Сила. Слава. Воля: знайомство з брендом вишитого одягу SVARGA

Вишиванка – важлива частина генетичного коду кожного українця і один з головних елементів нашої культурної спадщини. Це саме та річ, яку хочеться зберегти надовго та передавати поколіннями. Річ, яка має бути у гардеробі кожного українця. Річ, яка гріє серце та душу.

Знайомимо вас та пропонуємо заглянути до колекцій українського бренду SVARGA й  вибрати собі найкращу вишиту сорочку.

Значення символу бренду

Сварга – символ сонячного культу, домашнього вогнища, родинного щастя. Цей візерунок (сварга) відомий під назвою свастика – це той самий хрест, але у русі. Наші предки вірили в його магічну силу. В давніх українців він асоціювався із силою домашнього вогнища, родинним щастям.

Сварга – давній, енергетично дуже сильний знак.

Основні значення: символ сонячного культу, домашнього вогнища, родинного щастя.

СИЛА. СЛАВА. ВОЛЯ.

Головна ідея бренду «SVARGA – це добротна повсякденність – усвідомлений прояв щоденного життя. Коли зранку одягаєш вишиванку і несеш її протягом дня, пам’ятаючи, що ти – українець, відчуваючи міцний зв’язок зі своєю родиною і своїм родом.

В ідеальному прояві добротної повсякденності немає війни. Натомість є сродна праця, щире кохання, щаслива родина, злагода у суспільстві, сильна й чесна влада і незалежна квітуча Україна.

Проте, варто бути відвертим і усвідомлювати, що це поки що мрія – велика ціль, до якої прагнемо усім своїм серцем, за яку ми продовжуємо боротися і зокрема зараз з 2014-го року перебуваємо у збройній війні з московією.

Скільки років цій мрії? 

Чи вона з’явилася, коли Богдан Хмельницький заснував Українську козацьку державу? Чи ще раніше, коли козаки об’єдналися у першу Запорізьку Січ? Точної дати ми так і не знайдемо і спроби окреслити термін появи цієї мрії у конкретних цифрах – це завжди буде окреме суб’єктивне судження. На мою думку мрія про справжню самодостатню й вільну окремість чи то козацтва, чи то українства має щонайменше 400 років.

Чому з’явилася ця мрія?

Бо у козацтва була сила. Сила роду та традицій. Сила знань та вмінь. Сила хисту та хоробрості. Своєю силою наші попердники здобували славу. Про них знали далеко за межами місця їхнього проживання, їх поважали, а вороги боялися. А коли маєш силу і славу, то швидко розумієш, що можеш здобути волю й стати незалежним та самостійним.

Ось ці три важливі слова. Сила. Слава. Воля.

Впродовж чотирьохсот років нашої мрії про окрему процвітаючу державу ми боремося за неї, наближаємо її втілення в життя. Ми мусили повставати і чинити опір фізично, інформаційно й ментально, бо наші вороги – серед них найбільше московити – применшували нашу силу, привласнювали нашу славу і відбирали нашу волю.

І ми пишаємося тим, що бренд  «SVARGA» є частиною тривалої боротьби за процвітаючу незалежну Україну.

Також радіємо, що ми як бренд встигли підготуватися до повномасштабного вторгнення, хоча й не очікували його. Говорячи про підготовку, маємо на увазі, що ми встигли зрозуміти свою власну внутрішню силу бренду, проявити її в айдентиці і в наших вишитих сорочках, блузках, сукнях.

Ми встигли зберегти давнє сакральне призначення вишиванки і проявити його у сьогоднішньому повсякденному одязі. Ми встигли налагодити виробництво, що дає змогу тисячам українцям одягати вишиванку, підкреслювати свою національну ідентичність і відновлювати зв’язок зі своїм родом. Власне ця підготовка й дала нам сили швидко оговтатись в перші місяці великої війни, не розгубити попередні надбання, зберегти колектив, продовжити роботу й започаткувати важливі проєкти.

Ми віримо в наших захисників і захисниць, які в лютому 2022-го проявили силу, яка зупинила другу армію світу, здобули всесвітню славу, перемагаючи ворога, і наступним нашим спільним досягненням буде воля. В найширшому розумінні цього поняття: сродна праця, щире кохання, щаслива родина, злагода у суспільстві, сильна й чесна влада і незалежна процвітаюча Україна.

То ж пам’ятаймо ці три важливі слова. Сила. Слава. Воля. Вони є нашою наснагою у найважчі моменти війни і, врешті, нашим опертям – фундаментом, який будували наші нащадки впродовж чотирьохсот років.

ФРАНКОВА ВИШИВАНКА

Усе своє життя Іван Франко глибоко досліджував українську унікальність і повністю присвячував себе цій справі. Та окрім численних цінних праць, які актуальні й досі, Франку ще вдалось стати тим, за ким згодом підуть мільйони.

Попри широке визнання та великі можливості, Іван Якович ніколи не забував про своє коріння, і підкреслював це навіть у вищих колах суспільства. Франко став першим, хто носив європейський костюм-трійку з вишиванкою, і робив це так впевнено, що ніхто не смів навіть засумніватись у його вигляді. Та вишивана сорочка була не лише святковим вбранням для нього, а й буденністю, адже у традиційному одязі свого народу він почувався гармонійно.

Ми завжди надихались Франком як трендсеттером, який показав, що вишиванки — це буденність українців, а не лише святковий одяг. А історія нашої колаборації із з Львівським національним літературно-меморіальним музеєм Івана Франка (саме тим  «Домом Франка» який збудував сам поет та жив в ньому до кінця своїх років), розпочалась із знайомства засновниці бренду Наталі Яриш із директором музею Богданом Тихолозом. Після захопливих розмов про Франка, нас запросили відвідати музей, щоб відчути справжню домашню атмосферу родини поета, побачити їхній побут та особисті речі, почути унікальні історії, і звісно, ми звернули особливу увагу на збережений одяг. Родинні орнаменти вишиванок Франків та інших вишиванок з фондів були такими унікальними, що нам захотілось показати цю красу та цінність світові та нанести її на одяг сучасного крою, щоб українці могли з комфортом носити ці вишиванки, поєднуючи зі звичайним одягом, і на свята – як це робив Іван Якович.

Ми детально дослідили експонати та розпочали відтворення першого – відтворили орнамент з оригіналу вишиванки невістки Івана Франка Ольги Франко-Білевич (дружини сина Петра). Ми осучаснили мотив, додали в основу колір хакі, але залишили етнічне коріння тієї вишивки. Так зʼявилась перша гармонійна пара вишиванок – чоловіча та жіноча «Рідня». 

Згодом відтворили вишивку з сорочки, яку музею подарувала  Юстина Гринишин з Долини (місто на Бойківщині). Взір з цієї сорочки вразив нас кольоровою гамою та технікою вишивки. Нам вдалось повторити орнамент, осучаснити сорочку кольором тканини, – і зараз ми маємо парні вишиванки «Долина» (місто походження) та жіноча сорочка «Юстина» і чоловіча «Юстин» (на імʼя жінки, яка надала унікальний взірець).

Ще одна особливість цієї колекції – «Франкова вишиванка», репліка на одну з улюблених вишиванок Івана Франка. Нам вдалося пристосувати вишивку до виробничих можливостей, але при цьому зберегти взір.

Ця колекція – чергове підтвердження того, що без знання минулого не може бути майбутнього. Ми творимо сьогодення, але надихаємось неймовірними історіями з минулого, і це надає нам сміливості рухатись далі. Знаємо, що нам, українцям, важливо єднатись зі своєю історією, незалежно від того, у якому куточку світу ми є. Обирайте рідкісне, сильне і справжнє – Франкове.

Колекція «Довбуш»

Бренд вишитого одягу SVARGA у партнерстві з фільмом «Довбуш» створили колекцію вишиванок, яка стала ліцензійним мерчем стрічки. У червні команда фільму звернулась до SVARGA з пропозицією створити спільну колекцію присвячену «Довбушу».

Ми прагнули передати дух свободи та боротьби з фільму, через цю колекцію.

Хотіли, щоб в цих вишиванках люди могли почуватись вільно та комфортно і в повсякденному житті, в кежуал образах, і в свята.

Нас надихнула мінімалістична оздоба повсякденних костюмів героїв з фільму. Таким чином тонкі смужки гуцульських орнаментів ХХ ст. на сучасних сорочках об’єднали часи Довбушів з сьогоденням. Адже цінності за які боровся Довбуш, як і традиції вишивки для українського народу поза часом.

На двох парних образах з колекції також відтворена Гуцульська ружа – головний символом фільму, що символізує сонце і вранішню зорю. В народній символіці – незмінний символ любові.

ВИШИВАНА УКРАЇНА

«Вишивана Україна» – колекція, наповнена історією. У ній переплітаються червона любов і чорна журба, яворівські квіти й волинські зірки, київська велич та луганська витонченість.

Кожний регіон нашої країни – абсолютно унікальний: з власними традиціями, діалектами, стилем життя його мешканців. Буває так, що українці у різних регіонах мають різні звичаї і притаманні конкретній місцевості діалекти, це додає колориту нашій культурі, але ніколи нас не розʼєднує. Так само і з вишиванками.

Колекцію  «Вишивана Україна» ми створили в перші місяці повномасштабної війни як символ єдності українського народу. Від Яворова до Харкова і від Києва до Херсона – ми всі маємо одну спільну історію і велику мету. Ми прагнули підкреслити незламну неподільність українців, осучаснивши унікальні автентичні орнаменти, у яких заховані історія та спосіб життя багатьох поколінь окремих регіонів.

 

Усі сорочки з колекції «Вишивана Україна» наповнені віруваннями наших предків, у них можна відчути справжню силу та захист. Єднайтесь з історією свого краю.

Сайт: svarga.ua

Instagram: @svarga_ua

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

«Її одягає весь сучасний світ»: з чим поєднувати вишитий одяг

Як лучанки святкують День вишиванки?

Український бренд OMELIA презентував новий дроп редизайн-сорочок «ЕТНО»

ПОПУЛЯРНЕ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
molodo main
sidletskiy main
1647357888_15-gamerwall-pro-p-maidan-art-krasivie-oboi-21
-сайт-new (2)
19
 дроп Rooted in Nature (1)
HyperFocal: 0
d363b35d1a45
black fr
 06.11