«Якщо раніше клієнт шукав «гарну картинку», то тепер – точку опори. І наші стилісти вчаться бути цією опорою», – каже Марина Мартинів, персональна та fashion-стилістка, засновниця школи PUMP YOUR STYLE STUDIO та платформи для підбору стилістів FÉMATCH. Рік тому вона створила сервіс, який змінив підхід до стилістичної допомоги в Україні: замість випадкового пошуку – свідомий вибір фахівця, замість красивого образу – глибоке розуміння особистості. Ми поговорили з Мариною про найскладніше у запуску платформи, про спільноту стилістів, яка формується навколо FÉMATCH, про зміну запитів клієнтів і головну трансформацію в індустрії – від образу до ідентичності. Про це і більше – далі.
Марино, вітаємо з річницею роботи FÉMATCH! Поділіться, що було найскладнішим під час запуску проєкту, і що найбільше надихає зараз, через рік його життя?
Найскладніше – запустити щось нове в індустрії. Піти туди, де ще не було дороги. Ти не знаєш, які інструменти спрацюють, на що робити акцент, просто починаєш будувати з нуля: тестуєш, помиляєшся, вигадуєш рішення і щодня навчаєшся разом із проєктом!
Але найбільша цінність для мене – це спільнота, яка сформувалась навколо FÉMATCH. Стилісти, які тут знаходять клієнтів, навчаються, підвищують кваліфікацію, отримують підтримку й залишаються в професійному середовищі однодумців – це і є головне джерело натхнення. Коли я починала, про такий старт у професії можна було лише мріяти.
FÉMATCH виріс із вашої школи PUMP YOUR STYLE. Як освітній бекграунд вплинув на рішення платформи та її «tone of voice»?
FÉMATCH виріс із PUMP YOUR STYLE не лише концептуально, а й ідеологічно. Освітній досвід допоміг нам глибше зрозуміти, чого бракує стилістам: підтримки, чіткого позиціювання, прозорих алгоритмів, зрозумілого виходу на ринок. І, що дуже важливо, допомоги в пошуку клієнтів і можливості заявити про себе не тільки в соцмережах, а й у професійному просторі, який працює на якість, а не на алгоритми.
Тому наш tone of voice – це не «викладач із підручника», а рівний партнер, який і веде, і підтримує. Простими словами, але з повагою до професіонала.
Які головні зміни ви спостерігаєте у запитах клієнтів та підході до стилістичної допомоги на платформі протягом цього часу?
За цей рік я чітко відчула: запити клієнтів стали глибшими. Якщо раніше було «одягнутися красиво» або «оновити гардероб», то зараз люди все частіше приходять із запитом на внутрішню трансформацію. Їм потрібен стиль, який відповідає їхнім цілям, новій ролі, етапу життя. Це вже не про образ «з обкладинки», а про візуальне відображення особистості.
Це змінило і стилістів. Ми бачимо, як сильно зростає потреба в системному підході, психологічній чуйності, вмінні слухати й ставити правильні питання. Робота стиліста стала глибшою – це вже не просто «про речі», а про людину, яка стоїть за ними.
Я особисто дуже радію цьому зсуву. Бо стиль – це не про те, щоби «щось змінити», а про те, щоби краще себе відчути. І якщо раніше клієнт шукав «гарну картинку», то тепер – точку опори. І наші стилісти вчаться бути цією опорою.
Розкажіть, які головні відмінності вирізняють FÉMATCH від звичних пошуків стиліста через Instagram або знайомих?
Найголовніше – FÉMATCH пропонує не випадковий вибір, а свідомий. На відміну від пошуку стиліста через Instagram чи за рекомендаціями, тут усе зібрано в одному місці: перевірені спеціалісти з описами послуг, досвідом, кейсами та чітким позиціюванням. І, що важливо, – прозоре ціноутворення без зайвих запитань, уточнень або двозначностей. Ви не шукаєте навмання – ви обираєте за критеріями, які дійсно мають значення. Хто підходить вам за стилем життя, цінностями, підходом до роботи.
Друга ключова відмінність – це довіра. Кожен стиліст на платформі проходить модерацію, і ми реально дбаємо про якість сервісу. FÉMATCH – це не просто про «знайти стиліста», – це «знайти свого». І, звісно, про впевненість, що з вами працює спеціаліст, який розуміє не лише одяг, а й вас.
Які критерії ви ставите перед стилістами, які приєднуються до платформи?
Передусім, це наявність стилістичного досвіду. Ми шукаємо спеціалістів, які вже працюють із клієнтами, мають реальні кейси та розуміють запити на різних етапах життя людини.
Друге – це чітке професійне позиціювання. Ми хочемо, щоб стиліст сам знав, у чому його сила: це може бути персональний стиль, капсульні гардероби, образи на події, образи для подорожей чи робота з нареченими. Але це має бути щиро й чітко сформульовано.
І третє – це етичність. Чесність у комунікації, повага до клієнта, відкритість. У нас не про «моду заради моди», а про сервіс, у якому людина – в центрі.

За підпискою стилісти отримують бонуси від українських брендів (від Kachorovska до PODYH). Якими критеріями відбору партнерів керуєтесь і кого з брендів хочете долучити у майбутньому?
У нас вже понад 70 брендів-партнерів – і це тільки початок. Ми першими на ринку почали перетворювати стилістичні послуги на взаємовигідний досвід не лише для клієнта, а й для самого стиліста. Стиліст отримує не просто доступ до бренду, а новий інструмент роботи, нову цінність у взаємодії.
У відборі брендів для нас важливі: якість, естетика, повага до професії стиліста та готовність формувати нову модну культуру в Україні. Це певною мірою середовище, де модна індустрія працює як єдина екосистема – навколо професіоналів.
У майбутньому ми хочемо бачити ще більше молодих українських брендів, які працюють зі стилістами усвідомлено, бачать у цьому точку зростання і спільної синергії.
Також ми зараз активно розвиваємо напрямок «клієнтських днів» – це формат живих подій, під час яких бренди можуть напряму працювати зі стилістами та клієнтами: через консультації, професійну підтримку і персоналізовані рішення. Це дає інший рівень сервісу – живого, практичного, якісного.
Чи плануєте ви офлайн-формат, наприклад, воркшопи або pop-up для стилістів і клієнтів, аби посилити ком’юніті-ефект платформи?
Так! Планів на літо й особливо осінь – чимало. Тому, як модно зараз казати, – stay tuned 🙂
Які ваші подальші плани у розвитку платформи? Можливо, плануєте вихід на закордонний ринок?
Найближча ціль – зробити FÉMATCH ще зручнішим і функціональнішим: запустити внутрішню CRM, автоматизовані шаблони для роботи стилістів, розширювати партнерську мережу, ще більше допомоги у підвищенні кваліфікації та нових знань.
Сайт