Хештег #deinfluencing, який на момент написання матеріалу набрав понад 270 млн згадувань у ТікТок, викликав не лише хайп, але й низку глибинних усвідомлень та міркувань щодо споживання контенту. Чому все більше людей бойкотують рекламу інфлюенсерів, як це впливає на бренди та споживацьку поведінку – читайте далі.
Хто такий інфлюенсер?
Інфлюенсер – це лідер думок або, якщо перекладати дослівно, людина, яка має вплив і думка якої має значення для певного кола осіб. Зазвичай інфлюенсер взаємодіє зі своєю авдиторією через соціальні мережі. Нещодавно у ТікТок завірусились відео з хештегом «de-influencing», який на момент написання матеріалу набрав понад 270 млн згадувань.
З чого все почалось?
Мікайла Джейн Ногейра – американська зірка соціальних мереж і візажистка, відома тим, що публікує уроки макіяжу в TikTok та Instagram. На її профіль у тіктоці підписано понад 14,4 млн користувачів. Мікайла опублікувала відео, де рекламує туш. Проте її фоловери почали підозрювати, що вона їх обманула через те, що власне відео складалось з декількох частин та було змонтованим. У першій частині відео Мікайла постає перед глядачем з ідеальними віями на одному оці та далі продовжує фарбувати друге. Проте на відео видно, що ті вії, які вже були нафарбовані, та ті, які вона фарбувала в процесі, є менш виразними, не такими красивими та довгими. Далі магія монтажу і американська зірка зʼявляється з однаковими ідеальними віями. Усі підписники помітили цю «склейку» відео та почали звинувачувати блогерку у брехні. Хоча та у коментарях віддано відстоювала свою позицію та стверджувала, що використала туш у 3-4 шари.
Лють та злість її підписників була величезною, оскільки блогерка і візажистка у своїх відео розповідала про те, як насправді знімаються рекламні ролики, про використання накладних вій й розвінчувала міфи візажистів.
Проте це не завадило Мікайлі отримати понад 40 млн переглядів на цьому відео. Ба більше, усі «руйнівники» міфів придбали цю туш, аби протестувати її на собі, переконатись на власному досвіді і, звісно, хайпанути. Тому можна впевнено стверджувати, що реклама туші була успішною, адже розголос та продажі виявились шаленими.
Що таке «de–influencing»?
Мабуть, проблема тут не у відео Мікайли, а в тому, що більшість людей просто втомились від такої кількості реклами та інфлюенсерів. Так створився «рух» та хештег «de-influencing», де частка «de» означає скасовування, відміну. Тобто скасування впливу інфлюенсерів. Користувачі розповідають та показують у відео ті засоби та речі, які вони придбали під впливом блогерів, але які їм не підійшли.
Поширення та популярність хештегу «de-influencing» перевернула увесь ТікТок. Адже відео, де інфлюенсерки показують свої бʼюті-покупки, тестують ці засоби та розповідають «правдиві» відгуки про них є дуже популярними. І зараз, коли цей рух набирає обертів свідчить про те, що користувачі починають свідоміше купувати будь-що.
Попри те, що «de-influencing» (тобто зменшення впливу інфлюенсерів) може коштувати брендам величезної частини від імпульсивних покупок, ті торгові марки, які прислухаються до конструктивної критики, можуть встановити міцну довіру та покращити ставлення клієнтів.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: Фабінг – залежність XXI століття
Проблема як споживача, так і інфлюенсерів
Українська інфлюенсерка Іра Симчич у своєму відео на YouTube-каналі «Викупай троха нє» поділилась своєю думкою, що «de-influencing» – це проблема, як споживача, так і інфлюенсерів.
«Я вважаю, що купити косметику за рекомендацією блогера, який рекламує щось з бʼюті-сфери раз у місяць, це нормально. Проте купувати все, що рекламує блогер, у якого 3-5 рекламних інтеграцій у день, це ненормально. Взагалі, сам користувач та глядач має фільтрувати, який контент споживати та що, власне, купувати. Однак і інфлюенсер має фільтрувати все те, що він показує своїй авдиторії, що він рекламує та що розповідає. Інфлюенсери, у більшості, не можуть сказати свій негативний відгук про якийсь продукт, який вони рекламують. Оскільки це їхній заробіток та потенційні клієнти, які зможуть замовляти у них рекламу в майбутньому».
Тому ви маєте памʼятати, що витрачати гроші на косметику та показувати вам її – це робота бʼюті-інфлюенсерів. Не відчувайте потребу купувати косметику щотижня. Нікому не дозволяйте змушувати вас витрачати гроші на косметику, аби не відставати від усіх нових тенденцій макіяжу та нових засобів. Якщо у вас є один засіб, який вам подобається та підходить вашій шкірі, користуйтесь та насолоджуйтесь ним, поки це дозволяє термін придатності.
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:
Номофобія: все, що потрібно знати про страх залишитися без телефона
10 українських телеграм-каналів про моду, на які варто підписатись