Не просто слідувати трендам, а формувати їх інтуїтивно, створюючи речі для жінок, які приймають себе в процесі постійного пошуку, – це підхід у створенні нових колекцій бренду TAKAYAK. Катерина Янтух – дизайнерка і засновниця бренду, спирається на власне відчуття стилю та філософію свідомого споживання. Її шлях у моді не був традиційним: без профільної освіти, але з глибоким розумінням тенденцій та любов’ю до творчості з дитинства. Про те, як особистий стиль може відображати характер, чому важливо відчувати свою аудиторію та як навіть сміливі дизайнерські рішення можуть залишатися поза часом – читайте далі в інтерв’ю Катерини для Space mag.
Катерино, ваша родина мала значний вплив на ваше становлення як дизайнера. Як саме творчість вашої сім’ї вплинула на ваше бачення моди та створення власного бренду?
Дуже влучне питання. Я з родини художників та науковців. Хоча моя освіта та професійний досвід ніяк не були пов’язані з дизайном чи модою, дитячі мрії зрештою знайшли спосіб реалізуватися. Я влаштовувала покази мод для Барбі, розробляла власні колекції та уважно стежила за тенденціями… Відтак, у жовтні 2022 року, у Львові, з’явився бренд TAKAYAK.
Бренд має незвичайну назву. Поділіться, що вона означає та як ви її придумали?
Я придумала назву за день, все просто: це ініціали мого імені та прізвища – ТАрнавська КАтерина Янтух (дівоче прізвище та прізвище чоловіка). А ще одразу згадала слова улюбленої пісні «Океану Ельзи» – «така, як ти, буває раз на все життя» і зрозуміла, що це про мене.

Ви згадували, що стиль жінки – в ній самій. А як щодо вас? Як би ви описали власний стиль однією фразою?
Мені одразу видно, коли жінка одягнена відповідно до свого характеру, настрою та того, що хоче продемонструвати. Мій стиль – це «така, як хочу сьогодні». Я одночасно притримуюся елегантного та стриманого образу, але завжди додаю щось, що привертає увагу. Мої подруги часто кажуть: «Ну це могла одягнути тільки ти».
Головна героїня TAKAYAK – тендітна, але сильна жінка. Ви створюєте речі для тих, хто вже знайшов свою внутрішню силу, чи для тих, хто ще в пошуках?
Швидше для жінки, яка прийняла те, що це безперервний процес. Себе потрібно приймати такою, як є. Я вважаю, що моя героїня завжди в пошуку: вона росте, змінюється і відкрита до світу.
З якими викликами ви стикалися під час запуску перших колекцій, і як вони вплинули на подальший розвиток бренду?
У нашій сфері виклики трапляються щодня. Найбільше запам’яталося, що в першій колекції яскраві, ризиковані принти та кольори купували одиниці. Я зрозуміла, що покупцеві потрібна база. Але цю ідею я не відпустила, тож у наступних колекціях обов’язково будуть сміливі рішення.
Що є першим імпульсом для нової колекції: тканина, колір, емоція, подія?
Яскрава подорож. Остання така поїздка була взимку до Катару та на острови. Там усе: і емоції, і кольори, і комфорт, і практичність.
Під час створення колекцій ви орієнтуєтеся на тенденції моди чи власне баченням стилю? Можливо, органічно поєднуєте?
У мене з дитинства є відчуття тенденцій: я завжди починаю носити речі, які стають актуальними лише наступного року. Але я чесно визнаю, що створюю тільки те, що мені подобається, що буде актуальним не на один сезон і до чого лежить душа саме зараз.
Як ви адаптуєтеся до змін у модній індустрії в умовах сучасних викликів?
Сучасне життя – це один суцільний виклик. Треба бути гнучкою і змінюватися у власному ритмі. Деколи важливо зробити паузу, щоб набратися натхнення, обдумати ситуацію й зробити наступний крок. Важливо чути свого покупця, відчувати актуальні потреби. Деякі рішення приходять самі, як, наприклад, наша перша модель деніму чи відкриття шоуруму у Львові.
Чи продовжуєте ви й далі розвиток бренду за принципами свідомого споживання? Що стало поштовхом до впровадження цієї концепції у TAKYAK?
Так, і будемо підтримувати цей підхід надалі. Це важливо не лише в моді, а й у житті загалом: позбуватися зайвого, не розсіювати увагу. Вибирати лише те, що справді потрібне, улюблене й буде служити роками.

Поділіться, як ви підтримуєте творчий запал у складні часи? Ви з тих, хто поринає у роботу з головою, коли складно, чи навпаки – не беретеся за неї і чекаєте кращого часу?
Шукаю баланс, і щоразу це працює по-різному, ніколи не знаєш, що подіє цього разу. Якщо я відчуваю, що втомлена й не маю що дати бренду, я не силую ситуацію.
Instagram takayak.ua
Сайт takayak.com
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:
«Багатьом здається, що роль харчування переоцінена…», – інтерв’ю з лікарем Катериною Толстіковою
«Love&Loss – це частина лайфстайлу». Інтерв’ю з засновницею бренду Анною Войтенко