала активістка, модель Адво Абоа; на обкладинках журналів з’являються трансгендерні моделі; моделі з акне, вітиліго, моделі plus size, моделі plus age і моделі з інвалідністю – якщо вам щось колись здавалося неприпустимим і незвичайним, то сьогодні це цілком нормальне і звичне явище (і це чудово).

 

  1. Б’юті-засоби. В останнє десятиліття з’явилося безліч нових б’юті-засобів. Найпопулярніші – палетки для контурингу, хайлайтери, багатофункціональні засоби, всілякі кушони. Але якщо обрати один головний б’юті-засіб десятиліття, то ми назвемо – хайлайтер. Сьогодні сяйво – головний термін в описі красивої шкіри, а частинки хайлайтеру є практично в кожній косметичці.

 

 

POST A COMMENT