Українці здавна славилися любов’ю до ремесел та вмінням створювати красу зі звичайних речей. Зокрема, одним з унікальних надбань нашої культури є мистецтво гутного скла, яке винайшли у 15 столітті. Українські склодуви мали високий рівень володіння цією технікою, вміло надавали їй живих форм та вражали художніми здібностями. І зараз, у час, коли кожен українець почав детальніше вивчати власну культурну спадщину та традиції, справжніми знахідками є майстри та бренди, які продовжують справу наших пращурів та просувають її на новий рівень. Одними з таких ентузіастів є Марія Якуш і її бренд посуду та декору з екологічних матеріалів ручної роботи – YAKUSH.
Як все почалося?
Засновниця бренду, Маша Якуш, з дитинства спостерігала за тим, як її батько та дід займалися ручною роботою, а саме різьбленням дерева, створенням декоративних предметів і меблів. Це сімейне захоплення неабияк вплинуло на подальший розвиток дівчини.
З 19 років вона навчалася і працювала в івент-компанії PR-менеджером та івент-менеджером. А у віці 25 років Марія відкрила свій перший ресторанний консалтинговий бізнес. Дівчина є поціновувачкою ресторанної культури і саме вона привела її до декору та посуду.
У 2017 році Марія вирішила об’єднати в одному бізнесі все, що вона любить найбільше: дизайн, виробництво, бренд та їжу і напої, які можна подавати у їхньому посуді. Так з’явився YAKUSH.
Філософія YAKUSH
У пошуках нових гастрономічних відкриттів, Маша зрозуміла, що подача їжі для неї така ж важлива, як її смак. Відтак, бренд взяв за мету культивувати естетичну подачу їжі та напоїв. А з 2020 року їхнє виробництво стало виключно екологічним, з перероблених матеріалів. Основне виробництво бренду знаходиться у Львові, адже саме там зосереджена остання мануфактура художнього скла в Україні.
Особливості посуду і декору
Окреме місце в асортименті бренду посідають келихи без ніжки та у формі тюльпана. Як зазначає бренд, ці келихи створені для людей, які люблять відрізнятися, у формі тюльпана, щоб відчути всі смаки. Кожен виріб має унікальний колір, тому що створений з любов’ю, вручну з перероблених та екологічно чистих матеріалів. За роки існування у бренду вийшла низка колекцій, найпопулярнішими з яких є: Popsicle, OVSYANKA, Antique.
А вже цього року бренд вразив новим творчим доробком – скляними вазами із зображенням жіночого тіла, які натхненні античними фігурами Венери та трипільськими «бабами». Це давній слов’янський символ жіночності, материнства та родючості.
Кожна ваза є унікальною і виготовлена вручну, відтак кожен має змогу обрати навіть колір, у якому вона буде виконана. Крім цього, колекція має й важливу мету – підтримати жінок, які постраждали від насилля під час війни. 20% з кожної проданої вази підуть у фонд допомоги жінкам GIDNA.
А нещодавно бренд поділився радісною новиною, що цьогоріч YAKUSH стане частиною Milan Design Week, який пройде 17-21 липня в Італії.
Instagram: @yakush_tableware
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:
Для дому: українські бренди декору, які переосмислюють українські традиції