FASHION LOSS: як на модну індустрію впливає COVID-19

Коронавірус, який вперше виявили наприкінці грудня 2019 року в місті Ухань в китайській провінції Хубей, швидко поширився усім світом, становить велику загрозу для ринку розкоші, розвиток якого здебільшого залежить від покупців з материкової частини Китаю. За даними The Business of Fashion тільки в 2020 році втрати можуть скласти від 30 до 40 мільярдів $ обороту сектора. Про те, як COVID-19 впливає на модну індустрію – читайте на сторінках улюбленого глянцю Space.

 

Тижні моди. Спалах вірусу календарно збігався із періодом проведення тижнів моди сезону осінь/зима 2020/2021. У результаті, заплановані заходи в головних фешн-столицях (Нью-Йорк, Лондон, Мілан і Париж) не змогли відвідати баєри, журналісти і лідери думок з Китаю. За даними Національної палати моди Італії, Milan Fashion Week пропустили близько 1000 важливих інсайдерів. Від показів змушені були відмовитися і китайські дизайнери: бренди Angel Chen, Ricostru і Hui не проводили шоу в Мілані, також відмінили покази Masha Ma, Shiatzy Chen, Uma Wang, Jarel Zhang, Calvin Luo і Maison Mai в рамках Paris Fashion Week. Mukzin стала єдиною маркою з Піднебесної, яка показала осінню колекцію за межами Китаю. Її шоу відбулося 6 лютого в практично порожньому приміщенні Spring Studios в Нью-Йорку.

 

Milan Fashion Week. У зв’язку зі спалахом корона вірусу в Італії Camera Dell Moda скасувала ряд заходів в рамках Тижня моди: церемонію закриття MFW з нагородженнями і день показів колекцій дизайнерів 23 і 24 лютого. Michael Kors також були змушені відмовитися від проведення івенту в Мілані, присвяченого запуску капсульної колекції 007. А Prada перенесли показ з 18:30 на 16:00, щоб в Китаї могли подивитися шоу онлайн. Інші ж шукали нові формати. Так шоу Giorgio Armani відбулося без глядачів. Бренд запросив тільки фотографів, іншим колекцію показали за допомогою прямої трансляції. Через спалах коронавірусу перенесли локальні тижні моди в Шанхаї та Пекіні. Shanghai Fashion Week повинна була початися 26 березня, а Beijing Fashion Week була запланована на 25-31 березня. З новими датами проведення заходів організатори поки не визначилися. Водночас у Сеулі, де Тиждень моди повинен відбутися з 16 по 21 березня, вирішили і зовсім пропустити осінній сезон через швидке поширення COVID-19 в Південній Кореї.

 

Покази міжсезонних і капсульних колекцій. Burberry перенесли показ ексклюзивної колекції в Шанхаї, спочатку запланований на 23 квітня, на осінь 2020 року. Точну дату бренд поки не назвав. 17 лютого Chanel повідомили, що відкладуть до кращих часів шоу Métiers d’Art в Пекіні, яке повинно було відбутися в травні цього року. «З огляду на ситуацію, що склалася і відповідно до вказівок китайської влади, компанія Chanel прийняла рішення перенести показ колекції Métiers d’Art 31 Rue Cambon 2019/20 в Пекіні на більш відповідний момент», – йдеться в офіційній заяві бренду. Prada також планують відкласти показ круїзної колекції 2021 року, який спочатку планували на 21 травня в Японії. Таке рішення прийняли задля запобіжного заходу, а також акту відповідальності і поваги до всіх людей, які планують відвідати наш показ Resort-2021», – заявили в компанії.

 

Роздрібні продажі. З метою запобігання поширення коронавірусу багато компаній закрили або обмежили години роботи своїх магазинів в Китаї. А люди в материковій частині країни намагаються менше виходити на вулицю, в результаті чого падає і обсяг продажів. Наприклад, Ralph Lauren тимчасово призупинив роботу в 2/3 своїх китайських магазинів. За попередніми прогнозами, компанія недоотримає через зниження продажів від 55 до 70 мільйонів $ в IV кварталі 2020 року.

 

Фешн-індустрія на передовій. 23 березня H&M Group заявила, що вироблятиме засоби індивідуального захисту для медичних працівників, а також забезпечувати ними лікарні, щоб допомогти впоратися з наслідками пандемії коронавірусу. H&M Group має намір використовувати виробничі потужності своїх постачальників, а також логістичні можливості і налагоджену систему закупівель, щоб почати поставки якомога швидше.

 

Прогнози. Оскільки багато брендів люксового сегменту виробляють і збувають свої товари в Китаї, а в період з 2021 року китайські споживачі забезпечили 70% глобального зростання в сегменті розкоші, очікується значний спад на ринку в зв’язку з епідемією. Згідно з даними недавнього звіту аналітичних фірм Altagamma, BCG і Bernstein, в 2020 році ринок люксових товарів може впасти до 335 мільярдів $, що є мінімальним показником за останні 5 років. Так, індустрія недоотримає від 30 до 40 мільярдів $. Навіть найуспішніші компанії можуть зазнати збитків у розмірі до 10,8 мільярдів $ (!) Особливо важким для люксових брендів стане друга половина 2020 року, вважає Маріо Ортелли, керівник-партнер консалтинг-фірми Ortelli&Co. За його словами, більше постраждають ті компанії, які збувають в Китаї одяг, наприклад Burberry, оскільки вони «пропустять як мінімум один сезон». Тим часом на бренди на кшталт Louis Vuitton, які фокусуються на продажі шкіряних аксесуарів китайцям, нестабільна ситуація вплине менше. Максимально вони можуть втратити близько чверті доходів, і їм буде легше відновитися.

 

 

ОПУБЛІКУЙТЕ КОМЕНТАР