«Кожна людина сприймає себе у певних уявних рамках, які мені вдається розширювати і досягати wow-ефекту», – фотограф Юрко Положевець

Надивленість, тонке відчуття стилю та вміння розкривати найсильніші сторони моделі – ті ключові якості, якими можна описати Юрка Положевця. Саме він завжди залишається за кадром і створює незабутні обкладинки і зйомки нашого глянцю. Протягом сотні випусків ви могли спостерігати за тим, як змінювався та розвивався творчий стиль Юрка. Про те, як розпочалася його історія – читайте в ексклюзивному інтерв’ю.

Як і коли почався ваш шлях фотографа?

Ще зі школи у мене розпочався період творчого пошуку себе. Я любив малювати, подобалося відтворювати на папері різні образи. Але оскільки не мав спеціальної освіти і не проходив ніяких курсів, результати були недостатньо класними. Я зрозумів, що потрібно шукати інший спосіб фіксації того, що бачу. Пізніше почав пробувати фотографувати на телефон, тому що все одно потрібно було мати спосіб для вираження своїх поривів.

А в університеті ситуація змінилася, я почав фотографувати для себе. На перших курсах відточував свою майстерність. Переломним моментом, звісно ж, стало придбання першої камери з серії Panasonic Lumix. Фотографувати – це половина справи, зовсім інше – почати обробляти фото у професійних редакторах. Навчитися цього у той період було дуже складно, тому що в мережі було недостатньо інформації, а для завантаження відео у Youtube йшло пів доби. А вони ще й виявлялися примітивними і не несли нічого суттєвого навіть для такого початківця, як я. Тому я розвивався сам, пробував різні техніки та способи, не боявся експериментувати і вчитися на помилках. Приблизно з третього курсу я почав фотографувати за гроші і отримувати перші замовлення.

А як розпочалася ваша професійна історія на Space mag.?

В університеті я почав займатися комерційною фотографією і брався за будь-які замовлення, тому що так міг самостійно себе забезпечувати. Протягом цього часу я паралельно зацікавився fashion-індустрією. На той час у Луцьку був журнал D’Luxe, де вже тоді працювала Іра Леван. Там ми провели першу спільну зйомку. Ми обоє зрозуміли, що нам подобається справа, якою ми займаємося, що ми на одній хвилі. Так ми почали співпрацювати. Однак було видно, що зйомки мали значно вищий рівень, ніж сам журнал. А у нас було більше ідей та шляхів для майбутнього розвитку видання і цікавив більше результат роботи, ніж матеріальна складова. Коли ми придбали журнал, протягом року за ним ще тягнувся «шлейф» попередніх власників. І переломним моментом стала зйомка однієї обкладинки, яка виглядала настільки круто, що ми вирішили розпочати нову історію – Space mag. Зміна назви дала журналу нове життя. Так ця історія триває й досі.

Що є улюбленим у роботі, а що – навпаки?

Особливе задоволення отримую тоді, коли у процесі роботи відкриваю найбільш виразні риси людини, яку фотографую. Коли вдається підкреслити її красу і бачити задоволення від результату. Кожна людина сприймає себе у певних уявних рамках, які мені вдається розширювати і досягати wow-ефекту. Хтось каже, що у мене погані справи з комунікацією, але я знаю, як зробити якісну картинку. Також побутує думка, що до мене бояться приходити на зйомку, тому що вважають, що не вміють позувати, недостатньо красиві й потрібно бути профі. Тому заявляю, що я працюю з різними людьми і стараюся підкреслювати особливості кожного! Не потрібно вміти позувати, тому що я хочу, аби люди почувалися комфортно і природно у кадрі.

За стільки часу роботи багато процесів автоматизувалися. Те, що могло не виходити з першої спроби – зараз робиться максимально швидко і не дратує. Відтак, моя робота настільки оптимізована, що складно виділити щось таке, що не подобається.

Які зйомки любите найбільше: у студії, на природі, у місті тощо?

Зловив себе на думці, що я став «тепличним». Мені добре працювати у студії, тому що там є необхідне світло і всі засоби, аби зробити ідеальний кадр. Я ціную зручність, а студія є дуже комфортною у цьому плані. Проте я намагаюся виходити з зони комфорту і знімати на природі чи у інших локаціях. Для мене це складно передусім через те, що доводиться працювати з денним світлом.

Як часто трапляються курйозні ситуації під час роботи?

У нашій роботі без курйозів взагалі ніяк (сміється). Є конкретна дата, коли має відбуватися та чи інша зйомка. Ніхто не застрахований від погодних умов чи інших обставин, які можуть трапитися саме у цей день. Тому, коли я збираюся на зйомку, то беру достатню кількість апаратури, яка може мене підстрахувати у неочікуваній ситуації.

Також незліченна кількість випадків, коли одяг для зйомки виявлявся замалим або завеликим. Шпильки, скотч і скріпки – наші незмінні помічники у таких ситуаціях.

Пригадалася ситуація, яка вже стала локальним мемом. На одну зі зйомок нам потрібен був метелик, однак поки він до нас доїхав, то змарнів і був неживим. Але такий курйоз зіграв нам на руку, тому що ми могли самостійно підлаштовувати комаху під кадр і ніхто не мусив бігати по студії у гонитві за ним. Тому впевнено можу сказати, що є вихід з будь-яких курйозних ситуацій.

Чия творчість надихає вас як фотографа?

Звісно, це роботи класиків – Пітера Ліндберга і Паоло Роверсі. Їхні стилі водночас мають і схожість, і розбіжності. У Роверсі мені подобається художність фото, яка перетинається з живописом. А Ліндберг – це про природність. Чим довше я фотографую, тим більше тяжію також до природності у кадрі. Також стежу за фотожурналістикою. Цей жанр для мене особливо цікавий, тому що він відрізняється від ідеально «вилизаних» зображень і кожен кадр несе окрему історію.

Серед українських фотографів виділяю для себе Сашу Самсонову, її стиль дуже впізнаваний.

Що ви порадите тим, хто хоче стати фотографом?

Постійно практикуватися і не зациклюватися на одному стилі. Перш ніж стати fashion-фотографом, мені доводилося знімати все, що можна. Від весіль і випускних, до м’ясної продукції у рефрижераторі, де було мінус 20.

Фотографуйте так, як відчуваєте і наскільки вмієте це робити. Для того, аби прокачати навички раджу знаходити світлини, які вам до вподоби і максимально точно відтворити їх. Нехай це не вийде з першої чи сотої спроби, але під час цієї роботи можна паралельно знайти себе і свій стиль.

Instagram: @yurko_photo_commercial

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

«Сильні та красиві»: Space mag. відзняв обкладинку в укритті для випуску листопад-грудень

Space mag. відзняв обкладинку до випуску жовтень-листопад 2022

«Подаруй собі меджик-день»: як влаштувати фотодень від G.Bar та студії Space mag.

Вибір читачів: які обкладинки Space mag. стали найкращими

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
Fashionista_17 (1)
8aa1111111111
Rectangle+17insв
hijaluronnasl11111111
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70
bzqOfaWH7lafLruLlgg6o8zi11111111111