«Наважуватися на розширення мережі і активну роботу в Україні – це вже серйозні виклики». Інтерв’ю із засновницями бренду MUST HAVE

Український бренд жіночого одягу MUST HAVE – це успішний бізнес двох подруг Анни Бец та Анастасії Дзюби. Бренд, який одним з перших відкрив нішу масмаркету для українських жінок і впевнено закріпився у лідерах ринку. За час свого існування MUST HAVE розширився до 16 магазинів по всій Україні, започаткував власне потужне виробництво та знайшов тисячі лояльних клієнтів. Ми вирішили поцікавитися у дівчат про те, як їм вдається протягом стількох років розвивати бізнес, долати кризові ситуації, що їх наповнює та які мастхеви є у кожної в житті.

У ваших соцмережах наприкінці 2023 року вийшов пост-підсумок роботи бренду. Нашу увагу привернув акцент на оновлення: нові формати магазинів, новий сайт. Що плануєте вдосконалювати у цьому році і коли відчули потребу у таких змінах?

Анна Бец: До кінця 2024 року ми плануємо розширити нашу мережу до 20 магазинів. Станом на зараз у нас функціонує 16 магазинів, шість останніх ми відкрили у другій половині 2023 року. Тому ми вивели для себе ось таку стратегію розширення мережі, прорахували її фінансову модель і що вона може нам дати. Зміна сайту – це більш органічна зміна в дизайні, тому що e-commerce не стоїть на місці, потребує постійних змін. Це стосується usability сайту, швидкості, завантаження матеріалів і ресурсів на просування. Це вже третій дизайн нашого сайту і точно не останній.

Анна Бец
Наскільки складним є процес запуску нових локацій? Чим керуєтеся у виборі міст? Чи плануєте вихід на міжнародний ринок?

Анна Бец: Відкриття нових локацій – це завжди фінансово складно. Найважче – наважитися на додаткові ризики, тому що в принципі працювати в Україні – це вже ризик. Йдеться про те, що у нас все ще триває повномасштабна війна, настрої серед суспільства дуже хиткі, від цього шопінг як онлайн, так і офлайн має доволі «хвилясту» діаграму. Тому наважуватися на розширення мережі і активну роботу в Україні – це вже серйозні виклики. Однак ми прорахували цей шлях нашого розвитку та збільшення компанії і обрали його саме таким. Ми вбачаємо у цьому великий сенс і віримо у те, що всі ці пазли зійдуться.

Що стосується відкриття нових магазинів, то ми дивимося на інтернет-замовлення і запити наших постійних клієнтів, де частіше за все купують одяг. Зараз ми говоримо про великі міста, зокрема, останнім є Дніпро, місто-мільйонник. Дуже хочеться повернутися в Одесу, де ми були представлені в ТЦ. Нам би хотілося спробувати себе в street-ритейлі.

У нашій команді працюють професіонали, які вже відкрили не один магазин, у нас є чітка структура, план, підрядники і це не додає складнощів під час відкриття нових локацій. Звісно, бувають нюанси, але коли ми реалізовуємо шосте відкриття за пів року, вони всі стають тими питаннями, які можна вирішити.

Важливо вміти знайти класну локацію для того, щоб вона працювала. І тут вже доводиться застосовувати наші скіли перемовин, тому що топові торгівельні центри навіть у невеличких містах не пустують і не мають вільних локацій. Ми не заходимо в ТЦ «в бетон», а обираємо магазини, в яких вже є ремонт, а ми його дороблюємо під свій фірмовий стиль.

В інтерв’ю 2022 року ви відверто зізналися у тому, що показники продажів сильно знизилися, відвідуваність впала вдесятеро. Чи вдалося бренду повернутися до довоєнних показників або наблизитися до них? Як вдалося впоратися з цією кризовою ситуацією?

Анна Бец: З впевненістю можу сказати, що ми робимо все можливе і неможливе для того, щоб ця ситуація змінювалася, покращувалася, обсяги продажів зростали і ми ніколи не повернулися до 2022 року. На показники найкращого року для компанїі (2021 р. за обсягами в грн) ми повернулися, але за обсягами в доларах – ще ні. Сподіваємося, що 2024 рік стане для нас потужним і ми переб’ємо власний рекорд. Ми дуже в це віримо, провели багато внутрішньої роботи по всім «фронтам»: як всередині мережі, так і в асортиментній матриці, так і в нарощуванні обсягів виробництва. Тому це наш постійний двигун, який аналізує всі ті ситуації, які складаються з нами, а потім ми аналізуємо, що ми зробили, щоб воно так спрацювало і що нам треба робити, аби воно працювало так надалі.

Як кожна з вас реагує на кризові ситуації? Ви схожі чи різні у такі моменти?

Анна Бец: З впевненістю можу сказати, що кожна з нас втомлюється від цих всіх викликів. Реакції різні, мені здається, що я набагато більше імпульсивна, емоційна, ніж Настя. Але ми точно з нею вперті, так би мовити, їдемо, як бронепотяги. У цьому ми дуже схожі. Ми не перекладаємо відповідальність на когось або навіть на команду, ми розуміємо, що це наша відповідальність, наше недопрацювання. І ми дивимось, де саме це «вузьке горло» і як його можна виправити. Ми вже всіма викликами й ситуаціями точно стали залізними і не знаємо (і не хочемо знати), що може статися, щоб нас це якось здивувало. Мені здається, що 2 потужні етапи ми вже пережили, тепер хочеться вірити тільки в краще.

Анастасія Дзюба: Мені здається, що ми схожі. Кризові ситуації у нас бувають доволі часто. Не скажу, що ми спокійно на них реагуємо, але у нас немає моменту «завмирання». Ми з тих людей, які діють, відчуваючи відповідальність за команду. Реагуємо чітко, швидко і спочатку шукаємо варіанти вирішення проблеми, а вже потім даємо волю емоціям і обговорюємо це.

Анастасія Дзюба
Розкажіть, без яких musthavів не обходиться день кожної з вас?

Анастасія Дзюба: День кожної з нас не обходиться без MUST HAVE (сміється). Робота є постійно і свій бізнес – це зайнятість 24/7. Як би не намагався, все одно рука тягнеться до телефона, де буде 55+ повідомлень. Тому день без MUST HAVE не минає.

Ще один мастхев – це час для себе. Останнім часом я почала це практикувати. Я домовляюсь зі своїм чоловіком , який проводить певний час з дитиною, а у мене є час з книгою, коли мене ніхто не турбує. Ніяких телефонів, нікого поряд, я читаю.

Анна Бец: Точно не обходжуся без сну і їжі, як би банально це не звучало. Адже коли ти не виспався – у тебе не буде сил, а коли я голодна, то стаю більш агресивною і мозок перестає працювати. Взагалі я люблю прокидатися вранці найпершою з усіх в сім’ї і просто спокійно в тиші зібратися, прийняти душ, вкласти волосся, помедитувати (якщо виходить) до їх пробудження – тоді я взагалі щаслива людина і в мене ще більше сил і енергії. Для мене спокійний ранок – це просто те, що точно мене наповнює і точно те, що сильно мене потім збиває, якщо такого ранку немає, якщо я проспала чи поспішаю. Тоді мій день проходить дуже турбулентно. Тому для мене головне – прокинутися в спокої.

Також намагаюсь перші 2 години після пробудження не заходити в соцмережі, не читати чати і просто бути в своїх думках і тиші, аби зрозуміти, який в мене настрій, як його можна покращити, що мені в цьому допоможе тощо. Банальний діалог з собою в спокійній обстановці допомагає зрозуміти власний chek-in, тому що коли активний ранок – ти можеш навіть не зрозуміти, як ти поїв. І це зовсім не класний варіант для мене, мене це демотивує.

Що допомагає кожній з вас триматися на плаву? Як ви підтримуєте одна одну?

Анастасія Дзюба: Допомагає шалена віра, що все буде добре. На виклики реагуєш, як на виклики, а не як на те, що «все пропало», потрібно кудись бігти, втікати і все. Ми проводимо багато часу разом, але інколи навіть немає часу запитати: «Як ти?», бо постійно кожна має якісь зустрічі і робочі питання. Коли такий час настає і ми бачимо, що у когось з нас щось точно не ОК, тоді важливо знайти бодай 10 хвилин для того, щоб поговорити і вислухати одна одну.

Анна Бец: Для мене це точно подорожі, вони мене перезавантажують. Це можуть бути як довготривалі поїздки, так і подорожі одного дня. Мене дуже наповнює те, коли змінюється моя рутина. Особливо, коли це подорожі за кордон разом з чоловіком – це наче х10 за відчуттями. На жаль, вже давно цього не відчувала і забула як це, але дуже сильно мрію про те, що літаки над Україною полетять, Бориспіль відкриється, і ця реальність не буде через роки. А ще мені допомагають різні процедури для себе – це масаж, спорт.

Також допомагає розвиток, не пов’язаний з бізнесом. Я зрозуміла, що раніше у відпустці читала бізнес-літературу і це «забивало ефір» і не давало на 100% відпочити. Мене надихає самопізнання, останні 2 роки я займаюся практиками, що допомагають краще зрозуміти свої відчуття і стан, бажання, власні кордони. Це мені допомагає відволіктися від бізнесу й активності, дозволяє побути в чомусь іншому.

А ще я нарешті можу сказати, що у мене з’явилася впевненість у вивченні англійської. Щороку я писала собі побажання, що треба почати вивчати англійську. І нарешті я її підняла до того рівня, коли можу вільно почувати себе за кордоном, без страху і стресу. Закриття таких гештальтів – це теж те, що дозволяє мені розвиватися окремо від бізнесу.

Чого чекати клієнтам бренду найближчим часом? Чи не плануються якісь колаборації?

Анастасія Дзюба: Клієнтам варто чекати низку крутих новинок! Колаборацій не плануємо. Однак власні дропи і колекції будуть виходити кожні 2 тижні. У квітні ми плануємо випустити нову колекцію вишиванок, які полюбили ми і наші клієнти. Тому ми дуже чекаємо.

Напевне, те, чого найбільше чекають наші клієнти – це сукні. І їх у нас буде дуже багато. Цього сезону ми дуже гарно підготувалися до літа, мабуть, як ніколи. Попри обставини, наші клієнти хочуть одягатися красиво, хочуть носити сукні, хочуть відчувати весну і ми максимально готові до цього.

Instagram: @musthaveua

@anya_musthave

@nastyayankovenko

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

«Переосмислити класику так, щоб кожен отримав шанс на самовираження через костюм». Інтерв’ю із засновниками Andreas Moskin

«Стараємось стати для клієнтів тим самим «styleguide», – Тетяна Барна, засновниця бренду Fashionista

«Smart & sexy» – це відображення стану наших клієнтів», – Юліана Гензель

«Pétale Intimates – це дещо більше, ніж просто історія про спідню білизну чи моду»

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
_MG_1976
How to sleep (6)1111111111
chernobyl-by-craig-mazinv
LE CHARMIE
1376fjdkd111111111111
kids st
433752755_402492882529120_7619119416570274353_nу
IMG_0539
gorn ceramics
2