Дивно, але факт: досі Діана Спенсер залишається однією з найпопулярніших особистостей XX століття. Вона займалася благодійною та миротворчою діяльністю, була прекрасним дипломатом, розумною, красивою жінкою і, безперечно, найпопулярнішим членом королівської сім’ї.
Чималий внесок у масштаби цієї популярності вніс стиль принцеси – жіночний, яскравий, сміливий, який оскаржив академізм одягу королівських осіб. І п’ятнадцять років тому, і сьогодні сукні Діани – більше, ніж просто одяг. Це експонати музеїв і культурні цитати: наприклад, сукню «русалка» з темно-синього оксамиту авторства Віктора Едельштейна, в якому Діана танцювала з Джоном Траволтою в 1985 році в білому домі; маленька чорна сукня Christian Shtambolion, в якому вона вийшла у світ саме в ті дні, коли стало відомо про роман Чарльза з Каміллою Боулз; стильна біла сукня-костюм «Елвіс» дизайнера Кетрін Уолкер, розшите 20 тисячами перлин.
Спостереження за еволюцією стилю Діани – захопливе заняття: він змінювався так, як змінювалася сама Діана, її характер і сімейний статус. До заміжжя з принцом Чарльзом у дівчини, яка працювала вихователькою в одному з лондонських дитячих садків, навряд чи був якийсь індивідуальний стиль. Вона одягалася, так само як і більшість юних аристократок Британії – твідові спідниці-олівці й кардигани. Невисоко оцінили модні критики і її шлюбну сукню, створену дизайнеркою Елізабет Емануель. Пишна, оброблена шовком, мереживом, тюлем, золотою ниткою і перлами, зі шлейфом довжиною 7 метрів – вона була ефектною, але водночас викликала різні думки в середовищі професіоналів.
Чудесне перетворення Діани почалося в 1980 році, коли, відразу після заручин, вона прийшла до редакції британського Vogue – новий статус вимагав серйозної роботи над собою. Саме там Діана зустріла Анну Харві – на той момент редакторку рубрики «Мода» в журналі. Діана та Анна співпрацювали й дружили протягом 16 років.
«Вона знала, що робить. Кожен образ спрацьовував. Вона була гангстером у світі моди. У неї було стільки об’ємних курток. Боже, я так люблю все, що вона носила», – зізнається Ріана, шанувальниця стилю Леді Ді.
Стилісти виділяють п’ять основних характеристик стилю принцеси Діани.
ГРАМОТНА РОБОТА З ПРОПОРЦІЯМИ
Свою нестандартну фігуру – високий зріст (178 см), вузькі стегна і широкі плечі, Діана обігравала за допомогою декількох деталей. Вона відмовилася від високих підборів, повернувши в моду балетки та kitten heels. Колекція акуратних човників на невеликих підборах Manolo Blahnik і Jimmy Choo нараховувала сотні. Щодо одягу, то вона вибирала сукні та костюми з прямим силуетом. Ідеально скроєні наряди, що не привертають уваги до хлоп’ячих стегон, але за допомогою вирізів акцентують його на зоні декольте: це був улюблений «хід» Діани. Більшість таких суконь для принцеси шила Кетрін Уокер. До речі, сьогодні, віддаючи данину традиції, в сукнях бренду Kethrine Walker з’являється і дружина принца Вільяма Кетрін Міддлтон.
АКСЕСУАРИ
З легкої руки Діани намиста з перлів перестали бути долею немолодих аристократок – вона вміла носити їх по-своєму, часто вибирала ефектні великі перли. А улюблений аксесуар принцеси – сумки. Можна навіть наважитися і назвати серед них найкращу. На більшості фотографій леді Ді зображена з елегантною квадратною сумкою з лакової шкіри. Це Lady Dior – у 1995 році спеціально для Діани її створив Джанфранко Фере, який тоді керував будинком Dior. Сьогодні Lady Dior – сумка-легенда. Часто можна було побачити Діану зі зручною і місткою сумкою Tod’s, яка пізніше також стала культовою. У 1997 році, після загибелі Діани, компанія Tod’s дала сумці ім’я D-bag.
TOTAL COLOR
Цей прийом – одне з найбільш сміливих рішень, а щоб зважитися на нього, потрібно володіти не тільки часткою хуліганства, але ще і безумовним смаком. У Діани було і те, і інше, тому вона часто одягалася в повністю рожевий, блакитний або синій кольори. Цікаво, що Діана не боялася навіть найнебезпечнішого прийому – total red, часто з’являючись в червоних однотонних костюмах.
ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ
Анна Харві не раз зізнавалася, що переконати Діану або нав’язати їй щось було неможливо: «Діана завжди знала, чого хоче. І це не мало ніякого відношення до коливань моди або до сезонних тенденцій». Відома історія про те, як Анна Харві одного разу наполягла і переконала Діану купити елегантне сіре пальто, але в підсумку через кілька місяців Діана віддала його Анні. Виявилося, принцеса жодного разу його не одягнула.
БРИТАНСЬКА МОДА
Ще на початку своєї світської «кар’єри» Діана вирішила, що буде носити одяг тільки вітчизняних дизайнерів – британська мода тоді потребувала підтримки. «Допомога» принцеси виявилася практично доленосною – саме з леді Ді Анна Харві пов’язує потужний розквіт британської моди.
Багато років Діана носила тільки «британців» – одяг авторства Кетрін Уолкер, Брюса Олдфілда, Віктора Едельштейна. Коли вона була дружиною принца Чарльза, вона ніколи не відвідувала світові покази моди – тільки лондонські. А ось після розлучення міс Спенсер відкрила для себе італійську та французьку моду, а першим кутюр’є світового класу, чиї сукні вона одягла, став Джанні Версаче. Пізніше в списку дизайнерів, одяг яких носила леді Ді, з’явилися Chanel, Valentino, Jacques Azagury і Christian Lacroix.
ХРЕСТОМАТІЙНИЙ ПРИКЛАД
Маленька чорна сукня від Христини Стамболіан, в якій леді Ді вперше з’явилася на публіці після новини про зраду чоловіка. До цього вона ще ніколи не дозволяла собі таких відвертих нарядів – відкриті плечі, глибоке декольте, довжина вище коліна. Того вечора сукня перетворилася в символ помсти.
Попри те, що королівський дрес-код закликає носити рукавички й капелюх, Діана ними часто нехтувала. Вона пов’язувала це зі своєю гуманітарною діяльністю – хворі на СНІД хочуть відчувати підтримку і тепло дружнього рукостискання, дітей в хоспісах незручно обіймати в капелюсі з широкими полями. А якщо вона їхала з візитом в госпіталь для сліпих, то одягала оксамит, один з найприємніших на дотик матеріалів.