«За час війни ми виросли найбільше, позаяк зник страх перед ризиком і хотілось робити так, як відчуваю», – засновниця бренду Usual Діана Токарчук

«О ви теж з Луцька?», – запитувало багато постійних клієнтів бренду базового одягу з серця Волині. Адже побачивши місце відправлення посилки, дивувались, що у Луцьку протягом років працюють талановиті люди та створюють якісний продукт. Впевнені, ви точно знайомі з брендом Usual.

Ми поспілкувались з власницею бренду Діаною Токарчук, аби познайомити вас з історією Usual від початків й дотепер з перших уст.

Про початок 

Здається, мені судилось займатись одягом. Адже моя прабабуся, бабуся й мама працювали з одягом або шили. Бабуся в радянські часи через знайомих знаходила відрізки тканини, шила з них спідниці onesize (так, навіть тоді вже існувало таке поняття) та продавала їх з дідусем на ринку. Також робота моєї мами постійно була повʼязана з дизайном одягу, шиттям. Вона мала власний бренд одягу, який був представлений ще в старому ЦУМі.

Мій інтерес до одягу проявлявся з дитинства, адже навіть у початкових класах я могла поцупити у мами шматок тканини та пошити собі щось. Паралельно з цим мені подобалось продавати: від лепехи на Зелені свята до аксесуарів з полімерної глини, коли це було в тренді (сміється).

Згодом я змогла поєднати дві свої пристрасті в одну справу – я почала продавати одяг. Спочатку це були вживані речі, як правило, одяг і взуття. Я ходила на секондхенди, шукала речі в хорошому стані та перепродавала їх тоді ще у «Вконтакте». Потім я купувала стоковий одяг гуртом у мішках й також перепродавала його. Тоді ми продавали вже на сторінці в Instagram, яка розвивалась, мала активну авдиторію та постійних покупців. Проте ми почали зіштовхуватись з проблемою єдиного екземпляра, позаяк, коли нам траплялись якісь круті речі, хотілось їх примножити. Тоді я все частіше почала задумуватись про пошиття власного одягу. У нас були спроби пошиття різних сукенок з квітчастим принтом, але я не відчувала, що це було саме те, що мені подобається.

Одного разу я хотіла придбати для себе біле, без принтів, вільного крою худі та, можливо, це зараз звучить фантастично, але я ніде не могла його знайти. Тоді я вирішила пошити його, закупила трішки більше тканини з надією, що такі худі також комусь сподобаються і їх придбають. Я порадилась з мамою і ми придбали тканини, як зараз пам’ятаю, на 3 тисячі гривень. Тоді ця сума здавалась мені величезним фінансовим вкладенням (сміється). Насправді дуже хвилювалась, чи це комусь буде цікаво та потрібно і чи це окупиться. Після публікації худі розкупили за лічені хвилини і ми ще довго отримували повідомлення, чи є вони в наявності, чи можна придбати. Я зрозуміла, що це воно і що хочу рухатись саме в цьому напрямку.

Початок свого виробництва та початок історії Usual я постійно відкладала через страх, що сьогодні у нас все виходить, а завтра ситуація може змінитись. Протягом року ми відшивали лише худі та світшоти, які були у декількох кольорах в одному розмірі, на аутсорсі. Було дуже багато запитів, яким ми, на жаль, просто відмовляли.

Про команду 

У першу чергу завдяки тому всьому досвіду, який мені передала мама, я почала займатись одягом. Я завжди можу звернутись до неї за порадою. Згодом мені почав допомагати мій чоловік, хоча паралельно працював програмістом. У якийсь переломний момент ми всю свою увагу спрямували на нашу справу, розділили обов’язки за принципом, хто в чому тямить більше, тим і буде займатись. Зараз він більше працює з нашим сайтом, налаштуванням реклами у соцмережах та людьми. Натомість я займаюсь нашим продуктом, його продажами та просуванням. Марк – моя найбільша підтримка, він бере на себе всі найскладніші задачі в роботі і лишає мені ті, які найбільше до душі.

Про розвиток 

Якщо дивитись на нашу історію, то перше, що приходить на думку, – це побудова виробництва з нуля та його масштабування. Також для нас має велике значення те, що наш розвиток я також вбачаю у нашій команді. Мене дуже надихає процес, коли від сухого оголошення на сайті пошуку роботи ми отримуємо неймовірний колектив, де люди мають дружні взаємини, де комфортна робоча атмосфера, де кожен вбачає свій особистісний та кар’єрний розвиток. Наприклад, у нас працює Леся, яка починала працювати моєю помічницею декілька годин на тиждень, а зараз є керівницею нашого офісу та вирішує серйозні питання. Мене дуже тішить, що всередині нашого бізнесу люди можуть побудувати кар’єру.

Про збільшення виробництва 

Від початку й дотепер ми обрали шлях обережного масштабування (сміється). Спочатку це був один кабінет, де ледь поміщався розкрійний стіл та декілька машинок. Згодом ми просто орендували кабінети поруч, тим самим збільшуючи об’єми. Однак це було не дуже незручно, нам ставало тісно.

За час війни ми виросли найбільше, позаяк зник страх перед ризиком і хотілось робити так, як відчуваю. Ми переїхали в одне велике приміщення понад 400 м², де всі знаходяться разом, ми закупили якісне спеціалізоване обладнання та команда тепер налічує 35 чудових людей.

Загалом у нас немає цілі «дивувати» у 2023 році. Ми дотримуємось концепції монопродукту і хочемо покращити якість того, що виготовляємо зараз. Найімовірніше, у нас може розширюватись продуктова лінійка, адже завжди є нові ідеї. Але нашою найголовнішою ціллю на цей рік є покращувати наш продукт та вдосконалювати його. Також у цьому році плануємо відкриття офлайн-простору, де ми нарешті зможемо зустрітись з нашими покупцями.

Instagram:

@dianatokarchuk

@usual.clth

Сайт: www.usualclth.com

 

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
_MG_1976
How to sleep (6)1111111111
chernobyl-by-craig-mazinv
LE CHARMIE
1376fjdkd111111111111
kids st
433752755_402492882529120_7619119416570274353_nу
IMG_0539
gorn ceramics
2