«Ми не просто продаємо косметику, наша мета – довести клієнта до результату», – засновниця ROSABELLA Анжеліка Салабаш

З початком повномасштабного вторгнення більшість громадян нашої країни почали більше дізнаватись, цікавитись, купувати та популяризувати українське. Ця тенденція торкнулась усіх сфер, зокрема і бʼюті. Українським жінкам більше не потрібно думати, який якісний засіб придбати та не переплачувати, адже на українському бʼюті-ринку функціонує бренд рослинної космецевтики ROSABELLA. Якісні сировина та продукт, бездоганний сервіс та комунікація, а найголовніше – результат, який отримують клієнти.

Про шлях, труднощі, розвиток бренду, якість української косметики та вплив війни – читайте з перший уст засновниці бренду ROSABELLA Анжеліки Салабаш.

Знайомство з брендом

Як розпочався шлях ROSABELLA?

Поглиблений інтерес до косметики був зумовлений пошуками максимально дієвого рішення для себе, бо маю проблемну шкіру зі схильністю до запалень та розацеа. Через останню обставину мені не рекомендовані ретинол, агресивні кислоти та ще чимало компонентів.

У мене аналітичний склад розуму, тому я вирішила підійти до питання системно: занурилася у вивчення активних складників, косметичну хімію та фізіологію шкіри. Так я дізналася про космецевтику, корнеотерапію, фізіологічність, альтернативи ретиноїдам та кислотам, пройшла курси з кремоваріння і відкрила для себе новий світ.

Через блоги, форуми та соцмережі я познайомилася з однодумцями та помітила чіткий запит на дієві космецевтичні засоби не за всі гроші світу. Далі було багато навчань, пошук технолога для створення унікальних формул, тестування перших продуктів по моделі MVP. Потім вкладення всього, що є, в перші приміщення, склад сировини та тари, наймання перших людей в штат. Чесно кажучи, у двох словах описати цей шлях нереально.

Скажу тільки, що якби не шалена підтримка наших перших клієнтів та розширення клієнтської бази взагалі без реклами, завдяки «сарафанному радіо», то я б не здужала цей шлях. Бо опікуватися одночасно і продуктом, і сервісом, і маркетингом з продажами, коли ти молодий підприємець, – надзвичайно важко. То ж сфокусуватися на створенні продукту, що дає клієнтам потужні результати та крутий досвід, яким хочеться ділитись, було, як на мене, правильним рішенням. Можна сказати, що ROSABELLA розвивали самі клієнти, за що я їм безмежно вдячна!

На цю мить бренд має виробництво в Одесі з площею понад 150 м² та команду з 15+ людей, у нас тисячі клієнтів по Україні та за її межами, 5 липня нам буде 5 років – і це тільки початок нашого шляху.

Які труднощі довелося подолати на шляху до успішного бізнесу та які поради ви дали б собі на початку, зважаючи на досвід, який уже маєте?

Тут все як у всіх малих бізнесів, які починають без стартового капіталу: нестача часу, фінансів та компетенцій та втілення всього бажаного, невміння розставити пріоритети та адекватно оцінювати свої можливості, відсутність data-driven підходу до прийняття рішень і так далі.

Найцінніший ресурс малого бізнесу, в якому власник закриває одночасно по 5+ посад – здоров’я фізичне та ментальне.

На початку тобі треба і багато навчатися по різних аспектах: особливостям самої ніші та твого продукту, клієнтському сервісу, маркетингу, продажам, фінансовому обліку, делегуванню та управлінню командою тощо. Одночасно тримати на собі чимало операційних процесів. Тоді як найважливіша задача власника – займатися стратегічним плануванням, відстежувати тренди ринку, дивитися, куди компанія рухається загалом, аналізувати, чи втілюється та філософія та ті цінності, які ти вклав на початку, ще й регулярно апгрейдити візію. Цей helicopter view погано поєднується з операційкою, особливо якщо ти постійно занурений у неї по горло.

Яку пораду ви дали б собі на старті?

Ось саме з цього стану восьмирукого восьминога, що описала вище, виходити якнайшвидше. Яким би розумним та класним ти не був, скільки б не пройшов навчань – бути профі одночасно у всьому фізично неможливо. У добі тільки 24 години, а тобі ще треба спати, відпочивати та приділяти увагу особистому життю, родині.

Я за те, щоб не намагатися лізти на дерево, будучи рибою, і витрачати час на підсилення своїх сильних сторін, а не прокачування слабких. Все, в чому я слабка, що мені важко, нецікаво та жере енергію, я делегую – і щиро бажаю всім підприємцям піти таким шляхом!

Як ви комунікуєте з клієнтами? Як це позначається на розвитку бренду та продукту?

Наш сервіс – наша гордість! Це мій найголовніший фокус уваги, куди я не шкодую часу та енергії, одразу після продукту. Ми з командою побудували «сервіс мрії» – те, чого нам так не вистачало в інших місцях, де ми колись купували косметику.

По-перше, ще на етапі консультування перед придбанням ми виявляємо турботу про клієнтів. Ми підбираємо не окремий елемент, а систему догляду згідно з параметрами шкіри та метою клієнта. Саме ця комбінація працює на результат, допомагає уникати розчарувань та марно витрачених коштів.

По-друге, наші системи догляду застосовувати зручно і просто: кожен клієнт отримує персональний файл з розкладом застосування усіх засобів та детальним описом, що, як і коли наносити.

Всю додаткову інформацію про стан та особливості шкіри, фото або відео її поточного стану оцінює косметолог. І щоб зменшити навантаження на нашого штатного косметолога, я сама присвятила рік навчанню та підтвердженню цієї кваліфікації, нещодавно отримала диплом від школи косметології з ліцензією МОН. Я обожнюю підключатися до роботи з нашими клієнтами, це величезне джерело натхнення та інсайтів!

Додатково через деякий час після покупки ми зв’язуємося з клієнтом, щоб дізнатися, як справи, чи є якісь питання, чи відгук. Наче дрібниця, але коли я була клієнтом інших брендів, то мені такого зв’язку дуже не вистачало.

І позаяк навіть жоден найякісніший косметичний продукт не може підійти 100% людей, ми ввели програму заміни засобів, які не підійшли. Звісно, ніяких відкритих банок назад ми не приймаємо: мається на увазі, що клієнт має змогу отримати будь-який інший засіб схожої вартості безоплатно.

І хоч для підприємства це додаткові непередбачувані витрати, для втілення нашої філософії ця програма надзвичайно цінна. Бо ми не просто продаємо продукти, наша мета – довести клієнта до результату та залишити його максимально задоволеним!

Про особливості косметики Rosabella

Чи дійсно українська косметика може бути не менш дієвою, ніж закордонні аналоги?

Загалом географічне розташування виробництва чи громадянства членів команди дуже мало говорять про дієвість продукту. Говорить грамотна формула, активні компоненти з клінічно доведеною ефективністю, введенні в робочому відсотку, говорять відгуки споживачів – саме на цьому ми в ROSABELLA акцентуємо.

Тому я не можу говорити за будь-яку косметику, що виготовляється в Україні, але конкретно у випадку ROSABELLA – так, може, і наші клієнти регулярно відзначають це у відгуках.

Що не може не тішити мене як людину, яка вкладає максимум енергії в розвиток української косметичної компанії, знає все зсередини та розуміє, що наш продукт не гірший за європейські, американські чи корейські аналоги, проте має доступніші ціни внаслідок мінімізації логістичних та податкових витрат, і значно меншої долі маркетингових. І чим більше довіри та підтримки ми отримаємо, тим кращими та більш конкурентоспроможними ми будемо як на українському, так і на світовому ринку!

Як вам вдається продавати косметику за доступними цінами, хоч вона і не поступається за складом дорогим брендам? 

Вже частково почала говорити про це, тут цілий комплекс факторів.

Перш за все, виробляти в Україні значно дешевше, ніж виробляти в Європі чи Америці. У нас суттєво менші витрати на оренду приміщення, комунальні та інші супутні послуги (ремонт сантехніки, дезінсекція, дератизація та інше), доступніші розхідні матеріали, набагато менші податки, менший зарплатний фонд (ми платимо команді гідно, і все ж таки це не європейські зарплати, бо фонд формується згідно з українським ринком праці).

Конкретно у випадку ROSABELLA, дуже мало закладено на маркетинг та піар. Хоча конкретно це – палиця на два кінці, адже без впізнаваності, яка коштує грошей, складніше завоювати довіру нових клієнтів. А довіра = продажі = розвиток. Скоріш за все, чимало ваших читачів про нас і не чули, а це саме тому, що маркетинг наразі працює «на мінімалках». Більшість наших клієнтів прийшли по сарафанному радіо чи від наших партнерів.

У нас значно менші логістичні витрати, бо продукт прямо з нашого складу потрапляє до клієнта. І наш клієнт не сплачує митні збори та націнку ритейлерів по 30-40%, як це відбувається з офіційно ввезеною продукцією закордонних брендів.

Таким чином, наш клієнт оплачує перш за все те, що всередині баночки. Бо ми у ROSABELLA використовуємо ту саму сертифіковану сировину та запатентовані активні комплекси, що і закордонні бренди з ціновою політикою від 70-100 євро за одиницю продукції. У нас також створюють формули талановиті технологи, що постійно переймають закордонний досвід на онлайн та офлайн навчаннях, так само чисте виробництво, що відповідає європейському стандарту GMP – хоч це не великий завод, а скоріше «лабораторія», але процеси побудовані за такими ж принципами, якість контролюється так само прискіпливо.

Як професійна спільнота (косметологи, дерматологи, трихологи) сприймають український бренд? З ким ви співпрацюєте?

Цілком позитивно та навіть з ентузіазмом, принаймні ті, з ким я спілкуюся.

Ми не так давно почали виходити в партнерства, у нас поки немає ані окремого спеціаліста в команді, ані реклами. Більшість поточних партнерів з’явилася вже після початку війни, і це ті професіонали, з ким ми познайомилися, надали продукцію на тестування та завоювали довіру. Чимало партнерів серед колег я знайшла під час навчання на косметолога та подальших візитів на конференції і різноманітні профільні заходи.

В основному наші партнери – це приватні косметологи, дерматологи та трихологи в різних містах та містечках України, нещодавно ми також зайшли в першу мережу аптек в Одесі та плануємо розширятися саме в цьому напрямку.

У Києві нашу продукцію можна придбати в магазині лікаря-трихолога Юлії Дудій «Coma»  та в салонах краси «Color Concept». В Одесі ми представлені в мережі аптек «Анкор», зараз ведемо переговори з іншими аптечними мережами. Залюбки розглянемо нові пропозиції від спеціалістів та профільних магазинів!

Ми любимо співпрацювати не тільки по реалізації продукції, але й інформаційно. Чимало експертного контенту від лікарів можна знайти в стрічці нашого профілю Instagram, і ми постійно шукаємо нових колаборацій і в цьому напрямку.

Війна і діяльність бренду косметики

Як змінилася побудова бізнес-процесів із війною і які нові правила ви для себе сформували?

Конкретно на наші процеси війна суттєво вплинула: ми оперативно відновили роботу в середині березня, спочатку в дещо скороченому форматі, бо дехто з працівників виїхав за кордон, а потім, коли залучили нових членів команди, в повноцінному. Так, десь провисла логістика, були проблеми з постачанням, але внаслідок гарних складських запасів сировини та тари, наші клієнти майже нічого не відчули.

З болісних моментів тільки те, що доводиться частіше переглядати ціни. До війни ми робили це раз на два роки, але останній рік з його стрімким підвищенням на все, з чого складається та в що пакується наша косметика, не залишили нам шансів. Але наші клієнти знають, що в кризові моменти ми ніколи не поступаємося головним – якістю продукту та сервісом, тому спокійно сприйняли зміни.

Що ще? Більш повільні вклади в нові розробки та нові преміальні активні комплекси для них. Раніше ми все пускали в розвиток, а тепер частину зароблених коштів донатимо, частину відправляємо на розширену подушку безпеки. Та без цього в поточних умовах ніяк.

Чи змінюється бажання українців обирати та довіряти українському бренду (особливо в контексті війни)?

Так, ставлення до українських косметичних брендів стало значно кращим, це відчули і ми, і наші колеги. Якщо ще пару років тому серед споживачів частіше зустрічалися упередження щодо якості, дієвості та навіть безпечності українського косметичного продукту, то зараз кредит довіри значно підріс.

І вплив війни тут, як на мене, однозначно простежується – потужні хвилі підтримки українських брендів зачепили і українську доглядову косметику. Споживач наважився з нами познайомитися та оцінити співвідношення ціни та якості, і був приємно здивований.

Окремо радію тому, що і професійна спільнота це помічає. В останні місяці я отримую як ніколи багато повідомлень від наших партнерів-косметологів, дерматологів та трихологів про те, що клієнти питають саме про українське.

Така потужна підтримка вже стає каталізатором до розвитку та масштабування українських компаній, а це означає ще більше робочих місць, ще більше можливостей для донатів, ще кращий професійний розвиток для виробництв, їхнього продукту та сервісу. Саме те, чого ми дуже потребуємо і що піде на користь економіці всієї країни!

Розкажіть детальніше про власні благодійні ініціативи бренду.

Донатити зараз – нова гігієнічна норма, тут нема чим хизуватися. Разом із тим для мене важливо зазначити, що ми не стоїмо осторонь і робимо свій внесок, навіть бувши малим бізнесом без багатомільйонних обертів.

Вважаю, що не так важливі конкретні цифри, скільки сам факт. І все ж поділюся конкретикою: загалом за цей рік ми задонатили приблизно 300 тис. гривень і ще на більшу суму віддали продукції – для нас це суттєві кошти.

Хоча точних цифр не можу назвати, бо ми не все рахували, особливо на початку повномасштабного вторгнення. Тоді все було як в тумані: я вивела з бізнесу майже всі живі гроші і переказувала всім знайомим волонтерам, в різні фонди та знайомим знайомих, що опинилися в епіцентрі бойових дій.

А з моменту відновлення роботи в березні 2022 і понині ми вписуємося ледь не у всі благодійні ініціативи, про які дізнаємося, та додаємо свої: це і створення благодійного продукту, 100% коштів від якого раз на місяць переказуємо у «Повернись живим», і ініціатива з «підвішеною» косметикою (частину засобів купували постраждалим жінкам наші ж клієнтки, частину ми покривали від себе), і участь у великих зборах, таких як «Народний байрактар», збір на тактичне взуття для захисниць від ГО «Землячки», і різноманітні благодійні івенти, що влаштовували наші партнери та друзі бренду (салони краси, інфлюенсери тощо).

Якщо у когось є благодійні пропозиції до нас, то ми завжди відкриті. Пишіть нам на пошту або особисто мені в Instagram/Telegram @lika_salabash

Телефон: +38 (063) 35 78 080.
Ел.пошта: info@rosabella.ua
Instagram: @rosabella_ua

Сайт: rosabella.ua

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

4 українські бренди косметики, які варто додати до косметички влітку

5 найдієвіших косметичних компонентів

Навіщо пробіотики використовують у косметичних засобах?

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
morning post 1
IMG_7303
img_3595_optimized
111111111e477a7d06810e5e
завантаження.jpg11111111111
_MG_9191 (3)j
Fashionista_17 (1)
8aa1111111111
Rectangle+17insв
hijaluronnasl11111111