HVÓYA – український бренд взуття та сумок, де лаконічність та гармонія ліній поєднують модерн та жіночність у єдину концепцію. Це проєкт-трансформація шоу-руму Nameli, який заснувала Марія Сіміч-Моїсеєнко. Як концепт-стор перетворився на унікальний український бренд, взуття якого потрапило на обкладинку американського Vogue – розповідаємо у матеріалі.
УСЕ ПОЧАЛОСЬ З БОСОНІЖОК
Власниця концепт-стору українських брендів взуття та сумок Марія Сіміч-Моїсеєнко захотіла створювати речі власного бренду. Спочатку вона запустила першу модель як експеримент, але перша пара прийшла не в дуже гарному вигляді. Проте згодом власниця отримала саме те, що хотіла – перші босоніжки HVÓYA. Вони були ідеальними у всьому: акуратно вирізана устілка, прострочена вклеєна бирка, нога міцно фіксувалася, а не вилітала зі швидкістю світла.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ВЗУТТЯ
Марія намагається робити таке взуття, яке не буде зобов’язувати чи обтяжувати, тому що дівчата дуже активні. Справді, щоранку потрібно швидко зібратися, часу подумати – дуже мало. Взуття обов’язково має бути зручним, м’яким усередині. Бренд виготовляє взуття переважно на низьких підборах – десь 6 сантиметрів. «Я завжди орієнтуюся по собі, бо дуже багато ходжу. Коли перевзуваєшся з кросівок у щось на підборах – ти не повинна відчувати різкий перехід, а ноги не мають під вечір «відвалюватися», поки ти проклинаєш бренд взуття. Я не хочу, щоб мої покупці так думали про нас, тому зручність і комфорт – насамперед», – зазначає Марія.
Зручність та комфорт – пріоритети у роботі бренду, який, окрім взуття, створює лаконічні колекції сумок. Дизайнерка любить працювати з м’якою шкірою, а ті самі балетки навіть порівнює з чешками. На сайті бренду зазначено: «У HVÓYA ми намагаємося об’єднати комфорт і жіночність у єдине ціле в контексті тих умов, які диктує сучасність. Світ вимагає від жінки бути швидкою, активною, мобільною. І ми підкоряємося йому – просто робимо зручне взуття й сумки. У своїх колекціях ми культивуємо чистоту ліній і лаконізм. Геометрію форм і пропорцій. Увагу до матеріалів і деталей. А найкращі італійські шкіри й велюри дають нам можливість створювати речі, які хочеться носити».
У колекціях бренду також можна побачити взуття на підборах, але це підбори, на яких можна не просто гарно стояти. Нерідко саме вони стають центром уваги в тій чи тій парі. Саме за допомогою них бренд втілює ідею легкої, невигадливої, самобутньої «нової фемінності».
ВЗУТТЯ З ОБКЛАДИНКИ VOGUE
Обкладинка американського Vogue, яку прикрасила перша леді України Олена Зеленська, викликала чимало обговорень у світовому медіапросторі. Ба більше, вона дала поштовх для флешмобу, де жінки з будь-якої точки світу підтримали першу леді, сидячи, як їм хочеться. Про концепцію світлин, їхню глибину та декорації можна говорити довго, проте нашу увагу приковує саме взуття. Стримані та стильні чорні балетки підібрала стилістка Юлія Пеліпас.
Ballerinas Di – символічна назва простих та лаконічних балеток, що відсилає ще й до образу принцеси Діани. Ця відважна жінка також не боялася йти проти громадської думки, вірила у свої ідеали та принципи. Принцеса носила балетки у будь-яких життєвих ситуаціях, демонструючи, що витонченість та елегантність не залежить від висоти підборів. В українських жінок сьогодні любов до подібних моделей має інші причини: ми не знаємо, куди нам потрібно буде бігти за хвилину. Саме тому українки обирають зручне, практичне, комфортне та найголовніше – стильне взуття.
В’ЯЗАНІ. ПОВ’ЯЗАНІ
Попри свій потяг до лаконічності та естетики 1990-х, у HVÓYA не забувають про українську спадщину та демонструють, як стильно її можна переосмислити. У серпні бренд HVÓYA випустив колекцію в’язаного взуття Vyazani. Povyazani. Як зазначають менеджери бренду, дроп присвячений українській ідентичності й силі. Адже зараз життя кожного українця, як нитка, може обірватися будь-якої миті, але наші нитки міцні. У колекції дві моделі взуття: Merezhyvni – мереживні балетки кроше, та Lychaky – конопляні «личаки» з керамічними птахами ручної роботи.
Майстри не просто використовували окремі декоративні прийоми, а створили повністю в’язане взуття, яке відсилає до українських традицій плетіння. «Створення колекції розпочалося ще до повномасштабного вторгнення, тож вона про мир і мирне життя. Про нас українців, таких працьовитих, талановитих та гарних. Крізь часи – про спадок і ремесло, про талант і дар. Про нас нових, коли тепер є розуміння, що життя, як нитка, може обірватись у будь-яку мить. Наші ж нитки – міцні», – зазначає власниця бренду Марія.
Колір взуття та пряжа виготовлені з натуральних матеріалів: льон, конопля й бавовна природних відтінків. Верх обох пар відв’язується вручну спеціальним інструментом, маленьким гачком, далі ж пара прямує до взуттєвого цеху Hvoya на завершення виробництва. Загалом на кожну з моделей майстрині й майстри витрачають близько 25 годин ручної праці.
Instagram: @hvoya.kyiv
Сайт: hvoya.ua
МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:
«Інтегруємо код нації у повсякденний одяг»: історія молодого бренду BUGERI