PR-підсумки року: українські комунікаційники – про свій професійний 2025 рік

Звична справа – аналізувати результати роботи наприкінці року: охоплення, продажі, кількість публікацій… Але підсумки у сфері комунікацій – це не лише цифри у звітах. Це історії, натхнення, зв’язки, факапи, нестандартні рішення й ті самі нічні меседжі команді, коли «дедлайни горять».

Роль українських гравців PR і маркетингу не лише у тому, щоб створювати красиві кейси, а щоб знаходити нові сенси й утримувати зв’язок із авдиторією. І тому редакція SPACE mag. присвятила цей матеріал саме тим людям, які часто залишаються «за кадром». Разом із українськими піарниками, маркетологами й бренд-стратегами ми підбили підсумки комунікаційного 2025 року.

Наталі Чуловська, піарниця та авторка телеграм-каналу «Менторка українських брендів»

Яке слово чи фраза найкраще описують ваш професійний 2025 рік?

Навчання та передача знань і досвіду брендам і колегам по ринку. Так склалося, що основним фокусом діяльності в цьому році став консалтинг для брендів, а також мій перший публічний авторський інтенсив з піару.

Який інструмент або формат у комунікаціях спрацював краще, ніж очікували?

Насправді неможливо виділити якийсь один інструмент. Я завжди кажу, що гарно працює все в комплексі. Але, якщо виділяти один кейс, то саме інфлюенс-маркетинг гарно спрацював для запуску бренду сумок та допоміг швидко наростити авдиторію в Instagram.

Куди ж без факапів? Розкажіть, який кейс зайшов «не туди»?

Мої клієнти – це переважно невеличкі локальні бренди, які тільки роблять перші кроки в піарі. Ми робимо все поступово та без поспіху, тому, на щастя, значних факапів не траплялося. А маленькі рутинні проблеми – це частина нашого розвитку, тому їх приймаємо з гордістю.

чуловська

Кампанія чи кейс, який надихнув вас у 2025 році?

З незабутнього за цей рік: показ FROLOV у ЦУМі у форматі рок-концерту за участі Ірени Карпи, Юлії Лорд та Саші Кольцової, дуже харизматичне знімання Kachorovska, де були задіяні 9 акторів театру, кіно та балету, а також колаборація між LITKOVSKA та АЗОВ.ONE.

Як ви «перезавантажуєтеся» після інтенсивного робочого сезону?

Все банально, улюблені речі для тіла та душі: почитати цікаве, подивитися мистецтво, поїсти смачне, зробити релакс-масаж.

Побажання колегам по цеху на новий рік 🙂

Бажаю нам всім зустріти виклики нового року зі свіжим поглядом на світ та не забувати підтримувати один одного в важкі часи.

Instagram natali.chulovska

Христина Дзюба, бренд стратег, експертка з маркетингу

Яке слово чи фраза найкраще описують ваш професійний 2025 рік?

Робота – частинка лайфстайлу, і її було багато у 2025, тому мені здалось, що я нарешті перестала шукати work-life balance, а просто вважаю це своїм вибором, мені це є в задоволення.

Який інструмент або формат у комунікаціях спрацював краще, ніж очікували?

Стратегія «creative transparency» – коли бренд відкриває не тільки результат, а логіку і філософію рішень. Це те, що зараз роблять Saint Laurent, Jacquemus, LOEWE і ще багато хто: мінімалістична подача, максимум сенсу, сильна творча позиція без зайвих пояснень.

Ми теж побачили, що коли комунікація ґрунтується на ясній ідентичності бренду і його погляді на красу/форму – це створює глибше залучення і збуджує цікавість. Люди хочуть не «новий образ», а світогляд, у який можна ввійти.

христина дзюба4

Куди ж без факапів? Розкажіть, який кейс зайшов «не туди»?

Через NDA я не можу ділитися деталями процесів, але точно знаю: не варто намагатися говорити «до всіх». Чим чіткіше ми розділяємо авдиторії і знаходимо свою, тим сильніше працює результат.

Кампанія чи кейс, який надихнув вас у 2025 році?

Наша подія з White Wedding Platform у Турині. Це була довга, дуже насичена робота команди, а масштаб події відбувся в знаменитому La Venaria Reale. Такі події надихають, бо ти знаєш, що є частинкою них і далі – лише більше.

Як ви «перезавантажуєтеся» після інтенсивного робочого сезону?

Моє найкраще перезавантаження – побути вдома і не мати запланованих завдань в календарі. Просто слідувати бажанням в моменті.

Побажання колегам по цеху на новий рік.

Робіть те, що справді резонує, і нехай здійснюються мрії!

Іnstagram khrystyna.dziuba

Христина Волошин, піарниця, маркетологиня

Яке слово чи фраза найкраще описують ваш професійний 2025 рік?

Сміливість. Я нарешті почала робити сміливі кроки, через які хвилювалась раніше. В роботі особливо.

Який інструмент або формат у комунікаціях спрацював краще, ніж очікували?

Персоналізована комунікація. Чи я планую колаборації, чи розсилку прес-паку, чи email-маркетинг – переді мною завжди людина, яка хоче, щоб до неї звертались на імʼя і це була персоналізована розмова.

христина волошин

Куди ж без факапів? Розкажіть, який кейс зайшов «не туди»?

Ох! Кожна помилка – це досвід, який чомусь навчає. Факапи були різного масштабу, від одруківки на листівці до івенту де забули воду. Але це все робило мене сильнішою.

Кампанія чи кейс, який надихнув вас у 2025 році?

Виставка Ukraine WOW.

Як ви «перезавантажуєтеся» після інтенсивного робочого сезону?

Я читаю, читання – моє все! Обожнюю читати.

Побажання колегам по цеху на новий рік.

Будьте вірні своїм принципам та сміливі. Ви зможете усе!

Іnstagram voloshynkaaaa

Юрій Нога, піарник, інфлуенсер-маркетолог

Яке слово чи фраза найкраще описують ваш професійний 2025 рік?

Планування та гнучкість. Я з тих людей, хто завжди планує, продумує і максимально слідує стратегії, проте у нашій сфері ти постійно маєш у процесі щось змінювати, додумувати і йти за новим вектором.

Який інструмент або формат у комунікаціях спрацював краще, ніж очікували?

Звучатиме дивно, але це відсутність ШІ. Мені здається, що нам усім так набридли ці інструменти у сферах життя, де вони не потрібні, що написати самому пітч чи якийсь документ, і потім побачити, що це зробила людина САМА – додає декілька плюсів до людяності та побудови кращих стосунків.

Куди ж без факапів? Розкажіть, який кейс зайшов «не туди»?

Як таких, то не було, чесно кажучи. Я з тих, хто завжди тривожно пропрацьовує план «АБВ» у разі того, що воно може завернути «не туди». Були тільки кейси, коли ми не встигли їх реалізувати, що теж зі свого боку такий факап. Дуже хотілось зробити запуск, який не встигли, але переносимо його на наступний рік.

Created with RNI Films app. Profile 'Fuji Superia 200'

Кампанія чи кейс, який надихнув вас у 2025 році?

Я довго про це думав, але я завжди знаходжу натхнення не в роботі, а в мистецтві, культурі та інших сферах. У цьому випадку, то натхнення дуже багато за рік: скільки класних вийшло книг, фільмів та музичних альбомів. З найновішого, що змусило мене надихнутись і глянути на роботу під новим кутом – альбом Розалії, LUX.

Як ви «перезавантажуєтеся» після інтенсивного робочого сезону?

Не говорю з людьми і не сиджу в Instagram. Зараз почав помічати, що після важкого, наповненого роботою періоду, більше не хочу зайвий раз брати телефон і з кимось говорити. Намагаюсь робити щось в моменті, працювати з чимось фізичним, на відміну від діджитал, а також проводити час з собою наодинці та у тиші.

Побажання колегам по цеху на новий рік.

Залишатись людяними, завжди бути в контексті і памʼятати, що всі ми люди – на іншій частині дроту теж, тому до всіх відноситись з повагою та великим розумінням. Зараз такий час, що треба завжди бути у чужому «взутті» і нагадувати, щоб до тебе ставилися відповідно.

Instagram yuri.noha

Дарія Благовісна, директор з розвитку BRO: creative agency

Яке слово чи фраза найкраще описують ваш професійний 2025 рік?

«Іди туди, де страшно. Воно того вартує». В цілому, я завжди була авантюристкою, і це допомагало швидко рости. Але цього року відповідальність значно зросла, фокус задач і зони роботи змінився – і от я знову багато чого вивчаю, досліджую, практикую нове, щоб відчувати себе, як риба у тій воді, на яку нещодавно було страшно навіть подивитись.

Який інструмент або формат у комунікаціях спрацював краще, ніж очікували?

У бізнесі everything is personal. І це правда, на мою думку, персоналізація – це дійсно найкращий комунікаційний інструмент. І неважливо: чи ми говоримо про те як показати новинку споживачу у соцмережах, чи про те як отримати контакт важливого для тебе бізнес-партнера.

Куди ж без факапів? Розкажіть, який кейс зайшов «не туди»?

Смішний факап відбувся зі мною зовсім нещодавно.

Я активно «добивалася» аудієнції одного бренду, співпраця з яким нам була дуже цікава. У мене була електронна пошта потрібної людини, але не було номера телефону.

І от одного дня мені телефонує невідомий номер: в розмові чоловік починає розпитувати, чи не працює хтось з моєї сім’ї в іншій компанії, бо у нас схожі прізвища, і чи не хотіли би ми попрацювати разом. Не розуміючи, що відбувається, я так і запитую: «Вибачте, але я не розумію, що ви мені продаєте?».

І тут виявляється, що це той самий клієнт, з яким я цілий місяць намагалась встановити контакт! Звісно, ми потім поговорили вирішили всі справи, але ситуація стала локальним мемом серед моїх колег.

IMG_4844

Кампанія чи кейс, який надихнув вас у 2025 році (український або світовий)?

Один з кейсів, який надихнув найбільше – це Rhode Summer Club – окремий літній клуб, створений брендом на іспанському узбережжі до виходу літньої колекції. Він був супер естетичним і поєднував у собі все те, що ми так любимо влітку: сонце, море, яскраві кольори та емоції. Завдяки цим емоціям, які бренд подарував своєму ком’юніті, про нього знов шумів увесь інфопростір.

А також, один з моїх улюблених кейсів цього року, який мене неймовірно надихає – це кейс нашої команди – осінній wellness прес-тур для De’Longhi Group. Нам вдалось створити неймовірний затишок і естетику, а також організувати різноманітні активності, що подаровало інфлюенсерам прес-туру круті враження. Я особисто не брала участі безпосередньо в організації проєкту, але пишаюсь нашими бджілочками.

Як ви «перезавантажуєтеся» після інтенсивного робочого сезону?

Знаєте, я така людина цікава (Близнюки за знаком зодіаку) – люблю різні публічні події, івенти, спілкуватись з людьми, бути в швидкому ритмі. Але відновлююсь я в спокої і бажано наодинці. От листопад у мене – місяць, коли я свідомо беру фокус на відновлення після активного старту осені і перед шаленим груднем: їду в будиночок в лісі з чоловіком на вихідні, займаюсь улюбленими хобі, створюю затишок вдома. Лютий після активного святкового і тендерного сезону також буду старатись присвятити відпочинку і відновленню, вилазкам на природу, SPA-дням, сповільненню темпу.

Побажання колегам по цеху на новий рік.

Мрійте скільки стає уяви! Бо іноді дивишся на свої мрії і такий: «Та ну, куди мені». А це все не так. Якщо ти вже про це мрієш – значить точно можеш! Просто треба розкласти на кроки, план, стратегію. Бо одразу дивитись у ціль на 100% важко. Але якщо її розкласти на крочки по 1% за 100 днів, то все можливо.

Іnstagram blagobozhnaya

Анна Бурак, комунікаційниця, співзасновниця агенції Club Mini

Яке слово чи фраза найкраще описують ваш професійний 2025 рік?

Внутрішня комунікація. Уміння налагоджувати зв’язок із колегами та клієнтами, знаходити спільну мову в роботі. Краще перепитати, додатково пояснити чи уточнити.

Який інструмент або формат у комунікаціях спрацював краще, ніж очікували?

Найкращі взаємини будуються на щирому особистому контакті – через зустрічі й час, проведений разом.

Куди ж без факапів? Розкажіть, який кейс зайшов «не туди»?

До останнього не вірили у світовий тренд відмови від алкоголю. Змінили думку буквально за кілька місяців роботи.

049EAB2F-3799-4120-91BA-E5F67B3A9D2A

Кампанія чи кейс, який надихнув вас у 2025 році?

Сподобався кампейн Jacquemus, де вони іронічно «показали» кліше, пов’язані з брендом. Без пресрелізів і пояснень – лише чиста візуальність.

Як ви «перезавантажуєтеся» після інтенсивного робочого сезону?

Беру короткий тайм-аут від виснажливих задач і намагаюся робити щось для себе: занурююся у нове хобі або повертаюся до книжок.

Побажання колегам по цеху на новий рік.

Завжди тримати в голові можливі наслідки будь-яких дій. І, звісно, бажаю всім адекватних клієнтів.

Іnstagram anna__burak

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

SISTERS. Рік викликів, росту й нових сенсів: підсумки 2025 і плани на 2026

Зізнання в любові флорі: розмова із власницями бренду прикрас Її

Культура довголіття по-українськи: розмова з Крістіною Головіновою, засновницею Anti-Age Women Forum

Call Me by Your Space: розмова з дизайнеркою інтер’єрів Беатрисою Петьовкою

ПОПУЛЯРНЕ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
PR-підсумки року колаж
photo_2025-11-07_11-17-
Ірина Адоніна(1)111
photo_2025-12-18_15-10-4
2ae1527b347c58651250a4fe142cb885111
Poelle x the COAT 1 (1)
IMG_3945
500c60b9acdd7a8347111
завантаження (9
завантаження (4)