Pink tax: що таке рожевий податок

Рожевий податок (pink tax) – це різниця у вартості аналогічних товарів для чоловіків і жінок. Товари для жінок зазвичай дорожчі, тобто це зовсім не податок. Дізнаємося, що ж таке рожевий податок і в яких інтерпретаціях він постає в різних країнах.

ПОЧАТКИ ІСТОРІЇ

Уперше про «рожевий податок» серйозно заговорили у США. У Каліфорнії та Флориді в 90-х роках минулого століття провели дослідження, які продемонстрували різницю у цінах, зумовлену гендерною ознакою. Згодом політикиня Джекі Шпаєр представила зміни щодо заборони гендерної дискримінації вартості послуг і товарів у Каліфорнії. Через два десятки років жінка запропонувала ввести заборону рожевого податку на державному рівні. На новий рівень обговорення питання «рожевого податку» вийшли у 2015 році, коли фахівці Департаменту споживчої політики штату Нью-Йорк виявили, що жінки в середньому сплачують на 7% більше за аналогічні товари та послуги, ніж чоловіки.

 

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Як зареєструвати власний бізнес, ФОП чи ТОВ та куди звертатись за допомогою щодо цих питань?

ФОП чи ТОВ: як зареєструвати власний бізнес?

ПРИЧИНИ

Цілком зрозуміло, що виробники мають більшу вигоду від тих продуктів, які орієнтуються на певну групу. Усім відомий стереотипний поділ, що рожеве створюють для дівчаток, а блакитне – для хлопців. Мотивація рожевого податку може виходити з огляду на класичну капіталістичну позицію, адже чому не скористатися шансом трохи заробити.

Компанії могли відмовитися від гендерних ігрищ, не збільшуючи свої прибутки внаслідок жінок, запропонувавши товари у манері рівності між гендерами. Втім, маркетинг створює наше розуміння того, що саме значить бути чоловіком та жінкою. Однак багато фахівців у сфері реклами стверджують, що диспропорція у цінах між жінками та чоловіками – це суто результат ринкових сил, аж ніяк не дискримінація. Дехто з них переконаний, що жінки, як добре обізнані споживачі, купуватимуть дорожчий «рожевий» продукт, оскільки вважатимуть його більш корисним або естетично вигіднішим, ніж «синя» чоловіча версія. Найголосніші критики рожевого податку називають це відвертою та дорогою формою гендерної економічної дискримінації. Інші стверджують, що це маргіналізує та принижує жінок, припускаючи, що маркетинг на них так легко впливає, що вони продовжуватимуть купувати дорожчі, але інакше ідентичні товари, що продаються як чоловічі.

За даними ВВС, коли компанії Levi’s і Tesco звинуватили в сексистських цінах, вони заявили, що схожі товари можуть мати різну вартість виробництва. У кампанії Pink Tax вважають, що різниця в ціні є справедливою лише тоді, коли послуга чи товар дійсно створена спеціально за потребами жінок. Очевидний приклад рожевого податку можна побачити в недорогих однолезових бритвах, що продають мільйонами у тисячах магазинів у всьому світі. Хоча єдиною різницею у чоловічих та жіночих версіях бритв є їх колір, але жіночі атрибути дорожчі.

РОЖЕВИЙ ПОДАТОК В ІНШИХ КРАЇНАХ

Рожевого податку не існує в Нью-Йорку, позаяк його офіційно скасували у 2020 році. На два істотно схожі товари тут заборонено встановлювати різні ціни за гендерною ознакою. Порушенням закону вважають навіть той випадок, коли дитячий басейн одного і того ж виробника у рожевому та блакитному кольорі відрізняється за ціною.

Заборону рожевого податку у США розглядають на державному рівні. Левова частка змін стосується податку на засоби менструальної гігієни власне в інших країнах. Податок скасований у Великій Британії, Австралії, Канаді та Кенії.

РОЖЕВИЙ ПОДАТОК У ШОТЛАНДІЇ

Засоби особистої гігієни для жінок в Шотландії зробили безкоштовними у 2020 році. Відповідно до законопроєкту, уряд зобов’язаний надати безкоштовний доступ до засобів гігієни всім, хто їх потребує. Школи, коледжі та університети також повинні безкоштовно оснащувати туалети засобами гігієни. Така практика працювала в Шотландії вже деякий час, хоча і не була підкріплена законодавчо. Також низка окремих підприємств, ресторанів, пабів і навіть футбольних стадіонів забезпечують безкоштовними прокладками й тампонами жіночі вбиральні.

ФРАНЦІЯ – В ТЕМІ

У Франції уряд також вирішив зробити безкоштовними засоби особистої гігієни для студенток. Про це повідомила міністерка вищої освіти Фредеріке Відаль. Тампони, прокладки й інші засоби будуть у вільному доступі. Їх можна буде отримати в медичних центрах від університетів і гуртожитків.

ЯК УНИКНУТИ РОЖЕВОГО ПОДАТКУ?

Найпростіший спосіб уникнути рожевого податку – це порівнювати ціни, коли це можливо. Ознайомтеся з «чоловічими» версіями бритв, шампунів та інших засобів особистої гігієни. Переглядайте базові товари для чоловіків, зокрема футболки, сорочки на ґудзиках і шкарпетки. Є ймовірність, що ви будете платити менше за товари аналогічної або вищої якості.

Також зверніть увагу на магазини і компанії, які рекламують, що вони «Pink Tax Free» або пропонують послуги унісекс.

ДЖЕРЕЛО: WONDERZINE

 

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

Як перестати жити «від зарплати до зарплати»

Як планувати особистий бюджет?

Кохання чи недовіра: навіщо укладати шлюбний договір

Секрет інтимного здоров’я: психологічні причини жіночих хвороб

Таємні знаки: що означають символи на упакуванні косметики

Хайлайтер, пілінг чи сироватка для вагіни: все про V-beauty

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
Fashionista_17 (1)
8aa1111111111
Rectangle+17insв
hijaluronnasl11111111
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70
bzqOfaWH7lafLruLlgg6o8zi11111111111