«Відродження забутих національних цінностей у формі сучасних яскравих прикрас»: формула бренду Dukachi Jewelry

Прикраси ще здавна мали особливе місце в українських жінок. Відомо, що ще з Х століття були зафіксовані перші писемні згадки про нагрудні прикраси наших предків. І вони мали не лише естетичне, а й сакральне значення, зокрема виконували функції своєрідних оберегів.

Наша модна та ювелірна індустрії всіляко надихаються образами давніх часів, переосмислюють по-новому культурні коди та формулюють нові сенси. Одними з трендсеттерів у виготовленні ювелірних прикрас, що натхненні культурною спадщиною, є Dukachi Jewelry. І саме про них ми розповімо більше у матеріалі.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Dukachі представляють новий дроп, натхненний українською культурою

Сестринська історія

Засновницями бренду є сестри Анна та Єлизавета, які ще з дитинства мали тонке естетичне відчуття світу і проявляли інтерес до красивого. Дівчата зізнавались, що ще дітьми любили в’язати добре відомі кожному «браслети дружби» з ниток, а також створювали каблучки з пластикових намистинок. Відтак, невинні дитячі забавки переросли у дещо більше – у професію, яка стала головною діяльністю сестер, а також у створення власного бренду – Dukachi.

Культурна інтерпретація

Концепцією бренду стала культурна інтерпретація. Команда використовує техніки ручної роботи та креативний підхід до дизайну, відтак створює унікальні прикраси, які несуть у собі символи культурної спадщини.

«Наші вироби в етнічному стилі – це переосмислення традиційних елементів українського побуту, відродження забутих національних цінностей у формі сучасних яскравих прикрас», – так Анна і Єлизавета пояснювали власний підхід до творчості.

Бренд заснував власне виробництво в Києві. Особливостями у виробництві є використання складних технік емалі, а також лабораторного і натурального дорогоцінного каміння.

Перша колекція та особливості брендингу

Ювелірний дебют дівчат відбувся у 2021 році. І, виходячи з назви бренду, провідною темою першої колекції стала старовинна прикраса – дукач.

Колекція «Дукач» складається з чокера, браслета та сережок, що натхненні старовинними формами українських прикрас. Вона стала інтерпретацією банта з традиційного намиста дукачів, популярного в Україні протягом XVIII і XIX століть. У давнину дукачі були прикрашені камінням, бісером, а закріплювались на шпильку. Прикраса була символом достатку та вишуканості жінок.

Команда відтворила елементи старовинної прикраси завдяки прямокутній формі ланок чокера та браслета, взявши за основу класичний дизайн. І у результаті отримали сучасні прикраси, які мають історичне підґрунтя.

Важливість культурної інтерпретації можна помітити й у деталях брендингу. Логотип Dukachi натхненний старовинним письмом України XVII-XVIII століття. Стилістика логотипу інтерпретує на сучасний лад листування козацької старшини української держави Війська Запорізького. Команда відзначила, що «зухвалий розчерк літери «К» нагадує рух козацької шаблі і надає логотипу особливої сили історичного значення».

Інші джерела натхнення

Крім старовинних прикрас, у бренду зчитується відчутний вплив української вишивки. Зокрема, вона стала тематикою колекції Bloom. Ювеліри перенесли на дорогоцінний метал традиційні рушникові візерунки. Зокрема, каблучки з колекції мають унікальний рослинний візерунок дубового листочка з української вишивки. Символ життєвої сили і непереможності.

А у колекції «Есмеральда» бренд звернувся до народних мотивів, символів традиційних українських писанок.

Ляльки-мотанки

Новим етапом у діяльності бренду, який вивів їх на новий рівень та зробив упізнаваним, стало створення колекцій прикрас «Ляльки-мотанки». Цей дроп був натхненний Трипільською культурою і його центральною прикрасою стала підвіска з трипільською лялькою-мотанкою.

«Прикраса трипільська лялька-мотанка увібрала в себе дві культури: трипільську і традиційну українську. Її основа – вузликова лялька-мотанка, поширена в Наддніпрянщині. Ця народна іграшка зберігала в собі образну і пластичну пам’ять про далекі культури, що здавна жили на нашій землі. Ляльки-мотанки мали сакральне значення у українців: уособлюючи душу народу, вони увібрали в себе всю любов поколінь і були невід’ємним атрибутом стародавньої української родини», – зазначили у бренду.

Після цього арсенал ляльок-мотанок почав лише поповнюватися новими екземплярами. Наступною стала прикраса лялька-мотанка «Веснянка». Прототипом прикраси стали традиційні солом’яні ляльки обрядового значення, що виготовлялись з соломи, трави, кукурудзи, очерету. Підвіска складається з 16 деталей, кожна із яких з’єднується вручну.

Згодом бренд презентував ляльку-мотанку «Перлинка». Вона інтерпретує українські традиційні ляльки з Середньої Надніпрянщини у формі ювелірного виробу. Ця лялька відноситься до іконографічного типу, про що свідчить хрест на обличчі, інкрустований етичними, вирощеними діамантами. Голова ляльки зображена у формі перлинки, а форма тіла повторює класичну мотанку, яка виготовлялась вузловим методом.

А вже минулої осені Dukachi були представлені на Тижні моди в Мілані, де презентували 8 нових кольорів підвісок ляльок з емалі. Команда зізналася, що модель цієї прикраси стала однією з найскладніших ювелірних робіт у їхній практиці.

Останньою колекцією бренду став дроп «Едельвейс», присвячена легендарній квітці, що росте на вершинах українських Карпат. Колекція стала продовженням переосмислення української культурної спадщини, що лежить в основі ДНК бренду. Занесена до Червоної книги України та оповита легендами й магічними значеннями, квітка завжди вважалась символом мужності.

Популярність

Такий підхід до виробництва й унікальність прикрас не могли бути непоміченими. Відтак, ювелірні вироби бренду можна побачити на багатьох українських знаменитостях, зокрема, сет прикрас довершив один з образів фронтвумен гурту HARDKISS – Юлії Саніної на «Євробаченні».

Полюбляє прикраси бренду й наша Перша леді. Олена Зеленська вже неодноразово обирала Dukachi для своїх іноземних візитів.

Instagram: @dukachi.jewelry

Сайт: dukachi.com

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

Найголовніші тренди у прикрасах на 2024 рік – розповідає стилістка

«Прикраси DARIANI здійснюють мрію кожної дівчини», – Дарія Наконечна

Новий вектор творчості: сила та елегантність у ювелірній колекції прикрас Motrych Studio

Guzema Foundation та бренд ZORI випустили благодійну прикрасу

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70
bzqOfaWH7lafLruLlgg6o8zi11111111111
Merezhyvni red5
_MG_1976
_MG_9191 (3)j
How to sleep (6)1111111111