Ольга Шипелик

Зелена куфайка та перешитий одяг для Дорофєєвої: засновниця бренду SHYPELYK про натхнення, декор та Осадчу на «плюсах»

У нарядах луцького бренду, що сповідує практичність та свідоме споживання, неодноразово з’являлися українські знаменитості, інфлюенсерки та стилістки. За кулуарами волинського бренду, який встиг закохати у себе так багато дівчат, постає щира та позитивна його засновниця – Ольга Шипелик.
Чому Ольга упродовж певного часу соромилася зізнатися про одяг для Дорофєєвої? Як вона відреагувала на Катю Осадчу на «плюсах» в одязі SHYPELYK? На всі питання шукайте відповіді у нашому матеріалі.

«НЕ ВІРЮ У НАТХНЕННЯ ЯК У МАТЕРІЮ»

«Я дуже прозаїчна. Не вірю в натхнення – свято вірю в те, що є труд і робота. Однак буває, коли відчуваю себе у піднесеному настрої, зокрема після п’ятої кави (сміється). Насправді натхнення надходить в процесі роботи, а я ремісниця. Вірю, що все народжується і створюється в процесі роботи».

ПРО ШОСТУ КАВУ І НЕНАВИСТЬ ДО СПОРТУ

«Напевно, три кави на день – це мій стандарт. Втім, буває і шість, якщо складний день і багато справ, які потрібно вирішити. Така-от погана звичка. Однак я не про спорт: взагалі ненавиджу його».

ШИПЕЛИК

ЯКЩО НЕ ОДЯГ, ТО ЩО?

«У мене є список, де я відповідаю на питання про те, ким би я була, якби не собою. Якби не займалася одягом, якби не декорувала івенти… Сьогодні це два базові бізнеси, якими нині займаюся (окрім бренду SHYPELYK, Ольга заснувала ще студію декору ARTICHOKE – ред.). Цей перелік мрій почала вести ще в юності, продовжую і досі, бо мені подобається мріяти і фіксувати свої думки.

Я побудувала б архітектурний шедевр (якби гроші були на такий розмах), присвятила б все життя його облаштуванню, аби залишити це все одному з фондів, а потім щоб туди приходили люди, дивилися на нього та насолоджувалися (замріяно).

Один із пунктів – завести собі ослика, кізочок, народити багато-багато дітей і відпочивати нормально (сміється). Лілі (донечка Ольги та Віталія, якій уже виповнився 1 рік і 1 місяцьред.) народилася – і все перевернулося з ніг на голову. Раніше здавалося, що народжувати лише одну дитину – це не гуманно. Тоді малюк начебто егоїстичний і йому складно адаптуватися до суспільства, натомість в сім’ї соціалізація відбувається швидше. Ти вже обтесався і перевтілюєшся на класний соціальний компонент. Нас у сім’ї було двоє, тому з впевненістю можу стверджувати, що старший брат – це найкраще, що мені дали батьки. Це дещо таке кльове, усім бажаю (сміється).

А якщо без фанових історій – я закрила б собою масштабну нішу і присвятила час суто служінню Богу. Хотілося б залишити глобальний слід залишити не в історії, а в боротьбі з якось із несправедливістю цього світу».

ARTICHOKE
ARTICHOKE

ПЛАНУЄТЕ ПОДАРУВАТИ ЛІЛІ БРАТИКА ЧИ СЕСТРИЧКУ?

«Напевно, так. Але це вже буде проєкт суто для Лілі (сміється). Життя дуже коротке: якщо я вже пірнула у світ материнства, то варто йти до кінця. Ще раз повторюсь: я дуже прозаїчна, зовсім не секретна і не суперуспішна. Немає класного рецепта, як поєднувати роль мами, дружини та роботи. Я зрозуміла, що багато часу присвячую НЕ сім’ї. Коли хтось інший любить твою дитину, хтось інший вкладає її спати і піклується про неї, а також формує класні спогади в її дитинстві замість мене, то має бути справді виправдана мета, чому у цей час ми не разом. Я не супермама: мені буває тяжко, коли я вдома щодня. Через те, що в мене є відповідальність та люди, з якими працюю, мені важко сконцентруватися лише на сімейному житті і все закинути. Відповідальність не дозволяє здатися чи опустити руки».

ПРО ФЕТІСОВУ ТА ПЕРШУ СТИЛІЗАЦІЮ ЗЙОМКИ

«За останні кілька тижнів дуже багато відомих людей одягали одяг нашого бренду. Відверто кажучи, я обожнюю стилістку Алісу Фетісову у наших речах, із нею ми співпрацюємо уже упродовж двох років. Хоча існує багато фахівців, з якими довго співпрацюємо, зокрема Анастасія Бурлака, Марина Мартинів та багато інших. Це перші, що спали на думку. Найбільше імпонує саме робота зі ними, хоча є ціла когорта блогерів та актрис, які купують наш одяг. Стилісти просто пишуть нам. У цьому океані інформації знайти нас зовсім непросто. Мене щоразу дивує, коли телефонують стилісти знаменитих зірок.

Ідентифікатор того, чи класно я роблю свою роботу, це той факт, що у нас з’являється все більше запитів від класних стилістів. Завжди мріяла працювати саме через стилістів, а не на пряму продавати чи співпрацювати з топовими шоу-румами. А сьогодні у світі відбувається стільки трансформацій. Стиліст – це норма життя. Як абонемент у спортзал. І це не мем – реальне життя. Кожна друга клієнтка приходить до нас з персональним стилістом. А 90% всього, що відбувається на творчій кухні SHYPELYKце про онлайн. Існують стилісти, які займаються шопінгом, а є такі, що задають тренди в Інстаграмі.

Часто приходять клієнти, які не купують, а приміряють одяг і знімають себе, потім радяться зі своїм стилістом, який власне висловлює свій вердикт щодо того, купувати цю річ чи ні. Цікаво, що коли я тільки познайомилася з командою глянцю Space, то ми намагалися стилізувати зйомки: Юрко Положевець фотографував, а я натомість шила і приносила якісь «лахи». Тоді слово стиліст звучало б подібно до лайки (сміється). Якась професія, якої начебто не існує. Втім, сьогодні ми не про зйомки. Ми про повсякденність, зручність, про тепло, адже позиціювання бренду SHYPELYK закриває потребу жінок у стильному верхньому одязі».

ПРО ОДЯГ З ПЕРЕШИТИХ ДЖИНСІВ ДЛЯ ДОРОФЄЄВОЇ

«Я була студенткою, яка шиє. Дуже наївна, я думала, що якщо ти дизайнер, то шити можна тільки з італійської шерсті. Але в мене і на базарну тканину грошей не було. Тому придумала купувати одяг на вагу, створила на BLOGSPOT рубрику про FIRST І SECOND HAND – шила дещо з нових тканин, а щось із секонду. Тобто, брала штани і перевтілювала їх у жакет. Те, що зараз називають апсайклінгом (посміхається). Тоді всі сміялися з мене, а сьогодні це вже звична справа, якою нікого не здивуєш.

Я створила свого роду капсулу, де було 5 повних луків, які відправила в «Квартиру 31» – перший шоу-рум. Вони погодилися на співпрацю. Я їх, звісно, не попередила, що одяг пошитий зі старих джинсів. І продала все за тиждень! Просили у мене все нових і нових речей, а я не знала, як зізнатися, що одяг не з нового джинсу: такі самі речі вже не зможу пошити, бо на секонд-хенді немає більше таких джинсів.

Перший раз мені написали, що мої речі відібрала стилістика Наді Дорофєєвої для однієї зі зйомок. У мене тоді навіть телефону не було. Такий-от глобальний андеграунд. Телефоную до Ірини Леван (головна редакторка Space mag. – ред.) і запитую, хто це така (сміється). Так я дізналася, що це співачка гурту «Время и Стекло». Оце вперше, коли я усвідомила, що справжня зірка з’явиться на одній зі зйомок у моїх «лахах» із перешитих джинсів. Довго я взагалі не могла зізнатися у цій історії, а тепер, коли апсайклінг став трендом , я навіть трошки горда за себе. А тоді було настільки соромно, що я згадувати про це не хотілося (посміхається)».

«КРАЩЕ УСПІШНИМ БІЗНЕСМЕНАМ НЕ ДОСЛУХАТИСЯ ДО МЕНЕ»

«У першому коханні, у шлюбі, у будь-якій справі в житті є щось на кшталт «Вау», а потім «О Боже!» Життя – це каруселі. Так само і у справі з брендом SHYPELYK. Рік тому я сиділа у ванній і думала про те, що це все немає сенсу. Зараз ми на оптимістичній ноті: у нас є філософія, мета, місія бренду, ми торкаємося екологічності й згодом повернемося більше до апсайклінгу, аби допомагати планеті. У нас немає складів, залишків та знижок – всього того, що є в інших брендів для високого показника продажу. Не через те, що ми не можемо так, а через те, що я не хочу. Це не вигідно і не зовсім розумно, звісно. Краще успішним бізнесменам не дослухатися до мене, бо всі «покинуть чат» (сміється). Однак це наша філософія, адже є речі, цінніші за гроші. А для мене це неабияк важливо».

ШИПЕЛИК

ЯКБИ ПОТРІБНО БУЛО ЗАЛИШИТИ ОДНУ РІЧ, ЩО Б ЦЕ БУЛО?

«Зараз обожнюю наш весняний дроп: тренчі та жилетки-трансформери. Я в них дуже вірю. А якщо оцінити ситуації з фінансової сторони, то я б залишила куфайку. Це бестселер цього сезону. І взагалі, найпопулярніша позиція бренду за весь час. Однак куфайок не так багато порівняно з тим, як працюють інші бренди. Не через те, що їх так багато, а через те, що їх всі люблять фотографувати. Подружка позичає в подружки – зелена куфайка назбирала цілу армію прихильниць.

Сьогодні вважаю, що бренд класно розвивається і рухається у правильному напрямку».

ШИПЕЛИК
ШИПЕЛИК

ПРО ОСАДЧУ НА «ПЛЮСАХ»

«Все, як і завжди в житті, дуже прозаїчно. Зателефонував стиліст Каті. Попросив речі. Я дуже зраділа, бо тепер можна мамі розказати, а вона таке обожнює. Ми всі знаємо: радісна мама – всім добре (посміхається)».

ПРО СТУДІЮ ДЕКОРУ ARTICHOKE

«ARTICHOKE» виник у процесі роботи: до мене приходили наречені для пошиття суконь на замовлення. Мирослава (визначальна наречена у моєму житті) настільки похитнула мою самооцінку у хорошу сторону! Ми створили зовсім не типову вишиту сукню. А потім вона наполягла на тому, щоб я оформила їй весілля, бо з її слів, «ніхто краще мене цього не зробить у такій же стилістиці». Я погодилася. Після весілля Мирослава телефонувала мені, а я не підіймала слухавку, бо думала, що вона буде мене лаяти. А вона насправді хотіла просто подякувати (сміється).

Над назвою ніхто не думав особливо. Я хотіла залишити шиплячу. Які я слова знаю? Шипшина? Ех, ні (сміється). Артишок? Арт – мистецтво. І шок. Ще й літера «Ш». А ще є така квіточка: вона цвіте і її можна їсти. Супер, мені підходить. А потім багато разів траплялося це слово в назвах інших брендів. Ми працюємо суто в регіоні. Нам важливо, аби артишоків не було в Луцьку.

Ми декоруємо багато весіль. У кожному сезоні – 5-10 проєктів, якими можна пишатися. Для Луцька ми створюємо класні проєкти, а сама сфера декорування мені дуже імпонує. Хотілося б більше працювати з бізнесами. Ми вже ставили фотозони в РЦ «Промінь». От недавно зробили презентацію IKOS. І це такий кайф. Наша мета – більше працювати з комерційними проєктами, а менше з івентами».

ARTICHOKE
ARTICHOKE

ПРО ІЛОНА МАСКА ТА ТИТУЛ ДИЗАЙНЕРА

«Колись викладач сказав, що дизайнери – це проєктанти майбутнього. Зараз я точно розумію сенс цієї фрази. От Ілон Маск – він дизайнер, а я просто шию «лахи» (сміється). Хотілося б створювати проєкти, які справді змінюють хід історії. Створити пляшечку Pepsi – це про дизайн. Створити IPhone, пристрій, якого ніколи не було, – це про дизайн. А коли-небудь біля прізвища Шипелик, можливо, також буде титул дизайнера».

ШИПЕЛИК

БЛІЦ

ПАЛЬТО, БОМБЕР ЧИ ТРАНСФОРМЕР?

«У мене немає нічого – лише утеплена сорочка. Але нехай буде пальто.

З РУКАВАМИ ЧИ БЕЗ?

Без.

НАЙГОЛОВНІШИЙ ТРЕНД..?

Бути собою.

Я НЕ МОЖУ ЖИТИ БЕЗ…

Кави.

КОЛИ-НЕБУДЬ SHYPELYK ОБОВ’ЯЗКОВО…

Одягне Джіджі Хадід.

МОЯ НАЙШКІДЛИВІША ЗВИЧКА – ЦЕ…

Кава.

УЛЮБЛЕНЕ МІСЦЕ ДЛЯ ВІДПОЧИНКУ?

В Європі, посеред дороги, в авто… і з кавою.

ДЕ БУДЕ SHYPELYK ЧЕРЕЗ 10 РОКІВ?

Страшне питання… Раніше на це питання я могла відповісти щось на кшталт: «Модний дім». А тепер хочеться мати великий простір, де буде і виробництво, і класний шоу-рум, і офіс, і студія декору. Красивий простір, у якому перетинатиметься все, що я так люблю і що роблю. Це не мета. Це суто мрія.

НАСТУПНА КОЛЕКЦІЯ SHYPELYK буде про…

Про дощовики.

SHYPELYK – це…

Поки – це я, яка заміняє собою всі пазли, яких не вистачає. В майбутньому – це велика команда людей, які горять однією справою. Не скажу, що зараз не так, але хочеться, аби асоціації бренду не були пов’язані зі мною. Хочеться, щоб це було більше про людей.

ШИПЕЛИК
ОПУБЛІКУЙТЕ КОМЕНТАР