Попри всі ризики та труднощі, український бізнес розивається, а кількість брендів зростає з кожним днем. Це говорить про рівень якості, вкладеної роботи й сили у кожну деталь роботи, за що сьогодні більшість українців обирають саме «made in Ukraine». Тому українські виробники та їхні бренди виходять на нові рівні, а клієнти дедалі більше віддають перевагу саме їм. Прикладом такої тенденції є бренд Vloria. Про філософію нового кампейну, особливі фішки бренду та правила роботи розповіла засновниця Vloria – Марія Стевчак.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: Все про блог, стиль та акценти в образах. Інтерв’ю з fashion-інфлюенсеркою – Юлею
Український ринок базового одягу розширюється і масштабується. Що допомагає вам витримувати конкуренцію? Які особливості у бренду Vloria, що виділяють вас серед інших?
Ринок насправді зараз дуже широкий, конкуренція дуже відчутна. Сьогодні дуже важко здивувати клієнта, якщо раніше було достатньо гарної товарної пропозиції, то сьогодні клієнт очікує від нас більше, ніж просто продукту. Ми, власне, відносно недавно почали над цим задумуватися та робити кроки до формування певного асоціативного образу з нами, який допомагатиме продавати не конкретно наш продукт, а формувати бажання купити його саме у нас.
Звичайно, сам товар дуже важливий, ми завжди приділяли й будемо приділяти цьому велике значення. Мені здається, що я вже досить добре знаю вподобання наших клієнтів і на 80% впевнено можу приймати рішення з приводу асортиментної матриці.
Питання, яке завжди у нас за замовчуванням – це якість. Я пам’ятаю, коли ми лише розпочинали, ми створили власне виробництво, не розуміючи абсолютно цієї сфери. Три роки тому, скажу відверто, було легше продати продукт, аніж його створити. Ми одразу поставили дуже високу планку для нашої якості, тому в такому швидкому режимі довелося вивчити цю нову сферу. Й надалі продовжимо її вивчати, тому що вона насправді величезна й дуже непередбачувана.
Я з дуже великою увагою ставлюся до підбору тканин. Завжди завищую планку якості. Інколи це стається через великі зусилля, розчарування, довші невдалі пошуки. Але порівняно з тканинами, з якими ми почали працювати 3 роки тому, у нас стався величезний ріст і це додає впевненості та дозволяє фокусуватися на іншому важливому.
З приводу виробництва я дуже залучена, майже щоденно перебуваю у виробничій рутині вирішення дрібних питань. На перший погляд, це зовсім не бізнесова роль, але в такий спосіб, я вкладаю цю любов та увагу в майбутні колекції. Тому для мене цілком звична ситуація, що в першій половині дня я займаюся плануванням, аналізом, створенням колекції, а в іншій половині – я беру участь у виробничих дискусіях: як шити, як краще посадити, як оцікавити продукт, як підвищити його якість.
Також з цікавих фактів, коли ми розробляємо модель – робимо її базовою та універсальною, але нашою відмінністю є те, що ми «оцікавлюємо» цю річ, додаємо акценту: якісь мінімальні штрихи, які на фоні інших продуктів дуже помітні та багато вирішують. Тому що сам базовий одяг – він простий, але якщо він має якусь родзинку у вигляді додаткових елементів, то такі речі виглядають цікавіше, дорожче, самодостатніше.
Розкажіть детальніше про свій новий кампейн, що він означає для бренду?
Це початок нового способу вираження нас, як бренду. У такий спосіб ми хотіли запам’ятатися та відрізнитися від нас попередніх й почати нашу історію змін. Ми вже почали додавати до нашого бренду глибини та нових сенсів, які хочемо транслювати.
Наш перший кампейн отримав назву «Твій стиль. Твоя свобода. Твоя база», який однойменний з нашою новою концепцією бренду. Це про нове маленьке досягнення нашого бренду. Знаючи всю важку «кухню» та шлях, який ми пройшли, це дуже приємний та емоційно важливий крок для мене, який, я впевнена, додасть мені енергії та бажання ще більше вкладатися в бренд.
Я дуже люблю Влорію, я памʼятаю її першою (вона була зовсім іншою) і я бачу, яка вона зараз. Мрію про ту, якою вона буде, і це все формує якийсь величезний стимул та запал підкорювати цю стильну індустрію.
Цей кампейн – про ідеальне поєднання образів стилю свободи та бази, де кожна з нас має право вибору й обирає себе, та свій шлях. Бути вільною та належати собі – це дуже велике мистецтво, велика сила духу та впевненості в собі.
Як це було? Було важко, тому що це наш перший такий досвід, але водночас було дуже цікаво, тому що протягом всього часу ми ще більше досліджували себе та наших клієнтів.
Ця ідея у нас виникла давно, ще восени. З цього часу ми довго придумували сценарій кампейну, його формат втілення, формат подачі. Також ми залучили велику команду операторів, яка допомогла зробити це професійно та гарно. Загалом, я дуже рада і задоволена, що цю ідею вдалося втілити.
Ви зосереджуєте особливу увагу деталям і акцентам у базовому одязі. Які ваші улюблені «фішки», що здатні змінити образ?
Так, це моя найцікавіша частина роботи. Я бачу, як найпростіший товар можна змінити за допомогою одного або кількох класних акцентів. Найголовншіе – це потрібно нашому клієнту, ми чітко бачимо відмінність, як охочіше купують річ, яка виглядає трішки нестандартно. Взагалі, коли я придумую колекції, завжди стараюся фіксувати якісь ідеї. В мене є записник-ідейник, який так і називається «цікаві деталі». Коли ми розробляємо якусь модель, я дуже часто повертаюсь до цього записника, щоб черпнути ідею з нього.
З особливих прийомів, які я люблю використовувати – це декоративні відстрочки, асиметрія та хаотичність, додаткові непередбачувані елементи у виробі, наприклад, як дві кишені, кишеня не в тому місці, якісь скошені елементи, скошений рукав, акцент на фурнітурі. Або ж, інколи ми зовсім нічого не додаємо, але тут важливу роль відіграє тканина, адже часто виріб може виглядати дуже круто просто завдяки своїй тканині. Це може бути якась особлива фактура, або прозорість, принт, або її дуже класна щільність.
Які тренди цього сезону ви втілили у новій колекції? І чи стежите ви за трендами загалом?
Звичайно за трендами ми слідкуємо та опираємося на них, створюючи наші колекції, але оскільки ми про базу, то наш продукт скоріше буде класичним і завжди актуальним. Я називаю це «зрозумілим продуктом для всіх» – продуктом поза часом та трендів. Ми точно стараємося уникати тренди, які не для всіх, тому що вже не про базу.
Відповідаючи на це питання, якщо це тренд, який шляхом своєї носибельності може стати базою – ми додаємо, якщо ні, то такий тренд проходить повз наші колекції.
До прикладу, в цьому році з трендів, які ми взяли собі (тому, що вони вже стали базою) – це леопардовий принт, звичайно, літня вʼязка кроше, прозорість, максі довжина, молочні відтінки. Тренди, які ми не включили в наші колекції – це екстра міні, металік, бахрома.
Опишіть, якою ви бачите клієнтку Vloria.
Клієнтка Влорія – це впевнена та стабільна у своїх поглядах дівчина. Вона часто різна: сьогодні ділова, завтра на спорті, а ще в інший день романтична та дуже жіночна. Вона з легкістю приймає рішення, якою сьогодні бути та дозволяє собі бути будь-якою. В цьому і проявляється її легкість прийняття рішення. Для неї важливий комфорт і відчуття впевненості у своїх образах, тому вона обирає безпрограшну базу та фокусується на своєму житті, Любить себе, відчуває себе, належить собі та живе не для світу, а для себе.
Зараз бренди активно розширюють свою розмірну сітку, про таку потребу часто наголошують і клієнти, і стилісти. Чи зверталися до вас з такими запитами клієнти? Як ви ставитеся до такої тенденції й наскільки складно втілювати її в життя?
Так, звичайно, ми глибоко аналізуємо цю тему. Це вагома конкурентна перевага будь-якого бренду. Тому це те, до чого ми йдемо, і вже зробили достатньо кроків. Зокрема, ми розпочали не з розширення розмірної сітки, а з розширення саме довжини виробів. У нас в багатьох виробах є варіація для двох зростів: для середнього зросту – це приблизно 170 сантиметрів і трішки нижчого – приблизно 162 сантиметри. Важливо згадати, що саме різниця в довжині – це не лише про кілька зайвих сантиметрів, це про зміну повного лекала, адже при меншому зрості зміщується висота всіх деталей виробу, зміщуються лінії плеча, грудей, талії, бедер, коліна, тому виріб змінюється по цих всіх параметрах.
Ми вже близько пів року тестуємо такий формат. Приємно те, що є дівчата, які це дуже класно оцінюють. Тому я розумію, що така потреба є, але з погляду втілення, це досить важко, тому що доводиться йти не в ширину асортименту, а в ширину розмірної сітки. Зараз, на жаль, ми можемо запропонувати менше моделей через те, що пропонуємо ширший розмірний ряд.
Якщо говорити про збільшення розмірної сітки, то цей процес, по-перше, довгий по-своєму виробничому циклу, а по-друге, він дуже важкий у розробці моделей. Допрацювання лекал там потрібне ще більше, аніж ми наразі робимо для того, щоб запропонувати моделі на два зрости.
Тому це завдання для нас в пріоритеті, ми над цим працюємо, готуємо свої сили, вивчаємо особливості різних фігур і звичайно, додаватимемо до своїх колекцій ширший розмірний ряд.
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:
Сучасне гутництво: інтервʼю із засновницею бренду Yakush – Марією Якуш