Низькоалкогольна мінералка та рожеве Просекко: які вина модно пити у 2021 році

Після презентації нових колекцій або модних показів ми аналізуємо їх та визначаємо основні кольори, фактури, елементи, які задаватимуть тон у прийдешньому сезоні. Так само і у сфері виноробства. Після світових виставок, дегустацій, сомельє визначають головні тренди винного світу.

Дмитро Лаушкін, сомельє мережі Basilic, розповідає, що ж модно пити у 2021.

НАТУРАЛЬНІ ВИНА

Які це натуральні вина? А решта тоді які, порошкові? Останнім часом доводиться чути подібні слова все частіше. Особисто для мене, ця тема є надзвичайно цікавою. Передусім потрібно сказати, що якогось конкретного визначення для натуральних вин не існує. Простіше кажучи, натуральне вино – це вино, виготовлене із винограду, який культивувався органічним або біодинамічним способом. Мінімальне людське втручання у процес та ніяких додаткових компонентів, зокрема дріжджів. Лише спонтанна ферментація. Також важливим фактором є вміст сульфітів, які додають під час виробництва чи бутилюванні вина.

ДОВІДКА: Сульфіти – це консерванти, які стабілізують вино і допомагають зберігатися під час транспортування.

Виробники натуральних вин вважають, що додавати сульфіти не потрібно зовсім. Але все ж деякі виноградарі допускають їх мінімальний вміст і відносять таке вино також до натурального. До слова, в сушеному чорносливі та куразі набагато більше сульфітів, ніж у середньостатистичній пляшці вина. Проте багато виноробів з Нового Світу, грішать цим, тому головні болі на ранок після пляшки Каберне Совіньйону з Чилі це звична річ. Краще дайте вину «подихати» за пів години перед вживанням або продекантуйте його.

Сьогодні кількість виноградарів, які перейшли на натуральне виноробство достатньо мала, але вона невпинно зростає. Цьому сприяє мода на «все натуральне» і екологічне. Також «натуральні вина» новий сегмент на ринку, і це дозволяє їм виділитись проміж інших. Але не усі розділяють таку філософію.

Як на мене, натуральні вина особливі, вони унікальні своїм характером. Тут кожна пляшка не буде схожа на іншу. Дайте їм шанс і вони обов’язково вас здивують. Можливо, не з першого ковтка, але їх цікаво вивчати. Впевнений, що майбутнє за натуральними винами.

ОРАНЖ-ВАЙН

Ще один популярний тренд, який набирає приголомшливих обертів. Це колір, який міцно закріпився у винній моді. Деякі виробники можуть навіть образитись, якщо назвати їхнє вино Оранж. Вас обов’язково виправлять на «skin-contact», оскільки назва походить від особливості їх виготовлення. Простіше кажучи, Оранж це біле вино, яке створене за технологією червоного. Професіонали авторитетно стверджують , що це вино, яке створювалось за технологією довгої мацерації, під час ферментації якого, шкірка і гребні білого винограду залишаються у контакті з суслом на тривалий термін. Зануди.

Мода на ці вина прийшла до нас з Грузії, де вже тисячі років вино робили саме за такою технологією. У Грузії обов‘язковою умовою для цих вин є витримка у великих глиняних горщиках «квеврі», які закопуються в землю і роблять з вином справжню магію. Це, своєю чергою,  дозволило відновити виробництво «квеврі», яке занепадало.

Популярності такі вина набули у всьому світі, тому важко назвати регіон, де б їх не виробляли. Найкращі зразки ви знайдете на півночі Італії, Словаччині, Німеччині та, звісно, у Грузії.

У чому кайф цих вин? Ця технологія дозволяє витягнути максимум сортових особливостей винограду і відкрити неймовірну кількість нових відтінків аромату і смаку. Плюс відсутність фільтрації залишає усю гамму смаків незмінною. Ви просто змушені це спробувати. В Україні вже багато виноробних господарств підтримують цей тренд і створюють надзвичайно смачні «skin-contact wine».

ПЕТ НАТ

Все нове це добре забуте старе. Саме для Пет Ната цей вислів підходить якнайкраще. Якщо про органічні та біодинамічні вина ви вже чули, то ця новинка буде вам по-справжньому цікава. Щоб зрозуміти їхню суть, потрібно перенестись на декілька століть у минуле. Це був період, коли під час виробництва ігристих вин ще не було способу їх фільтрувати й звільняти від осаду. Мутне, помаранчевого кольору, дещо кисле вино з бульбашками ось таке ігристе вино тієї епохи було нормою. Згодом, коли технічний прогрес все ж зробив сучасне ігристе кришталево прозорим та ідеальним, деякі винороби не забували про цей старий «дідівський метод». Назва «petillant-naturel» (Пет Нат) поширилась не так давно й означає «натуральне ігристе». І знову ж ви можете помітити моду на натуральне.

Довгий час подібне вино вважали «неотесаним шматком мармуру» у вишуканому світі вина. Але популярність на все «олдскульне» зробила своє, подарувавши Пет Нату ще одну можливість на своє відродження. Найтитулованіші ресторани світу в обов‘язковому порядку включають їх у свої винні карти з метою популяризації невиправдано забутого напою.

Пет Нат сьогодні це бадьоре ігристе вино з невеликим вмістом алкоголю, яскравою кислотністю та особливим неповторним характером. Наразі їх ще важко знайти у звичайних магазинах, але якщо ви у пошуках чогось нового та унікального, ви не пошкодуєте витраченого часу.

Щодо новин меншого масштабу тут можна виділити декілька сучасних нововведень і трендів.

PROSECCO ROSE

Вино, яке поєднало у собі відразу дві моди попередніх років – рожеве вино і Просекко. Ринок США першим почав його масове споживання, і, звісно ж, ця мода перекочувала до нас. Якщо ви звикли отримувати максимум задоволення від життя, рожеве Просекко створене саме для вас. Ніжний та спокусливий фруктовий аромат в поєднанні з невимушеною легкістю. Ну як тут встояти? Впевнений, це вино стане чудовим доповненням до найближчого свята весни.

HARD-SELTZER

Ще досі п’єте Апероль Щпріц? Не встигнете кліпнути оком, як про нього усі забудуть. Hard-Seltzer (Хард Зельцер) новий трендовий апероль, хоч і зовсім на нього не схожий. Цей напій з‘явився відносно недавно, всього лиш 5 років тому, але вже встиг побити рекорди продажу пива, все у тій же Америці. Hard-Seltzer це низькоалкогольна мінералка, з додаванням натуральних фруктових ароматизаторів і  спирту із цукрової тростини. Попит на нього зростає в шаленій прогресії, головним чином через його позиціювання. А саме: низька калорійність, відсутність кофеїну, алергенів, сульфітів і страшного глютену! Що ж ще потрібно молоді? Виробники винних напоїв теж не залишаться осторонь цієї прибуткової новинки і вже безліч компаній зайнялась його виробництвом, основою якого є вино.

Ну що, досить поки новинок? Скільки усього потрібно скуштувати…

Відкривайте себе до нового, експериментуйте і пам’ятайте про відповідальне споживання.

Матеріали за темою

[eltdf_layout5 skin=”” posts_per_page=”3″ column_number=”3″ space_between_items=”huge” sort=”popular” display_author=”” display_pagination=”” offset=”” post_in=”15659, 10983, 14880″][eltdf_layout5 skin=”” posts_per_page=”3″ column_number=”3″ space_between_items=”huge” sort=”popular” display_author=”” display_pagination=”” offset=”” post_in=”12717, 14591, 16442″]

Топ-3 публікації

[eltdf_layout5 skin=”” posts_per_page=”3″ column_number=”3″ space_between_items=”huge” sort=”popular” display_author=”” display_pagination=”” post_in=”16636, 16964, 16988″ offset=””]

Вибір редакції

[eltdf_layout5 skin=”” posts_per_page=”3″ column_number=”3″ space_between_items=”huge” sort=”popular” display_author=”” display_pagination=”” post_in=”14855, 12520, 15524″ offset=””]
ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
Frame 280
200211111111111111
JUNA131111111111111111
rosabellaa
lidiyasmetana
Queenfluence_campaign2 copy
plashky-sajt-new-2-kopiya
img_8476-copy-copy
job_13762-kopyya-copy-copy
gunia2043-copy-copy