Підсумки року на модному «фронті»: ініціативи українських брендів, які варто знати

Українська модна індустрія, як і будь-яка інша сфера життя, розділила своє існування на «до» та «після» 24 лютого. Фотографи, стилісти, fashion-інфлюенсери, модні глянці, моделі та українські бренди мали свій «фронт» боротьби. Вони стояли зі слізьми на очах та українськими прапорами на Milan fashion week, нагадуючи всій модній спільноті про те, що відбувається в Україні. Вони відшивають військову форму, балаклави та тактичне взуття. Вони створюють колекції, щоб привернути увагу до війни та важливих соціальних і культурних тем. Вони роблять благодійні збори та перераховують кошти на ЗСУ. Вони борються та допомагають так, як вміють саме вони.

Їх багато. Проте ми зробили добірку українських брендів, які звертаються до української культурної спадщини, до історії, актуалізують проблеми та привертають увагу спільноти. Яким був 2022 рік для української моди – читайте у матеріалі.

BEVZA ТА ХЛІБЗАВОД «КУЛИНИЧІ»

Команда бренду BEVZA здивувала всіх світлинами з території пекарні «Кулиничі». За задумом, фотосесія мала привернути увагу до глобальної продовольчої кризи та розповісти про ціну хліба з українського зерна, який потрапляє на столи людей з усього світу. І їм це вдалося, адже світлина з рум’яною випічкою та золотими прикрасами BEVZA заполонила сторіс усіх впливових людей у fashion-індустрії. Також автори ініціативи хотіли вшанувати працю людей, які забезпечують хлібом всю нашу країну. Кожен відчув цей неймовірний запах свіжого хліба з печі та шалену працю людей, яка зазвичай залишається за кадром.

До слова, хлібзавод «Кулиничі» продовжує щодня працювати попри війну на повну потужність та забезпечувати хлібом дев’ять областей України, а три хлібозаводи компанії, в Київській, Харківській та Полтавській областях, виготовляють 450 тисяч найменувань на добу.

 

SHYPELYK ТА KARHER

Луцький бренд одягу Shypelyk присвятив свою осінню колекцію українським автобусним зупинкам з мозаїкою, на яких усі «чекали когось та проводжали, запізнювались й ухвалювали важливі рішення».

«Зняли кампейн на автобусних зупинках з мозаїкою у Волинській області, де розташоване виробництво та офіс бренду. Головна місія кампейну – показати велику мистецьку цінність цих малих архітектурних форм. Помічати їх та стояти на варті їхнього збереження, бо вони є в кожному регіоні України», – зазначили Shypelyk у своєму прес-релізі.

Партнером кампанії став бренд KARHER, який допоміг відмити зупинки від дорожнього бруду та обдертих оголошень. Ініціатива також стала частиною проєкту «KARHER прибирає Україну». На сайті бренду є спеціальна форма, у якій люди можуть попросити допомоги в прибиранні свого міста/селища.  Також бренд збирає фото зупинок із мозаїкою, їхні геолокації, щоб розказати про них та зібрати всі вцілілі об’єкти на одному ресурсі. І, хтозна, а раптом через декілька років вони стануть одним із туристичних маршрутів Україною?

 

SOVA ТА UNITED24

Ювелірний Дім SOVA презентував спільну ініціативу фандрейзингової платформи UNITED24 та Групи «Метінвест». Вони створили браслети з останньої довоєнної партії з «Азовсталі». Під час втілення задуму творці керувались обмеженою кількістю самої сталі, яку неможливо поповнити, і великим накладом, адже такий браслет захочуть мати тисячі людей.

«Кожен з десяти тисяч браслетів «Азовсталь» проходить декілька етапів виробництва, які виконуються ювелірами SOVA власноруч – від шліфування, гравіювання до зав’язування паракорду, – розповідає Людмила Сова, генеральна директорка ювелірного дому SOVA. – Ми мали обмежену кількість матеріалу і прагнули якомога раціональніше використати кожен грам сталі. До того ж паракорд був обраний невипадково, адже саме таким шнурком користуються наші військові. Він витримує до 250 кілограмів і ще більше наголошує на ідеї сили в браслеті».

 

JUL ТА СИМВОЛИ КИЄВА

Символи Києва та бачення стилю жительок у прохолодній столиці. Саме ця ідея стала рушієм для створення колекції бренду одягу JUL. На думку команди бренду, саме восени кожен по-новому закохується в красу столичної природи. У своїй великій та різноманітній колекції бренд прагнув створити «ідеальний осінній гардероб». Тут є традиційний м’який трикотаж, теплі гольфи і светри, а також денім, сорочки, штани, жакети й сукні. У колекції є базовий однотонний одяг, а також речі, доповнені автентичними принтами із символами Києва. Наприклад, на джемпері зображено монумент «Батьківщина-Мати», а на футболці вишитий каштан.

СЕРГІЙ ЖАДАН ТА ETNODIM

До 31-ї річниці Незалежності України бренд традиційного одягу Etnodim запустив ініціативу спільно із Сергієм Жаданом. У межах неї письменник продекламував на відео власний вірш, який написав спеціально до свята. У ньому автор розповідає про всіх, хто через війну виїхав з України та чекає повернення додому. Поет назвав біженців «упертими равликами беззахисної Європи», які «несуть на спині свій дім і своє минуле». Команда Etnodim зрежисувала та відзняла відео, а також відкрила збір на підтримку вже чинної благодійної ініціативи Сергія Жадана.

91LAB (RITO GROUP) ТА ФОНД РОДИНИ МАРІЇ ПРИМАЧЕНКО

Бренд трикотажного одягу 91Lab (Rito Group) спільно з Фондом родини Марії Примаченко випустив капсульну колекцію, присвячену творчості народної художниці. У такий спосіб бренд закликає світову спільноту до збереження української культурної спадщини, яку розграбовує і знищує рф. Цікаво, що обличчям колекції стала правнучка мисткині – Анастасія Примаченко.

Одяг розробила дизайнерка Олена Пікуль. У колекції вона використала відомі твори Примаченко – «Звір» і «Опудало», а також інші роботи з родинного зібрання, які раніше не експонували. До добірки увійшли худі, пальто, жакет, джемпер, футболка, сукня, спідниця, балаклава, манишка, хустка та шкарпетки. «У ці дні в мені вирував внутрішній протест: загарбники не мають права чіпати ні наших людей, ні нашу історію: те, що наше, не належить більше нікому. І мені захотілося зробити колекцію за творами Марії Примаченко, щоб продовжити, посилити, проявити і прокричати: не чіпайте, це наше», – розповіла про концепцію колекції дизайнерка Олена Пікуль.

INSTAGRAM:

@bevza

@shypelyk

@sovajewels

@etnodim

@91lab_official

@jul.com.ua

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

Знову в тренді: SOVA переосмислює напівдорогоцінне каміння у новій колекції GARDEN

Історія українського бренду JUL

Волелюбність українських жінок в новій колекції KALYNA від SOVA

SHYPELYK зняли кампейн на автобусних зупинках у колаборації з KARCHER

Мастхев кожного українця: 7 брендів, які створюють етнічний одяг

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
_MG_9191 (3)j
Fashionista_17 (1)
8aa1111111111
Rectangle+17insв
hijaluronnasl11111111
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70