Сучасне гутництво: інтервʼю із засновницею бренду Yakush – Марією Якуш

Як сьогодні зберігати й розвивати традиційну культуру? У чому полягає складність роботи з гутним склом і де шукати майстрів? Як створювати нові колаборації, які відповідатимуть цінностям бренду? Відповіді на ці та інші запитання ми дізнавалися у засновниці бренду Yakush – Марії Якуш, яка демонструє світові мистецтво й можливості гутного скла.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: YAKUSH: знайомство з екологічним брендом декору

Ваші батько та дід займались різьбленням дерева та створенням декорацій і меблів. Чому ви пішли не за їх прикладом, а обрали виготовлення виробів з гутного скла?

Так, вони займалися різьбленням по дереву, але це ніколи не було їхньою професією, це було хобі. Я зростала в сім’ї викладачів, але батько і дід мені давали гарний приклад: ти можеш робити все, що хочеш, якщо тобі подобається. Просто так, для душі.

Тому я могла б займатися чим завгодно, і бренд Yakush уже не обмежується лише склом, і я думаю, що це тільки початок. Просто в моєму випадку, моя професія збіглася з моїм хобі. Тому нескромно вважаю себе дуже щасливою людиною.

Які труднощі виникають під час роботи з гутним склом? Адже це дуже вузькоспеціалізований напрямок, який стає дедалі рідкіснішим. Як вдається зберегти цю культуру?

Основна складність у тому, як ви сказали, що це дуже вузькоспрямована робота, яка стає дедалі рідкіснішою.

В Україні залишилося всього кілька майстрів і одне виробництво, яке займається художнім склом, і наше завдання робити так, щоб воно працювало. Для цього ми котрий рік намагаємося виходити на міжнародний ринок, відвідуємо різні виставки, розповідаємо про гутне скло світу.

Ви стверджуєте, що для вас важлива подача страв та вигляд посуду. Чи можна побачити ваші вироби у закладах? Як обираєте партнерів для співпраці?

Бренд Yakush зародився з мого попереднього бізнесу – ресторанного консалтингу. Тоді, у 2016 році, в київських ресторанах було мало цікавого посуду, загалом, було дуже мало майстрів, які щось створювали для HoReCa. Я романтично уявляла, що зараз ми заповнимо всі ресторани своїм посудом, але не врахувала багато моментів і перший та найважливіший – це ціна.

Для ресторанів дуже важливо мати прийнятну ціну, бо щодня в закладах б’ється велика кількість посуду. У нашому ж випадку, ми створюємо дизайнерський продукт ручної роботи, який не може коштувати дешево. Але я рада, що іноді все ж таки наші келихи можна зустріти в закладах.

Наприклад, з нашої нещодавньої колаби з Barta келихи Blossom Coupe можна знайти в київському барі HRAM і в KISA bar, у львівському 88 bar. Також нещодавно ми створювали келихи для мюнхенського салону краси.

У вас вийшла колаборація з Poetry Home. Як зійшлись у цьому рішенні та чи можна чекати надалі нові колаборації?

Кілька років тому ми зустрілися на виставці Maison Objet у Парижі, познайомилися і подумали, що непогано було б щось придумати разом.

Будь-яка колаборація – довгий і складний процес. З Poetry над розробкою нашої колаборації ми почали працювати рік тому.

Весь рік ми займалися пошуком і створенням ідеальних форм, а після Poetry розробляли аромати, тестували упаковку і мільйон інших деталей, які непомітні покупцеві, але вони є. Я дуже пишаюся цією роботою і колаборацією та щаслива мати таких партнерів як Poetry Home.

Звісно, ми плануємо колаборації, і не одну. Буквально вчора вийшла наша колаборація з шоколадом Sisters A. Chocolate, вони створили шоколад з бджолиним пилком. Дівчата надихалися нашою вазою Pollen. Всі гроші з проданого шоколаду передаємо БФ «Волинь». І попереду Yakush готує багато цікавих співробітництв з українськими брендами й не тільки.

У вас представлені різні колекції з гутного скла, чи є серед них улюблена колекція та як приходить натхнення створення нових?

Я сміюся, що всі наші предмети – це мої діти. І в цьому є тільки частка жарту, тому що кожна колекція проходить довгий шлях від ідеї до реалізації, який ти проживаєш разом із цим виробом. Дуже складно вибрати якусь одну.

Навіть, якщо якісь предмети або колекції продаються гірше, або ж взагалі не знаходять відгук від аудиторії, я не перестаю їх любити менше.

Мене надихає все навколо, починаючи від природних форм і явищ, закінчуючи історією та людьми. Мені здається, якщо ти творча людина — твоя суперсила знайти натхнення у звичайнісіньких (здавалося б) речах.

Як ваше нове пакування на основі міцелію відображає цінності бренду та як прийшли до такого рішення?

У нас у виробництві гутного скла використовується ресайкл, тобто осколки, які збереглися з нефункціонуючих виробництв або наші власні (брак, бій). Плюс скло саме по собі – дуже екологічний матеріал, воно підлягає переплавленню, обробляється за високих температур і є безпечним для здоров’я людини. Тому перехід до такої упаковки був дуже логічним для нас.

Про міцелій мені розповіла моя подруга та колега Тетяна Красутська, власниця бренду ZEMNA. Після тієї самої виставки Maison Objet ми спостерігали величезну кількість пластику, бульбашки на стендах в учасників, і це мало жахливий вигляд. Тому що масштаб виставки неосяжний і якщо уявити, скільки кілометрів пластику залишає після себе такий захід…

Зараз ми тільки почали плавний перехід до цього матеріалу, тестуємо його на різних формах, вчимося з ним працювати, але вже можу сказати, що це дуже класне відчуття: запаковувати предмети YAKUSH у щось живе і суперекологічне. І думати про те, що ти не залишаєш після себе нічого, що шкодило б нашій планеті.

ПОПУЛЯРНЕ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
0ab69c0be7111
 4
7вишні111
IMG_1567111
1 адвенти-1
HOUSE of GUCCI
photo_2024-11-28_12-16-51
1 ч пт
55e99f75faa1bafe9a11111111
unname