TikTok та Instagram захопив новий тренд – естетика «old money». Цей термін традиційно стосується заможних людей, які успадкували своє багатство, як правило, від батьків, які також отримали його у спадок. Так, ви можете уявити людей, які ходять на матчі з поло та попивають шампанське на вітрильниках, грають гольф тощо. У чому секрет цього стилю, які його ознаки та причини повернення – у матеріалі.
Ознаки стилю «old money»
Естетика «old money», також відома як «тиха розкіш», часто складається з ошатного, однотонного та приховано розкішного одягу. Це завжди про стриманість, витончену елегантність, мінімалізм і найвищу якість замість логоманії чи яскравих кольорів. Деякі вважають естетику «старих грошей» стильною та витонченою, тоді як інші вважають її химерною та застарілою. Однак, це, здається, відповідь на естетику «каліфорнійських багатих», яку популяризувала сімʼя Кардашьян.
Такі бренди, як Brunello Cucinelli та Hermès, відомі своїм одягом у стилі «old money» завдяки елегантному дизайну, акценту на якості та майстерності, а також своїй спадщині. З іншого боку, такі бренди, як Louis Vuitton і Gucci, мають більше нового «грошового» настрою завдяки своїм яскравим логотипам і великим фасонам.
Зверніть увагу на деякі з основних модних тенденцій, які поширилися завдяки TikTok. Це tennis-core, тренд Equestrienne та образ бабусі, що гуляє узбережжям. Це ніби про мрійливе життя, яке є недосяжними, про вихідні, проведені на суперяхтах, катаючись південним узбережжям Європи, про кінопрогулянки та комфорт.
Основні елементи естетики також охоплюють якісну постільну білизну, поло та дизайнерські речі «тихої розкоші», а ще жилети з візерунком аргайл, білі кросівки, капрі та стегані пальта.
Популяризація
Естетику ми можемо простежити у стилі принцеси Діани 80-90-х років, Блер Уолдорф демонстрував його у серіалі «Пліткарка», Дікі Грінліф у фільмі «Талановитий містер Ріплі». Взірцем естетики old money також можна вважати стиль Шарлотти Йорк з культового «Секс і місто». Також більшість колекцій Ralph Lauren сьогодні слугують натхненням для юних тіктокерів, які імітують у мережі життя спадкових мільйонерів.
Цифри просто вражають: у хештегів #oldmoneyaesthetic та #oldmoney кількість переглядів йде на мільярди. Відео з привабливими молодими людьми, які бездоганно одягнені та відпочивають у приголомшливих місцях, стали звичним явищем у застосунку.
Чому естетика «old money» повернулась?
Для багатьох молодих людей, які прагнуть придбати стильні дизайнерські речі у відомих бутиках, це є неможливим через стан фінансового забезпечення. Замість цього вони часто вирушають до стокових магазинів вживаного одягу, аби отримати бажані речі та мати стильний вигляд. До слова, від часу зростання #oldmoney на TikTokm Depop кількість пошукових запитів «сорочки з комірами» зросла на 70%, а для «тренчі» – на 76%.
Кілька економічних теорій можуть пояснити перехід покоління Z до більш скромного стилю (і подальший відхід від блискучого вигляду Y2K). Наприклад, у 1926 році економіст Джордж Тейлор ввів так званий «індекс одягу». Він припустив, що якщо в країні справи йдуть на спад, жінки з більшою ймовірністю будуть носити довгі спідниці. А ось у часи фінансового процвітання подоли жіночих спідниць будуть коротшими. Те саме стосується підборів: тривалі періоди рецесії призвели до того, що високі підбори стали нижчими. Одним словом, ми все частіше відмовляємося від захмарних платформ і мініспідниць на користь більш скромних фасонів. З огляду на це, можливо, справа не у фінансовому становищі.
Також повернення до мінімалістичних та витончених фасонів спричинена втомою від нескінченної гонитви за наймоднішим, найстильнішим, найтрендовішим. Саме тому абсолютно природно ми повертаємося до силуетів, тканин і фактур, які не втрачають актуальності з сезону в сезон.
Але найбільша привабливість цього тренду, певно, полягає в тому, що для того, аби доторкнутися до естетики «старих грошей», зовсім не обов’язково народитися у заможній сім’ї чи мати шестизначні цифри на банківських рахунках. Цілком достатньо поєднувати светри грубої в’язки, лаковані лофери та дербі, сорочки поло і тенісні спідниці так, аби вони мали «статусний» вигляд, вказуючи на наявність смаку, а не статків.
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:
Три стильні образи на весну 2023 від українських брендів
Весняний гардероб: речі від українських брендів, які варто придбати вже
Карго, вирізи, готика: тренди, які варто додати до гардероба у 2023 році