Три роки LUCHAN BROTHERS’ BREWERY: цікаві факти про крафтову броварню, яких ви не знали

Три роки тому, 28 серпня 2020 року, у Луцьку минуло гучне відкриття пивоварні нового формату – LUCHAN BROTHERS’ BREWERY. Сімейний бізнес батька і синів Поповичів за цей час набув неабиякої популярності серед лучан та гостей міста. А екскурсії до власної пивоварні стали новим туристичним маршрутом, куди хочуть їхати після відвідин Замку Любарта.

 

Як брати ділять між собою обов’язки, скільки сортів пива було створено за три роки, особливі веселі історії, про новинки пива та культуру пивоваріння ми дізнавалися на екскурсії у пивоварні. Своїми спогадами та планами на третю річницю в ексклюзивній розмові для Space mag. поділилися співзасновники LUCHAN BROTHERS’ BREWERY – Валентин та Олексій Поповичі, бренд-менеджер Наталія Попович та головний пивовар Андрій Лукашук. 

LUCHAN – для лучан 

З нашою назвою була своя історія, безліч варіантів, оскільки до створення пивоварні були залучені 3 сім’ї: братів Олексія та Валентина, а також їхнього батька Василя Поповича. Кожен мав власні побажання та бачення назви. Врешті-решт, у нас була створена група «мозкового штурму» у месенджері, куди ми додавали друзів та створювали опитування стосовно тієї чи іншої ідеї.  Багато хто пропонував прив’язати назву до нашого міста чи області, навіть  прізвища. І от, спонтанно у момент домашніх «посиденьок» з’явилася наша теперішня назва – LUCHAN, яка відразу всім сподобалася. Всі ми – лучани, наше пиво вариться в першу чергу для лучан і виробництво розташоване у Луцьку. Доповнили її також історією про сім’ю, відтак у результаті маємо LUCHAN BROTHERS’ BREWERY.

 

«Ніша крафтового пивоваріння у Луцьку була вільною»

Перш ніж зрозуміти, який продукт ми хочемо варити, ми побували на інших броварнях, які могли поділитися з нами досвідом. Здобуті знання потрібно було адаптувати під наш регіон і потреби лучан. Згодом ми зрозуміли, що у нашому місті ніша крафтового пивоваріння була вільною, на відміну від тієї ж сусідньої Рівненщини.

Крафт – це  локальне виробництво унікального пива, яке контролюють власники і пивовар на всіх етапах: від закупівлі сировини до реалізації товару у магазинах. Ми усвідомлювали, що хочемо варити такий продукт, який відрізнятиметься від масмаркету, пропонуватиме щось справді цікаве. Проте починати з крафту було ризиком, тому що лучани звикли до класичного пива від нашої добре знаної пивоварні Земан.

Тому вирішили знайти свої перші смаки між тими, до яких наші люди вже звикли і між більш експериментальними варіантами. Багато в чому нам допомогли різноманітні фестивалі, на яких були представлені топові крафтові виробники пива, від яких ми черпали досвід і шукали власні рецептури.

Перша лінійка пива і особливе сприйняття лучан

Ми вирішили стартувати з лінійки пива 6 сортів, яка була максимально зрозумілою, якісною і з насиченими смаками. І першими «експериментальними» смаками з цієї лінійки були сорти з подвійним охмеленням – Indian Pale Ale (IPA) і American Pale Ale (APA). У нас є весела історія, пов’язана з тим, як лучани сприйняли це пиво.

Ми вирішили спочатку не придумувати велосипед і обрали для пива зрозумілі й класичні назви, які відповідають заявленому стилю. Серед них –  American Pale Ale та Indian Pale Ale, які  зазвичай подаються загальноприйнятими абревіатурами – АРА та ІРА.  І покупці певний час просили продавців пива, читаючи англійську Р (пі) як нашу літеру Р (ер).

 

«Мені, будь ласка, дві літри іри та літру ари», – з усмішкою засновники пригадують перші кроки у крафті.

 

Перший час люди доволі суперечливо сприймали гіркі сорти (ті ж АРА та ІРА), їм легше і звичніше було зрозуміти літру умовного «Жигулівського». Проте завдяки просвітницькому підходу до виробництва і продажу, ми вже  помічаємо зміни, клієнти почали розрізняти, яке пиво є легшим, яке міцнішим, розбираються у наших сортах і готові до експериментального пива. Для нас важливо не просто варити і продавати пиво, а ще й розвивати культуру споживання і знайомити покупців зі світом пивоваріння.

Пиво з пробірки

Для нас вже не є новинкою початок виробництва з пробірки. Йдеться про дріжджі, які приїжджають до нас з-за кордону. Завдяки кваліфікованій команді технологів у нашій лабораторії ми можемо перетворити 70 г дріжджів на ту кількість, яка зможе покрити потреби виробництва.

17 ексклюзивних сортів LUCHAN BROTHERS’ BREWERY

У базовій лінійці ми маємо 9 постійних сортів пива. А всього ми виготовили 17 експериментальних сортів за три роки і попереду – більше!

 

«З лучанами ми асоціюємо Вітбір. Інколи здається, що якщо ми заберемо його з продажу, то наші магазини просто знесуть від невдоволення, адже це улюблене пиво наших клієнтів», – зізнається команда про бестселер серед лучан.

 

Хто головний у LUCHAN BROTHERS’ BREWERY?

Ми втішені, як зараз працює бізнес, а особливо цим може пишатися батько братів – Василь Попович. Його сини, Олексій та Валентин є грамотними керівниками, які не визначають між собою, хто з них головніший. Звісно, виникають дискусії, у братів може бути різне бачення ситуацій, однак вони вміють йти на компроміси й досягають згоди у питаннях.

Валентин та Олексій Поповичі

Брати доповнюють один одного. Олексій – наш «паровий двигун», який займається технічними питаннями та приводить роботу в рух. А Валентина ми жартома називаємо «сірим кардиналом», який знає все і про всіх, тому що він більше займається внутрішніми питаннями, роботою з персоналом, постачальниками тощо.

 

Найскладніше пиво LUCHAN BROTHERS’ BREWERY

До нашої третьої річниці ми готуємо сюрприз-новинку – томатне пиво. Це пиво з серії Sour Gose з солонувато-кислим смаком. І воно «забрало» найбільше нервів у нашого головного пивовара Андрія Лукашука.

Ця ідея виникла завдяки нашим клієнтам, які за три роки вже спробували всі наші сорти пива і неодноразово запитували про те, чи плануємо ми робити томатне.

 

Річниця LUCHAN BROTHERS’ BREWERY: безкоштовні екскурсії та унікальні розіграші

До третьої річниці ми проводитимемо тиждень безкоштовних екскурсій, які розвіюватимуть міфи про «порошкове» пиво та інші упередження стосовно його виробництва.

«Ми раді, що наші екскурсії набирають популярності серед гостей міста. Тепер туристи приїжджають до Луцька не тільки до Замкової вежі і підземель Окольного замку, а й до нашої пивонапірної вежі та  у «пивні» підземелля», – жартують власники про фішку броварні, високу вежу з фірмовою бочкою пива LUCHAN та укриття-підземелля.

Нам приємно, що Луцьк збагачується на ще одну туристичну принаду – екскурсію на нашу броварню. Парадокс у тому, що самі лучани значно менше цікавляться такою опцією. Тому ми чекаємо і наших жителів міста, нам є чим вас здивувати!

Ексклюзивна пропозиція

До Дня народження нашої броварні ми будемо проводити цілий тиждень безкоштовних екскурсій з 21.08 до 27.08. Перед тим варто буде попередньо зареєструватися. Цим самим ми хочемо ще більше популяризувати культуру споживання пива, особливо серед наших лучан.

Гості, які приходитимуть на екскурсії, матимуть змогу першими скуштувати та придбати нашу томатну новинку! Це буде ексклюзивна передпродажна дегустація, тому що в наших магазинах пиво з’явиться тільки 28-го серпня, безпосередньо у День народження броварні. Якщо залишиться, звісно.

Всі кошти з продажу цього пива будуть спрямовані на допомогу нашим ЗСУ. З перших днів повномасштабного вторгнення ми активно допомагаємо 93-й бригаді «Холодний Яр», воїном якої є син однієї з наших працівниць. А цього разу до нас звернулась за допомогою бригада, яка працює з легендарними HIMARS, їм потрібен дрон. І він у них буде! Даємо слово LUCHAN! 

А от для чого бригаді, яка працює з HIMARS, потрібен дрон – це вже питання ! І ті наші поціновувачі, які дадуть правильну відповідь,  отримають приз – літру лімітованого Tomato Sour Gose.

 

Локації

У Луцьку ми маємо вже 8 фірмових локацій. Є запити на те, аби магазини LUCHAN BROTHERS’ BREWERY з’являлися й у інших областях України (і не тільки), ми самі прагнемо цього розвитку. Проте це тривалий процес з низкою бюрократичних моментів, які треба продумати і прорахувати. Тому наразі ми маємо часткову реалізацію у західних областях України та в Києві.

 

Плани 

Створити свій стиль пива з суто українських продуктів – солоду, хмелю, дріжджів. Ми маємо можливість користуватися досвідом пивоваріння інших країн і в той же час прагнемо експериментувати і створювати власні автентичні сорти.

 

Улюблене пиво

Андрій Лукашук, головний пивовар – «Німецький пілс».

Олексій Попович, співзасновник – «Американський світлий ель».

Наталія Попович, бренд-менеджер – «Бланш».

Відвідати пивоварню можна за адресою: м. Луцьк, пров. Баранова. 

Сайт: luchan.online

Instagram: @luchan.brewery

Facebook: @luchan.brewery

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

Сир та пиво: тандеми, які ви повинні спробувати

Які напої обрати для домашнього бару, – розповідає сомельє

М’ятний та газований: 5 рецептів кавових напоїв для спекотного літа