«Переосмислити класику так, щоб кожен отримав шанс на самовираження через костюм». Інтерв’ю із засновниками Andreas Moskin

Тема чоловічої моди в Україні для багатьох досі залишається нерозкритою. Для багатьох вона досі сприймається у двох полярних напрямках: або streetwear, або класика. Однак протягом останніх років у нас розвивається новий вектор – чоловічий одяг, а зокрема костюми преміумкласу. І бренд Andreas Moskin нині є одним з лідерів розвитку цього напрямку. Редакція Space mag. поспілкувалася із засновниками бренду – Андрієм Моськіним та Андреасом Білоусом, аби дізнатися більше про те, як функціонує чоловіча мода в Україні та як їм вдалося досягнути таких значних успіхів зі старту діяльності.

Відомо, що ви розпочали шлях бренду тоді, коли самі зрозуміли потребу у стильних чоловічих костюмах преміумкласу. Чи не було остраху, що ця ніша може не «зайти», як вам вдалося знайти свою авдиторію?

Тоді, у 2017 році, коли бренд робив перші кроки, ми були дуже натхненні, тому від самого ранку й до пізнього вечора були занурені в роботу бренду. Це може здаватися надто пафосною фразою, проте бренд став, по суті, нашим життям. Ми були і дірект-менеджерами, і контент-менеджерами, і менеджерами з партнерства, і маркетологами, і вантажниками. Ми були всім на світі – вибирали, погоджували, комунікували, домовлялися, не відчуваючи втоми. Втім, таке велике натхнення, неодмінно пов’язане з певним острахом, і це нормально. Невідомість завжди бентежить, навіть якщо ви дуже впевнені у результаті. Ми ставили собі питання: «Для чого ми це робимо, для чого вкладаємо такі великі гроші й особистий ресурс?». Але на той час ми ще були в івент-індустрії й розуміли, що коли в нас не вийде, то просто будемо мати багато костюмів для продовження роботи в івентах. Тобто ми, як і будь-які молоді бізнесмени, хвилювалися насамперед через ризики, пов’язані із веденням бізнесу в принципі, проте у нас не було сумніву, що ми хочемо працювати у преміумсегменті. Річ у тому, що нам дуже близькі принципи роботи цієї ніші та крім цього, ми завжди розуміли, що тут знаходиться найбільш якісна цільова аудиторія. Це платоспроможні люди, які цінують оригінальність та готові за неї платити відповідну ціну. До того ж преміумсегмент – це завжди менша конкуренція. Втім найголовніше те, що тут закладено шалений потенціал свободи, адже ми робимо те, що подобається насамперед нам та спільноті наших клієнтів, чиї цінності нам резонують. Це можливість насправді творити, а не йти за масовим смаком і трендами. Звісно, нічого поганого у масовому смаку та трендах немає, однак завжди було усвідомлення, що це не наш шлях.

Andreas Moskin здобув свою першу аудиторію дуже органічно. У перший рік роботи бренду ми ще частково працювали в івент-індустрії. Це допомогло популяризувати бренд на початку, адже багато клієнтів, які замовляли в нас події, автоматично ставали клієнтами бренду Andreas Moskin. Власне, тому й вирішили дати бренду саме таку назву, адже саме ім’я засновників вже, по суті, було рекламою. Були й інші випадки. Спочатку чоловіки приходили в бутик щось купувати, а вже потім, ближче познайомившись із брендом, ставали нашими клієнтами в івент-індустрії. Власне, робота у сфері івентів допомогла налагодити зв’язки з українськими зірками та інфлюенсерами через знайомих, друзів та партнерів. Фактично ми постійно моніторили, хто і коли приїжджає до Львова, щоб запросити до бутика, познайомити із брендом, відзняти контент. Так, Andreas Moskin став чи не першим чоловічим брендом у преміумсегменті, який одягнув більшість українських зірок та інфлюенсерів першої величини. Клієнти почали асоціювати Andreas Moskin як бренд, в якому одягаються зірки. До того ж команда активно працювала із соціальними мережами. На той час небагато брендів активно розвивали свій Інстаграм, натомість ми постили у мережі кожного дня й кожного тижня проводили прямі ефір.

Які бренди надихають вас? Чи, можливо, це окремі постаті в модній індустрії?

Дуже надихає бренд Brunello Cucinelli, його естетика, візуальна мова та загалом цінності бренду. З точки зору сторітелінгу та емоцій дуже цікавий бренд JACQUEMUS, також варта уваги їхня сміливість у комунікації з аудиторією. Їхні креативи – це самодостатня мистецька практика.

Чи можете ви назвати себе трендсетерами чоловічої моди в Україні?

Ми ніколи не мали амбіцій стати трендсетерами чоловічої моди в Україні. Саме поняття тренду не дуже близьке, більше того, у деяких випадках ми йшли всупереч трендам. Адже коли ти робиш те, що подобається насамперед тобі й людям, що сповідують спільні з тобою цінності, то не завжди попадаєш у «течію». І, власне, тут є потенціал для створення нових трендів, адже кожен тренд був колись чимось автентичним та неповторним. Отож виходить так, що Andreas Moskin не переймається трендами, проте мимоволі задає їх в чоловічій частині українського fashion-ландшафту.

До того як ми зайшли в індустрію у 2018 році, вітчизняна чоловіча мода (зокрема класика) була доволі консервативна й навіть антиурбаністична: якщо вам був потрібен класичний костюм, то все, що ви могли знайти – це переважно три-чотири темні кольори (синій, чорний, сірий) одного і того ж крою, які ви одягнете винятково на події. Отож ми насамперед почали працювати із небанальними відтінками, цікавими фактурами та інноваційними лекалами, які для української моди тоді могли здаватися навіть авангардними. Зараз усе змінилося в кращу сторону і ми цьому дуже раді. Українські бренди класичного чоловічого одягу дедалі частіше працюють із незвичайними кольорами та лекалами. Так, зараз ми почали робити кутюрні колекції із неокласичними костюмами і впевнені, що цей крок також «розхитає» індустрію. Дуже приємно спостерігати за синергією українських брендів, адже, попри винятково економічну конкуренцію, ми всі дбаємо про розвиток емблеми «Made in Ukraine».

У святковій колекції ви прагнули позбутися уявлення про монотонний одяг чоловіка. Колекція вийшла сміливою та екстравагантною. Чи будемо ми бачити таке нове звучання бренду частіше? Чого чекати від ваших нових колекцій?

Ми дуже довго готувалися до цього релізу і, відверто кажучи, довгий час нас переслідували сумніви, чи варто в часі війни створювати подібні речі. Це взагалі дискусія й частина більшого дискурсу про те, що робити із мистецькими практиками у воєнний час. Врешті-решт, ми зрозуміли, що кращого часу може і не бути, що українська модна індустрія повинна розвиватися, попри все, що кутюр під час війни – це також частково про сміливість. Сьогодні для українців усі це тези можуть бути очевидними (або не надто), проте нам куди важливіше, що нова колекція стала потужним «сигналом» для міжнародної аудиторії. Ми працюємо, ми здатні робити красу, ми вільні. І ми дуже щасливі, що наші «сигнали» були почуті. Колекція отримала, без перебільшень, тисячу компліментів як від клієнтів, так і від речників індустрії. Чи не щодня приходять запити від інфлюенсерів, які хочуть наші речі на події найвищого рангу. Так, аудиторія вже могла бачити наше вбрання на Paris Fashion Week, а зараз ми готуємося до показу в рамках Тижня Моди в Лондоні.

Це правда, що ми хотіли позбутися монотонності традиційного Black Tie, проте ближчі поціновувачі бренду знають, що це наше універсальне завдання – переосмислити класику так, щоб кожен отримав шанс на самовираження через костюм. Однак, разом із тим, це не означає, що ми відкидаємо канон. У наших колекціях чоловік завжди знайде чорний класичний костюм, який підкреслить його статечність та повагу до традиції. З іншого боку, ми хочемо, щоб чоловіки, яким важить креатив, екстравагантність та, можливо, навіть деконструктивізм, могли знайти себе в нашому одязі. Насправді ми поступово йшли до цього розмаїття у класиці, однак зараз це вже точно частина нашої ДНК. Тож у майбутньому в Andreas Moskin буде дедалі більше сміливих та екстравагантних речей, поруч із традиційними колекціями.

Як ви прийшли у партнерство в бренді? Ви завжди маєте спільне бачення? Як вирішуєте непорозуміння?

До того як почати Andreas Moskin, ми багато років працювали в івент-індустрії і за цей час встигли добре зрозуміти один одного й шукати компроміси. Тому до спільного бренду ми прийшли вже підготовленими. Переважно у нас спільне бачення, та, очевидно, бувають моменти полеміки і ми не можемо дійти згоди відразу. Це цілком нормальне явище і навіть корисне, коли говорити про якусь діалектику розвитку. Власне, ми емоційні люди, і коли трапляються непорозуміння, то вони переважно стосуються емоційного «бачення».

Утім, попри те, що ми працюємо в креативній індустрії, ми насамперед бізнесмени, чиє завдання – діяти раціонально та працювати на загальну вигоду компанії. Відтак, коли маємо справу із будь-яким суперечливим питанням, то прекрасно розуміємо, що тут не можна приймати рішення швидко та емоційно. Ми відкладаємо це питання, даємо собі час на аналіз та якісне представлення свого бачення, заснованого на конкретних цифрах та фактах, за потреби ми навіть залучаємо сторонній аудит. І зрештою приходимо до максимально вигідного рішення для компанії. Але разом з тим, не можемо сказати, що всі наші результати – винятково раціональні. Наприклад, робити кутюрні моделі у часі війни для багатьох може здатися нераціональним рішенням, проте це було наше глибоке внутрішнє бажання, до якого спонукали наші особисті цінності та цінності бренду: сміливість, самовдосконалення, повага до індивідуальності.

Які особисті якості ви вкладаєте в свою роботу?

Власне, ми завжди намагалися передати бренду свої особисті якості, особливо авантюризм та рішучість. І нам цікаві люди, які, можливо, ще не знають як зробити, але точно знають, що зроблять. Саме таких людей ми шукаємо. Без цих якостей, можливо, і не відбувся б Andreas Moskin чи інші наші проєкти, такі як: івент-агенція, журнал ICAN чи фабрика Andreas Moskin. Крім того, ми передаємо бренду власний ідеалізм. На перший погляд, бізнес – це максимально прагматична сфера, проте ми переконані, що великі речі ніколи не робляться без щирого непідробного внутрішнього полум’я. Ми щасливі, що зараз нам вдалося зібрати команду, яка резонує із нашим якостями та цінностями. Це дуже важливо та особливо це проявилося із початком повномасштабного вторгнення. Війна насправді показала, хто в команді слідує нашим цінностям, а хто переслідував свої власні інтереси й дуже швидко покинув компанію. Так залишилися ті найсправжніші, адже в цьому житті є щось більше, ніж гроші. Заробити гроші завжди можна. Але їх треба заробити разом і в моменти, коли вони заробляються легко, і в моменти, коли вони заробляються важко.

Кого зі знаменитостей ви прагнете побачити у вашому костюмі?

Девід Бекхем, Бенедикт Камбербетч, Тімоті Шаламе, Джаред Лето, Бред Пітт та інші.

У 2024 році бренд Andreas Moskin…

№1 у преміум-сегменті усього чоловічого одягу в Україні!

Instagram: @andreasmoskin_official

Сайт: andreasmoskin.com

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

Бренд Katsurina вперше представив чоловічий пуховик

«Usual + you»: унісекс дроп до Дня закоханих

З чоловічого гардероба: як стилізувати трендову краватку в осінні образи?

Українські бренди чоловічого одягу, на які варто звернути увагу