«Найтемніша година перед світанком»: що демонструє Україна на Бієнале Дизайну у Лондоні?

Український павільйон на Лондонській Бієнале Дизайну відображає Україну як регіон, багатий природними ресурсами та культурною спадщиною, відкритий для співпраці та колаборацій з усім дружнім світом. Експозиція демонструє, що у складних обставинах дизайн може стати інструментом для розвитку країни та її культури.

Завдяки своєму стратегічному розташуванню між Заходом та Сходом, на перетині тисячі транспортних шляхів, Україна завжди була й залишається важливим центром міжкультурних та ділових комунікацій.

Саме тут з давніх часів відбувався обмін інформацією та товарами, зароджувались сміливі колаборації та партнерства між представниками різних культур.

Експозиція Українського павільйону називається «Найтемніша година перед світанком» (The Darkest Hour is just Before Dawn) і мовою дизайну розповідає про ініціативи креативної спільноти попри кризові часи.

 

До 2022 року український дизайн розвивався нарівні зі світовими тенденціями, гармонійно вписуючи локальні особливості у глобальні дискусії. Проте з початком повномасштабної війни 24 лютого 2022 року українські дизайнери, ставлять перед собою два завдання. По-перше, вони створюють нові функціональні об’єкти там, де вони є необхідними, наприклад, в притулках, лікарнях, зруйнованих будівлях або для потреб фронту. По-друге, вони будують нові комунікації зі світом.

Зіткнувшись з дефіцитом базових ресурсів через війну, дизайнери з України хочуть продемонструвати, як змінюються принципи дизайну в кризові часи, як функціональність та раціональне використання матеріалу знову виходить на перший план. Та  навіть крізь заклеєні вікна своїх домівок під час відключення електроенергії дизайнери чітко бачать можливості для співпраці з демократичним вільним світом і можуть реалізовувати сміливі дизайнерські ідеї.

На експозиції представлені три проєкти, які були створені попри кризові для України часи.

Гобелен «Zemlia»/ Вікторія Якуша, FAINA

Через унікальний гобелен «Zemlia», створений дизайнеркою Вікторією Якушею та майстрами старовинного ремесла «ліжникарство» з Карпатських гір, Український Павільйон демонструє неперервний зв’язок кожного українця з його корінням, культурою та традиціями.

 

Об’єкти «Dnipro»/ Сергій Готвянський, Nottdesign

Дизайнер Сергій Готвянський, вивчаючи ресурсну та індустріальну потужність України, створив об’єкти, які символізують типові індустріальні будівлі, такі як водонапірна башта, градирня, резервуари для газу та зерна.

Майстри з українських виробничих студій Panoptikum Collections, llab.design, NOOM та керамічної майстерні Юрія Карпенка створили свої об’єкти, символізуючи  основні ресурси України, такі як  вугілля з Донбасу, глина зі Слов’янська, дуб  з Карпат, граніт з Катеринівського родовища, залізо з Криворізького басейну та сіль з Соледару.

Ця частина експозиції є діалогом, який показує бажання та здатність взаємодіяти, проявляючи повагу та дбайливість до нашої планети Земля.

 

 

Стілецьманіфест «Gropius Low Chair Military Edition» / Катерина Соколова, NOOM

Ще одним об’єктом експозиції є стілець маніфест «Gropius Low Chair Military Edition», створений Катериною Соколовою та командою NOOM. Він демонструє два періоди українського дизайну: до повномасштабної війни Росії проти України та після неї. Він показує, як змінилися сутність та принципи художнього дизайну в історичному контексті та як дизайн набув нових значень та функцій. Цей об’єкт, розроблений у мирний час і обтягнутий маскувальною сіткою в волонтерському центрі у Вінниці, розповідає про сучасний стан дизайн-спільноти в Україні та необхідність виготовлення захисних об’єктів та матеріалів.  Він також наголошує на необхідності залишатися об’єднаними та спрямовувати свої зусилля на створення мирних об’єктів, які роблять світ кращим.

Реалізація експозиції стала можливою завдяки підтримці Конкорд Банку, WZMH Architects та донатам української дизайн спільноти, які надали фінансову підтримку, а також компаніям NOOM, PANOPTIKUM, Ilab.design, які безоплатно виробили об’єкти «Дніпро» для павільйону.

Українська дизайн-спільнота очікує на нові зв’язки та прагне втілювати найсміливіші дизайнерські ідеї. Вона вірить, що «Найтемніша година перед світанком» – це початок нових можливостей і розквіту України.

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

Ліжникарство – традиція, яка надихає сучасні бренди

YAKUSH: знайомство з екологічним брендом декору

Для дому: українські бренди декору, які переосмислюють українські традиції

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
_MG_9191 (3)j
Fashionista_17 (1)
8aa1111111111
Rectangle+17insв
hijaluronnasl11111111
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70