ВСЕ ПРО УКРАЇНСЬКИЙ БРЕНД GUSHKA
Карпатські килими, які по-особливому наповнюють вашу оселю. Автентичні та глибокі. Речі, що допомагають відчувати «тут і зараз». SPACE продовжує розповідати про українські бренди та речі, які говорять значно більше, ніж здається на перший погляд. Ми хочемо, щоб про GUSHKA говорили. Бо так цей бренд говорить і про Україну на міжнародній арені. Килими та ковдри карпатського виробництва представлені у Данії, Франції та США. А в Сінгапурі навіть існує офіційне представництво – шоу-рум, який гармонійно поєднує асортимент дизайнерських меблів та речей від GUSHKA.
ПРО ЛІЖНИКАРСТВО ТА ДІДОВУ ХАТЧИНУ
Історія бренду GUSHKA розпочалася з місця – з креативного простору у горах з особливою назвою Дідова Хатчина (село Яворів, Косівський район, Івано-Франківська область). Ця локація – спадкова територія Олега Луканюка, засновника проєкту. Тут побутує ліжникарство – ткання вовняних пухнастих виробів, зокрема ковдр, ліжників і килимів.
GUSHKA ЯК СОЦІАЛЬНИЙ БІЗНЕС
Чотири року тому Дарина та Олег приїхали до Дідової Хатчини у селі Яворів і розпочали займатися культурною (і не лише!) діяльністю. Організовували різноманітні події, фестивалі, камерні концерти на культурну тематику з метою збереження традицій, відновлюючи відчуття причетності до українського, до свого рідного. Олег фінансував проєкт Дідової Хатчини самотужки. Коли цей проєкт масштабувався, він вимагав більшого фінансування. Отак і з’явилася ідея створення бренду GUSHKA.
«Ми довго думали, яку б справу розпочати. Адже вона мала відповідати нашим цінностям і зберігати традиції, а також мати фінансову складову для розвитку цього місця в горах», – розповідають засновники. Так два роки тому і «народилася» GUSHKA – соціальний бізнес на підтримку Дідової Хатчини, куди іде 75% прибутку бренду.
ПРО КОМАНДУ
Ідея бренду GUSHKA з’явилася з виклику. Спонтанно команда Дідової Хатчини запропонувала сусідці Любі співпрацю, яка тоді працювала самостійно вдома. Олег та Дарина сумнівалися, чи погодиться вона на таку пропозицію. Пані Люба радо погодилася. А зараз над брендом натхненно трудиться талановита команда: дизайнерка та маркетологиня Дарина Фурманюк, підприємці Микола Парпан та Олег Луканюк. А також та сама сусідка Дідової Хатчини – Любов Рибенчук, ткаля в третьому поколінні. Зараз вона – керівниця виробництва бренду.
НА ФОТО: Любов Рибенчук, Дарина Фурманюк, Олег Луканюк та Микола Парпан.
«ЗІБРАТИ ВЕРСТАТ – ЦЕ ВЖЕ ВЕЛИЧЕЗНИЙ ШМАТ РОБОТИ»
«Ми з чоловіком прийшли до сусідки Люби з ідеєю створити власну майстерню. Керував основними бізнес-процесами мій чоловік, позаяк мав досвід у цій сфері. Я зайняла позицію на творчій стороні. Тепер розробляю дизайн і займаюсь маркетингом. А Люба – керівниця виробництва та головна технологиня. Якби не вона, нам було б дуже складно», – зізнається пані Дарина. З її слів, традиційне ремесло передбачає дуже багато деталей, які складно помітити з першого погляду. Навіть зібрати верстати, запустити його в роботу – це вже величезний шмат роботи. Не так важко ткати, як налаштувати робоче місце і зібрати верстат для виготовлення виробів.
ПРО КУЖІЛЬ І ҐУШКУ
Один раз на рік овець стрижуть задля їхнього комфорту – весною. Робити це треба обов’язково, інакше влітку тварина може спаритися і захворіти чи втратити молоко для вигодовування. Зістрижена шерсть називається руно, а якість її залежить від годування вівці. Руно акуратно знімають ножицями або машинкою. Для тварин це приємний процес, адже шерсть має чималу вагу, а без неї вівцям стає легше. Після чого заготовлену вовну випарюють, вичісують та просушують природним методом. Далі формують кужіль – вовняну хмарку, яка схожа на солодку вату. З неї вмілими руками прядуть нитку для ткання – тобто ґушку. Звідси й назва – GUSHKA.
Пропонуємо переглянути відео про виробництво бренду, який говорить душею, – GUSHKA.