Хто вирішує, що ми будемо носити у наступному сезоні?

Хто створив цей безглуздий тренд? Впевнені, у вас не раз виникало таке питання. Адже образи на подіумах та стритстайлах, речі на манекенах та поличках у магазині іноді мають дуже неоднозначний та дивний вигляд. Розповідаємо, як створюють тренди та хто вирішує, що буде модним у наступному сезоні.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: Антитренди 2022: луцька стилістка розповідає, яких речей варто позбутись у цьому році

ХТО КЕРУЄ ТРЕНДАМИ НА ГОЛОВНИХ ТИЖНЯХ МОДИ?

Fashion-індустрія працює за трендбуками (каталоги з колекцією різноманітних зображень понад 100 сторінок), а модні тенденції прогнозують trend forecasters – спеціалізовані тренд-бюро, у яких є соціологи, антропологи, маркетологи тощо. Найбільш відомі з таких агенцій – Trend Union та його власниця Лі Еделькорт, лондонське агентство WGSN, паризьке бюро Carlin тощо. Тренд-буки є у відкритому доступі: їх можна придбати на спеціалізованих fashion-виставках, на кшталт Première Vision в Італії. Вагоме слово у тренд-прогнозах вже два десятиліття має Інститут кольору Pantone. Наприкінці року він визначає головний колір наступного та ще з десяток трендових відтінків на сезон весна/літо чи осінь/зима та детально пояснює свій вибір.

ЯК ТРЕНДХАНТЕРИ ПРОГНОЗУЮТЬ ТРЕНДИ?

Прогноз створюють на основі глибоких маркетингових досліджень: аналізу цільової авдиторії за сегментами, її способу життя, роду зайнятості, рівня освіти, а також споживацьких інтересів, побажань і потреб. До уваги беруть навіть коментарі у соціальних мережах, онлайн-покупки та характер поведінки авдиторії в онлайн-магазинах. Наприклад, аналізують кошики вподобаних речей і бажаних покупок на майбутнє. Чимало інформації тренд-хантери черпають у стритстайлі: як серед інсайдерів тижнів моди, так і серед звичайних людей. І звісно, для глибинного тренд-прогнозу бюро вивчають настрої у суспільстві, політичну та економічну ситуації, сучасні технології, розвиток науки та культури.

Також цікавим є той факт, що тренди тісно пов’язані з економікою, тому в прогнозі мають значення певні фінансові терміни, такі як індекс «подолу сукні». Таке поняття існує понад 90 років і пов’язане з економічними кризами у світі. Чим гірша економічна ситуація, тим довша сукня – і навпаки. Адже у важкі часи люди у прямому сенсі прагнуть більше закрити своє тіло, загорнутися і сховатися.

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ТРЕНДИ?

Швидкий тренд – це штучно створений тренд, покликаний викликати бажання оновлювати гардероб якнайчастіше. Загалом такі бренди як Zara або HM створили імперії на швидкій моді, створюючи нові дропи кожні два тижні. Також варто розуміти, що fast fashion створює лише ілюзію вибору. Наприклад, весь ринок мас-маркету розділений між трьома fashion-гігантами, в бізнес-портфелі яких до 20 брендів. Погодьтеся, коли ви заходите у ТЦ, велика кількість брендів вражає і за кожним з брендів стоїть та сама компанія маркетологів, приходить розуміння ілюзії вибору.

Через те, що велика кількість брендів розділена між фактично трьома компаніями, на полиці магазинів, в які ми з вами ходимо, потрапляють ті самі речі з різними етикетками. І навіть якщо в першому магазині нам здалося, що цей тренд або фасон безглуздий, то пройшовши десять магазинів зі схожими трендами, у дванадцятому магазині, ми можемо з ним погодитися і придбати. До того ж попит, що підігрівається на hot in – hot out (швидко увійшло в моду – швидко вийшло з моди) серед інфлюенсерів постійно розхитує наше бачення моди.

Натомість довгі тренди – це мода, основа якої побудована на базі аналітичних даних, геополітичних подій та наших психологічних станів. Тобто вона гармонійніша з нами, потрапляє в наш настрій і релевантніша з нашим життям. Це та мода, яка довго залишається актуальною, яку ми інтуїтивно відчуваємо та на що підсвідомо відгукуємось. А це означає, що, купуючи такі речі, ми формуємо функціональний гардероб, який працює на нас.

Ваша самоідентифікація, самопочуття, настрій, відчуття стилю та тип фігури мають стати найголовнішими рушіями впливу під час вибору речей. Коли ви розумієте свій стиль, свої кольори, свої стильні сторони, ніхто не зможе вам нав’язати «не ваші» тренди.

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ:

5 моделей сумок, які будуть актуальними цієї осені

Танкетка повертається: як носити спірний тренд

Готуємося до осені: які легкі куртки в тренді?

Широкі штани: з чим поєднувати практичний тренд літа

Патріотичний, яскравий і полуничний: трендові дизайни літнього манікюру

ПОПУЛЯРНЕ
СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ
ПОПУЛЯРНІ МАТЕРІАЛИ
_MG_9191 (3)j
Fashionista_17 (1)
8aa1111111111
Rectangle+17insв
hijaluronnasl11111111
cover-1
IMG_7737глв11111111111
 кулонів Moments (1)
DiaDia_DenimDrop_Campaign11
EmptyName 70