«МОДА ВІЙНИ» у проєкті «Твій тренд – свій бренд»

Made in Ukraine – це світовий тренд. Війна це підтвердила, адже світ дізнався про Україну, правда дуже дорогою ціною. Тепер майже кожен хоче мати хоч щось українське в гардеробі, як символ сили духу, волі та незламності. Згідно з моїм особистим опитуванням, дехто вважає, що купувати одяг нині – не на часі, інші ж дотримуються протилежної думки та стверджують, що варто підтримати власного виробника, який своєю діяльністю і допомагає ЗСУ, і зберігає робочі місця. У воєнні часи це надважливо.

Мода циклічна. Ми часто зауважуємо, що сучасні тенденції не є чимось новим, а відчуття «десь я це бачила» виникає все частіше, правда ж? Цікаво, що тренди сьогодення тісно переплітаються із трендами Другої світової війни та повоєнних часів. Тоді індустрія моди не зникла, вона розвивалася. Деяким Домам моди все ж довелося припинити своє існування, дехто зачинився тимчасово. Та жінки і тоді, і зараз хотіли лишатися жінками.

У 40-х роках ХХ ст. економили ресурс, відмовилися від натуральних тканин, натомість відшивали одяг з ацетатного шовку, нейлону та віскози. Військовий одяг трансформувався в цивільний. Куртка-бомбер цьому приклад. Вона має свою цікаву історію, адже має військове походження. Такі куртки були одягом пілотів. Нині бомбери – в шафах як підлітка, так і солідної пані.

Якщо говорити про пальто, то військові шинелі відомі ще з ХІХ століття. Вони удосконалювалися, осучаснювалися, аби стати придатними для щоденного гардероба. Такі пальта відтоді, мабуть, ніколи не виходили з моди. Аби пом’якшити образ, одягали їх з романтичними сукнями, які теж тоді були в тренді, як і зараз.

Щодо суконь, то в 40-х роках повернулися квіткові малюнки: орнаменти та дрібні квіточки стали основною окрасою тканин для суконь.

Неможливо було шити блузи та сорочки з білої тканини, натомість актуальними стали білосніжні манжети та комірці.

Костюм, капелюх, рукавички – це шик 1940-х років. Як і тоді, це універсальний одяг сьогодні. Прості лінії та мінімалістичний дизайн – стильно і лаконічно. В ті часи ввійшли в моду штани, часто широкі та вкорочені.

На сучасних подіумах костюм з’являється кожного сезону: брючний, зі спідницями, різноманітні «трійки». Відсутність декоративних елементів та дефіцит фурнітури у 40-50-х роках призводять до того, що в тренді стають найпростіші ґудзики, іноді обтягнуті тканиною. Мілітарі стиль диктує моду на широкі плечі на піджаках і спідниці А-силуету.

Головні убори, зокрема капелюхи та хустки. Вони теж були на піку популярності під час світових війн і у повоєнний період. Часто жінки ховали своє волосся саме в головні убори. Такі вимоги ставили на різних виробництвах та і про момент зручності не забуваємо. З часом жінки використовували хустки як шарфи. Нині їх часто стилізують як прикрасу, це чудовий аксесуар для сумочки чи пальто. До речі, саме у повоєнні часи в моду увійшли вкорочені пальта. Нині – це теж тенденція.

Відкриттям військового періоду став популярний і сьогодні стиль «мілітарі». У цьому стилі відшивали все: різноманітні сукні, костюми, пальта, куртки, штани, сорочки, шкарпетки та навіть взуття. Всі речі були практичними та функціональними. Домінували у 40-50-х роках неяскраві кольори. Сьогодні таку палітру називають базовою: чорний, коричневий, кемел, синій і хакі. Можливо, подякувати за «базу» варто саме тим часам?

«Бути модним» вийшло з моди і в часи світових війн, і нині. З початком повномасштабної війни росії з Україною ми не дивилися в бік магазинів одягу, проте адаптація відбулася і жінка лишилася жінкою. Гардероб і тоді, і зараз – більш мінімалістичний і стриманий, аніж колись. Фабрики з пошиття одягу виготовляли переважно військову форму. Deja vu, як кажуть французи, все – як зараз. Тоді гардероб жінки складався з трьох костюмів і кількох блузок для роботи, однієї сукні із жакетом на вечір, а також штанів і джемпера. Якщо ці речі між собою поєднувані, то це чималенька кількість образів.

Маю надію, що ми, попри усі життєві складнощі, лишимося модними, стильними, задоволеними собою і життям. Українські дизайнери зараз, як ніколи, потребують нашої підтримки. Тому, кожній українській панянці, я зичу мати змогу придбати хоча б одну українську дизайнерську річ сезону осінь-зима 20222023. Кожному виробнику бажаю втримати свій бізнес «на плаву». Вірю в ЗСУ. Вірю в Україну. Перемоги нам!

Наталка Войтович

Телеведуча, стиліст, продюсер

Instagram: @natalkavoitovych

Локація: Волинський регіональний музей українського війська та військової техніки

Макіяж та зачіска: Студія краси Love Mark

Instagram: @love.mark.studio

Адреса: м. Луцьк, вул. Привокзальна,10б, ЖК «DreamTown».

Образи:

SAMKA BRAND

Instagram: @samka_brand

Адреса: м. Луцьк, вул. Стрілецька, 13а.

XOKA LOOKBOOK

Instagram: @xoka_lookbook

Адреса: м. Луцьк, вул. Словацького, 14.

ANDRE TAN

Instagram: @andre.tan_lutsk

Адреса: м. Луцьк, вул. Сухомлинського, 1, ТРЦ «Порт City», 1 поверх.

OZI

Instagtam: @ozi._fashion_house

Адреса: м. Луцьк, вул. Привокзальна, ЖК «Dream Town».

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

У ЗСУ з’явиться перша в історії уніфікована жіноча військова форма

Відомі українські чоловіки, що вступили до лав ЗСУ

Волелюбність українських жінок в новій колекції KALYNA від SOVA

Війна та мода: речі, які ми запозичили з військового гардероба

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
hijaluronnasl11111111
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70
bzqOfaWH7lafLruLlgg6o8zi11111111111
Merezhyvni red5
_MG_1976
_MG_9191 (3)j