СOME ON, BAZAAR: історія відомого глянцю

Ви точно гортали цей глянець, точно насолоджувалися неймовірними світлинами з fashion-зйомок та читали інформативні публікації цього відомого на весь світ глянцю! Так, йдеться про Harper’s Bazaar! Про історію заснування та легендарних особистостей, які працювали у виданні, – читайте на сторінках Space Magazine.

Про історію виникнення

Harper’s Bazaar – американський журнал, перший номер якого побачив світ майже 150 років тому, а саме 2 листопада 1867 року. Заснувала журнал американська компанія Harper&Brothers. Це нью-йоркська видавнича фірма, яку очолили Джеймс, Джон і Джозеф Веслі та Флетчер Харпер. Водночас вони публікували книги та ілюстровані журнали про мистецтво, науку та політику. Наймолодший з Харперів, Флетчер, створив ідею Harper’s Bazaar після знахідки копії публікації під назвою Der Bazar з Берліна. На думку Флетчера, настав час видавати журнал для багатих жінок. Так з’явився перший випуск журналу. Від заснування у виданні працюють одні з найкращих фотографів, художників, дизайнерів і журналістів. Саме це і дозволяє виданню щомісяця висвітлювати власне витончене бачення світової моди, краси та поп-культури.

Першою редакторкою журналу стала Мері Луїза Бут. Згодом, у 1913 році, журнал купив медіамагнат Вільям Рендольф Герст, засновник холдингу The Hearst Corporation.

Його тираж – 3 мільйони екземплярів щомісячно.

Про позицію

Журнал ніколи не був надто консервативним. З одного боку, він мав підтримку феміністського руху суфражисток, які боролися за права жінок. А з іншої – революції у модній фотографії. Від перших днів існування журнал зберігає позиції головного та найбільш авторитетного радника з моди та стилю, а також надійного путівника у світі розкоші. Водночас Harper’s Bazaar не вчить, не диктує, не нав’язує. Він надихає – і саме цим відрізняється від інших журналів. З перших випусків Harper’s Bazaar відіграє роль не лише повноцінного гіда з головних тенденцій та подій, а й відкриває нову епоху в історії видавництва. Його тираж – 3 мільйони екземплярів щомісячно.

Harper’s Bazaar став своєрідною «скарбницею» для рідкісних та коштовних речей з шовку, оксамиту, кашеміру, спецій, парфумерії та дорогоцінного каменю, адже читача потрібно було зацікавити ще чимось, окрім моди. Емеліна Раймонд, засновниця впливового французького видання La Mode Illustrée, стала паризьким кореспондентом журналу. Письменник Джордж Вільям Кертіс розповідав про культуру та домашнє життя в колонці під назвою «Манери на дорозі», а Мері Елізабет Вілсон Шервуд досліджувала сфери етикету та соціальних благ.

 

Сьогодні головною редакторкою американського Harper’s Bazaar є Гленда Бейлі, а український глянець очолює Анна Земскова.

Про легенд глянцю

У 1993 році на посаді головного редактора була Кармел Сноу. Вона залучила до свого штабу угорського фотожурналіста Мартіна Мункачі, щоб створити фотографії на вітряному пляжі. І така, здавалося б, проста ідея змінила світ моди та фотографії! Сноу «привела» графічного дизайнера Олексія Бродовича, який також революціонував Harper’s Bazaar. З ним у редакцію прийшли такі фотографи, як Річард Аведон, який створив унікальні портрети Сальвадора Далі, Мерілін Монро, Дженіс Джоплін та інших. За 150 років у журналі працювали такі легенди мистецтва та індустрії моди, як Діана Вріланд, Анна Вінтур, Діана Арбюс, Енді Воргол, Трумен Капоте, Патрік Демаршельє, Ірвінг Пенн, Річард Аведон, Керрі Донован та Гліб Дерюжинський.

Сьогодні головною редакторкою американського Harper’s Bazaar є Гленда Бейлі, а український глянець очолює Анна Земскова.

Про сучасність

Тенденція переходу до формату онлайн-версії не могла не торкнутися і Harper’s Bazaar. Сьогодні журнал існує у 32 країнах, однак роль основного відіграє-таки міжнародний сайт англійською мовою. Його основні розділи – мода, краса та мистецтво. Поруч – новини про знаменитостей і найцікавіші інтерв’ю. Журнал також має власний магазин та окремий відділ для наречених. Звичайно, сайт відрізняється від друкованої версії, часто саме через наявність відеоматеріалів і найсвіжіших новин, які можна оперативно висвітлити лише в електронній версії. Український сайт також не пасе задніх, адже він пропонує все, що необхідно вибагливому читачу, який прагне дізнатися більше про світ моди та культурні заходи у всіх куточках світу.

 

ОПУБЛІКУЙТЕ КОМЕНТАР