GUNIA: історія бренду

Як поєднати традиційне українське ремесло з сучасним виробництвом? Для цього варто подивитися на продукцію від бренду GUNIA: коштовні керамічні предмети ручного розпису, ексклюзивні хустини, прикрашені графічними принтами, коштовності з ретро-естетикою та свічки з соєвого воску. Вміння створювати виняткові речі на основі традиційних етнічних культур за декілька років зробили проєкт популярним далеко за межами України. Розповідаємо як команді GUNIA вдалося досягнути такого успіху.

ЗАСНОВНИЦІ БРЕНДУ

«Мами» GUNIA – Наталя Каменська та Марія Гаврилюк не є випадковими людьми у модній індустрії. До цього, Наталя встигла побути співзасновницею і дизайнеркою українського fashion-бренду Lake studio (раніше kamenskakononova). Марія була на посаді артдиректорки у Lake studio та займалася фешн-ілюструванням. У 2017 році у Наталі та Марії виникла ідея створити спільний проєкт, який не був би схожим на попередні роботи. Вони зібрали групу однодумців та на волонтерських засадах співпрацювали з Центром народної культури «Музей Івана Гончара», організовували експедиції для дослідження артизанальних технік і пошуку майстрів.

ПОХОДЖЕННЯ НАЗВИ

Першим спільним результатом стало створення шуб, які мають назву «гуня». Це автентичне гуцульське вбрання, яке переважно носили вівчарі. Шуби-гуні є верхнім одягом, який виготовляють із довгого ворсу кошлатого саморобного сукна із «фальшивими» рукавами, що накидався на плечі. Саме завдяки цій речі у проєкту з’явилася транслітерована назва – GUNIA.

ЕВОЛЮЦІЯ БРЕНДУ

У 2018 році у GUNIA з’явилася перша лінійка хустин. Вони були виготовлені з шовку та оздоблені орнаментами, які почерпнули з архіву Музею Івана Гончара, де зберігаються українські рушники з унікальною вишивкою 18 століття. Вже за рік, у 2019, проєкт Gunia офіційно заявив про себе як про бренд і презентував дебютну колекцію з виробами із кераміки, гутного скла та хусток. Презентація відбувалася у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва. Скляні вироби були прикрашені обличчями ангелів і святих, натхненні буковинськими іконами. Свічники з гутного скла були оздоблені кольоровими птахами. Згодом бренд презентував великодню лінійку. Після першого успіху, команда започаткувала власне виробництво, запустила керамічну майстерню та розширила команду.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Найтрендовіші шовкові хустини від українських брендів, які стануть мастхевом вашого гардеробу

«МИ НІЧОГО НЕ ЗНАЛИ»

В інтерв’ю Marie Claire Ukraine Наталя зізналася, що на початку шляху GUNIA, дівчата були необізнані з українською культурою. «Ми взагалі нічого не знали про українську культуру, повірте. Виявляється, існують різні види вишивки хрестиком і в кожному регіоні свої техніки. Раніше дівчину з Полтави та дівчину з Чернігова обов’язково відрізнили б за одягом. Насправді шаровари запорізьких козаків ніколи не були червоними, як ми думали. Це було нав’язано за радянського союзу, бо тоді хотіли знищити ідентичність і показати, що шаровари – це щось пролетарське. Квітковий орнамент, який ми часто бачимо на сорочках, що продаються на Андріївському узвозі, з’явився лише на початку XX ст. Це брокарівська вишивка. Її до російської імперії привіз парфумер Генріх Брокар – він доставляв мило з Європи в пакуванні з квітковим візерунком, який привласнили й перенесли у вишивку. Його просто та швидко вишивати. Сорочку з таким візерунком можна було вишити за тиждень, тоді як традиційна створювалася три-чотири місяці. Нам усе це піднесли як нашу спадщину, ніби хотіли стерти історію». Нині у засновниць є достатньо знань, вони знаходяться у постійному контакті з етнографами, музейниками та дослідниками української культури.

ФІЛОСОФІЯ ТА МІСІЯ БРЕНДУ

У своєму дизайні GUNIA інтерпретує естетику різних епох та опікується відродженням та розвитком традиційних ремесел. Всі речі є унікальним дизайнерським продуктом, що містять сучасний погляд на основі давніх ремесел. Засновниці вважають своєю місією привернення уваги молоді та навчання її технікам, які, на жаль, через малий попит на ринку поступово зникають. Серед них: виробництво гутного скла, створення карпатських шуб-гунь, лозоплетіння, плетіння поясів-запасок, ручне керамічне виробництво та розпис, ручні техніки обробки тканин, ювелірне мистецтво та плетіння килимів.

«АТЛАНТИ»

Після повномасштабного вторгнення росії у бренду вийшла колекція «Атланти», яку присвячено київській архітектурі, що перебуває під загрозою знищення. Назва не є випадковою, а натхненна фігурами Атлантів, що є скульптурною композицією історичного будинку Козеровських. Будівля знаходиться у Києві та була побудована за проєктом українського архітектора Ігнатія Ледоховського. Архітектор є представником київської школи модерну.

Серед виробів у колекції представлені сережки-голови Атлантів у різному виконанні з позолотою, брошки, вази-голови з гутного скла у трьох кольорах, а також шовкові хустки. За словами засновниць бренду, колекція «Атланти» є однією з найскладніших з точку зору розробки виробів та технологій. Для її створення запросили скульпторів для пізнання всіх тонкощів роботи з цим видом мистецтва.

«В умовах війни українська культура виявилась тим Атлантом, який підтримує єдність всієї країни. Нова колекція – це роздуми про існування української культури під час війни, про важливість її захисту, а також про віднайдення та збереження зв’язку між культурними символами та загальнонаціональною ідеєю», – так описують нову колекцію у соцмережах бренду.

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ: 

THIS IS TOTÉ: історія бренду

Історія українського бренду JUL

Walking sleepwear: історія українського бренду Sleeper

THIS IS CHER’17: все про мережу магазинів української інфлюенсерки Тетяни Парфільєвої

This is Katsurina: все про еволюцію бренду

ОПУБЛІКУЙТЕ КОМЕНТАР